Bella Italia.
Fra : Fischer

Dato : 22-02-02 17:53

Så er sommerferien bestilt - 8 inaktive dage ved Adriaderhavet!

Dog har jeg på fornemmelsen, at visse personer fra mit arbejde, jævnligt vil
ringe og plage mig med trivielle spørgsmål.
Så vidt jeg kan se, kan det billigste være, at jeg anskaffer mig et
italiensk telefonnummer, hvilket også vil gøre mig i stand til bedre at
styre "åbningstiden".

Er der nogen som har erfaringer med italienske taletidskort?
Gerne ting som pris, hvor de kan købes o.s.v.

*Fischer

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 22-02-02 18:20

"Fischer" <express@get2net.dk> schrieb im Newsbeitrag
> Er der nogen som har erfaringer med italienske taletidskort?

For godt ét år siden skulle der oplyses skat-nummeret ved køb, måske
sammenligneligt med det danske cpr-nummer.

Om det stadigvæk bruges, véd jeg desværre ikke.

--
Rainer Schöbe
using "E-Plus Professional Data HSCSD"

Fra : Fischer

Dato : 23-02-02 11:51

> For godt ét år siden skulle der oplyses skat-nummeret ved køb, måske
> sammenligneligt med det danske cpr-nummer.

Ærgerligt.
Jeg kan se at der findes mindst 4 mobiludbydere i italien, så måske findes
der alternativer til det du har prøvet.
Jeg vil evt. prøve at smide en meddelelse i en italiensk newsgroup.

*Fischer

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 23-02-02 17:55

Helt ærligt, så synes jeg da nok at man fortjener 8 dages ferie uden at
arbejdet ringer hele tiden...

Derudover virker det da lidt dumt at bruge en halv ud af 8 dage på at finde
mobilnummer...

Eller er det bare mig?

PS: Hvad mener du med at det er svært at styre åbningstiden med dit
DK-nummer?

God arbejdslyst da!
/Lasse

Fra : Fischer

Dato : 24-02-02 09:56

> Helt ærligt, så synes jeg da nok at man fortjener 8 dages ferie uden at
> arbejdet ringer hele tiden...

Absolut - jeg ønsker heller ikke .
Men i nogle tilfælde har jeg en viden, der kan spare mine kolleger for en
del bøvl og eksterne omkostninger.
Da denne ferie er en 100% inaktiv sole-bade-dase ferie, så har jeg intet
imod at bruge min hjerne bare en lille smule i løbet af dagen.
For eksempel er der typisk nogle timer midt på dagen hvor jeg alligevel
ligger i skyggen og varme-gisper efter vejret med en god bog. Her ville jeg
da gerne hjælpe nogle kolleger i "nød", hvis der skulle opstå problemer.

> Derudover virker det da lidt dumt at bruge en halv ud af 8 dage på at
> finde mobilnummer...

Det var heller ikke planen. Det er jo netop derfor at jeg bruger lidt tid nu
på at undersøge markedet.
Hvis det i Italien havde været nogenlunde som i DK, så kunne jeg evt. have
fået en oplysning om, at på alle Shell stationer kunne man købe en
startpakke fra mobilselskab XXX.
Dermed ville jeg kunne få taletidsnummeret på 2 minutter i forbindelse med
en optankning på vej derned.

> PS: Hvad mener du med at det er svært at styre åbningstiden med dit
> DK-nummer?

Jeg vil gerne have mit privatnummer åbent hele tiden, så familie og venner
kan ringe og få meldinger om hvor ufatteligt meget bedre vejr der er sydpå.

Derfor ville jeg medbringe en ekstratelefon som jeg kunne have tændt et par
gange i løbet af dagen når det passede mig at hjælpe mine kolleger i DK,
frem for at benytte mit privatnummer til dette.

> God arbejdslyst da!

Du får mig til at lyde som en arbejdsnarkoman!
Det er meget langt fra sandheden.

*Fischer