Boot problem på iMac?
Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 22-02-02 20:02

Jeg er sgu løbet på et lille problem.

Efter jeg havde installeret LinuxPPC på en iMac(første version). og
ville formatere og installere MacOS på harddisken igen. kan den ikke
boote længere?.

Der er ikke noget problem i at boote fra CD'r og Formatere/Installere
MacOS på den igen, men når jeg så genstarter står den bare med en grå
skærm og gør ingenting.

Den kan tvinges til at boote på harddisken hvis jeg har System CD'n i
drevet når den starter. men det tager gerne 5 in inden den begynder
på det, og det virker ikke hvergang.

Er der en noget jeg har glemt?, ligger der en Linux boot loader som
jeg ikke har fået fjernet, og hvordan får jeg den til igen at boote
fra HD'n. (jeg ved på PisCee skriver man f.eks. Fdisk /mbr for at
slette boot sporet på HD'n, kan man gøre noget lignende på Mac'n?)

Håber i kan hjælpe mig!.

Lasse Bodilsen <-> Sca 'at' BodyCount.dk
iMac 233mhz 64mb 4gig OS8.5

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-02-02 21:00

In article <n05d7u4jcsnkjssq7335cqqgk3mbfbg4m1@4ax.com>,
Lasse Bodilsen <sca@bodycount.dk> wrote:

> Der er ikke noget problem i at boote fra CD'r og Formatere/Installere
> MacOS på den igen, men når jeg så genstarter står den bare med en grå
> skærm og gør ingenting.

Alt+æble+P+R under opstart. Lad den sige plong 4 gange.

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 22-02-02 21:12

On Fri, 22 Feb 2002 21:00:12 +0100, Martin Edlich
<newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

>Alt+æble+P+R under opstart. Lad den sige plong 4 gange.

Tak, du er sgu en engel.
den blinker dog stadig skifter med en mappe med spørgsmål og mac logo,
inden den går igang med at boote. men nu booter den da i det mindste
ind i MacOS.

så super tak.

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-02-02 22:16

In article <bd9d7u4jp7l5cunmlhh8og6goj7s89gb4m@4ax.com>,
Lasse Bodilsen <sca@bodycount.dk> wrote:

> Tak, du er sgu en engel.

Nej, det er niveauet lige under mig

> den blinker dog stadig skifter med en mappe med spørgsmål og mac logo,
> inden den går igang med at boote. men nu booter den da i det mindste
> ind i MacOS.

Gå ind i kontrolpanelet startdisk og marker din harddisk.

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 23-02-02 05:05

On Fri, 22 Feb 2002 22:15:44 +0100, Martin Edlich
<newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

>Nej, det er niveauet lige under mig

Right once again!

>Gå ind i kontrolpanelet startdisk og marker din harddisk.

Endnu et guldkorn til de mindre erfaerne brugere. jeg takker og
bukker for den suplime support. (og håber det ikke koster 800.- pr
time).

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 11:54

In article <k35e7u0vf7del8jk61u697ku98lcbfp6oo@4ax.com>,
Lasse Bodilsen <sca@bodycount.dk> wrote:

> (og håber det ikke koster 800.- pr time).

Det er udelukkende til ære for folk, der synes at jeg skal hjælpe dem pr
e-mail.

Fra : Storm

Dato : 22-02-02 23:46

Lasse Bodilsen <sca@bodycount.dk> wrote: