7500/100 med startvanskeligheder
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-01-01 21:22

Hej

Jeg har en 7500/100, som jeg endnu ikke har fået opgraderet (

Imidlertid er jeg meget glad for den trods den langsomhed.

Hvergang jeg starter den på keyboardet, så sker der ikke rigtigt noget
den snurrer lidt i HD'ne, men der kommer ikke noget på skærmen.

Efter ca. 10 sek. trykker jeg på knappen på selve 7500, hvorefter dn
naturligvis slukker. Når den har stået slukket et par sek., så starter
jeg den igen på keyboardet, hvorefter den kører perfekt resten af dagen.

Weird ?!

Konfigureret således:

Mac OS 9.0.4 US, 288 MB RAM, 2 stk. HD

Hvad pokker er der galt (uret går rigtigt, så det er ikke batteriet) ?

--
Ciao Jesper

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 26-01-01 00:13

> [...]
> naturligvis slukker. Når den har stået slukket et par sek., så starter
> jeg den igen på keyboardet, hvorefter den kører perfekt resten af dagen.

Et par forslag:

1) Reset bundkortet (tag batteriet ud og tryk 10 sek. på den lille sorte
knap på bundkortet).

2) Reset P-Ram (Alt+Æble+P+R)

3) Prøv alligevel at skifte batteriet.

/Sebastian

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : Mikael Kern

Dato : 26-01-01 19:37

Har en 7300/7500 hybrid som sommetider slet ikke ikke starter. Så
starter vi den igen og alt er OK. Har sat nyt batteri i, reset
bundkortet, zappet PRAM, genopbygget skrivebordet, geninstalleret system
8.5 og 8.6 i ny systemmappe - standardinstallation - opdateret drivere,
scannet for virus, checket med Norton o.m.a. godt... altså ikke lige i
den rækkefølge, men til gengæld næsten alle ting på samme dag. Da jeg
havde åbnet for at sætte nyt batteri i, resatte jeg bundkortet og
geninstalerede osv. Det hjalp i to dage. Nå men ellers virker den jo som
regel meget godt...
mvh Mikael Kern

Sebastian Bredsdorff wrote:

> Et par forslag:
> 1) Reset bundkortet (tag batteriet ud og tryk 10 sek. på den lille sorte
> [...]

----------
Mikael Kern - EFP/ENG/OB - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
http://www.kern.dk
Mikael Kern Film, Falkoner Allé 58 B, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Phone: +45 4058 0064, Fax: +45 4065 4753, Mail: kern@kern.dk
(:-{d)...licking the rich, creamy Guinness foam off the upper lip...

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-01-01 19:57

In article <3A71C3C7.F99C1FF5@kern.dk>, kern@kern.dk wrote:

> Har en 7300/7500 hybrid som sommetider slet ikke ikke starter. Så
> starter vi den igen og alt er OK.

Syg strømforsyning.
Det var det hele...

--