Den store samplequiz!!!
Fra : Troels

Dato : 22-02-02 16:41

Hej
I noget der kunne minde om et forsøg på at overgå mig selv i fjollede
konkurrencer, lancerer jeg nu en lille ny quiz som jeg håber der er nogen
der gider tage del i. Den går i al sin enkelthed ud på at der på addressen
http://home1.stofanet.dk/lundlaursen/quiz/quiz.html ligger en lille flashfil
med 20 lydbidder fra originale sange der i løbet af de sidste år er blev
samplet. Det i så skal finde ud af er, hvilken ny kunsterne/gruppe der har
brugt sangen og til hvilken sang. Hvis man kender den originale kunster +
titel er der selvfølgelig ekstra point for også at kunne det. Når man har
bud på hvem der har samplet numrene kan man bare poste dem i denne tråd.
Nogle af numrene er ret lette, men jeg ved ikke helt hvilket niveau jeg
skulle starte på, men det kan jo altid blive svære næste gang.

Jeg vil opfordrer til at man undlader at bruge google og div. andre
hjælpemidler, da det så sikkert ikke er nogen sag at finde svarene, men da
der ikke er nogen præmie ud over æren må man sådan set selv om det.

Have fun!

/Troels

--
Well of course I'd like to sit around and chat
Well of course I'd like to stay and chew the fat

Fra : Troels

Dato : 22-02-02 16:54

Forresten SKAL der trykkes på teksten for at få lyd (jeg er nybegynder ud i
det flashhalløj)

/Troels

Fra : Electraum.com

Dato : 22-02-02 17:24

"Troels" <tllund[slet_det_her]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogle af numrene er ret lette, men jeg ved ikke helt hvilket niveau jeg
> skulle starte på, men det kan jo altid blive svære næste gang.

Hej Troels.
Okay, sjovt og godt initiativ, der også siger en del om nutidens musik, og
deres brug af samples! Ikke at jeg synes samples er en negativ indflydelse

Her er mit bud - der var en del jeg ikke kunne, men nu da jeg var gået i
gang kan jeg ligeså godt poste mine svar!

Ordentlige svar har 2 stjerner - halve svar har 1.

** 1. Roger Sanchez - Another Chance
** 2. FatBoy Slim - Praise You
3. En pige der synger, lidt rocket sang, men kan ikke huske noget
4. What a man, what a man, what a man, what a mighty good man (TLC, eller
noget med choclate?)
5. Kunne være noget breakbeat stuff?
** 6. Prodigy - Outer Space (Ikke sikker på titel)
** 7. Jay Z - Hard Knock Life
** 8. DGP - Den Dræbende Joke (+ mange andre jeg ikke kan nævne)
** 9. Eminem - The Real Slim Shady
** 10. Basement Jaxx - Red Alert
* 12. Moby - "et eller andet"-Blues
** 13. Chemical Brother - Hey Girl, Hey Boy (Superstar DJ) - ikke helt
korrekt titel
14. Brugt som break i en eller anden sang, men kan ikke huske hvor - kommer
inde midt i og er ikke bærende element.
15. Tekstcitat: "Baby, hear me tonight, cause my fellings..." (Måske også
brugt i Stardust - Music Sounds Better With You?)
16. Michael Jackson?
17. Nej, den kan jeg ikke...
* 18. "No digity" med ?
19. Pling, pling - jeg er blank!
20. En slem, slem popsang - måske et boy band, oder so?

9 point! Eller hvad siger du, Troels?

--- --- ---
/Claus Jungersen
www.electraum.com - 11 free mp3's with electronic music
www.clausjungersen.dk - personal site, with my own music

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-02-02 20:43

> 20. En slem, slem popsang - måske et boy band, oder so?

UHA!! Av av av!
Bruce Hornsby's klassiker(!) "The Way It Is".

Senere tyvstjålet af 2/TuPac til "Changes".

/Robert

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-02-02 19:33

Kanon god idé! (I øvrigt er det overraskende hvor mange af de sange der
bider sig fast, der egentlig er samplede ... efterhånden kan man være
sikkert på at et virkelig godt hook er tyvstjålet)

1. Roger Sanchez - Another chance
2. Fatboy Slim - Praise You
3. hmmm ....
4. Salt n' Pepa - Whadda Man
5. Beastie Boys - Sure Shot (kanon)
6. The Prodigy - Out of Space
7. Jay Z - Hard knock life
8. Ingen ideer
9. Eminem - The Real Slim Shady
10. Basement Jax - Red Alert
11. DJ Spiller - Groovejet
12. Moby - noget jeg ikke kan huske
13. Chemical Brothers - Hey boy, hey girl
14. AHR jeg kan ikke huske hvad den hedder, men kender den godt
15. Modjo - Lady
16. Kender den til hudløshed, men kan ikke komme på navnet
17. Fugees - Fu-gee-la (eneste fede nummer fra den kant)
18. Blackstreet - No Diggity (for fed)
19. 2Pac - Changes

Fra : Kasper Aae

Dato : 22-02-02 19:36

On Fri, 22 Feb 2002 16:40:50 +0100, "Troels"
<tllund[slet_det_her]@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hjælpemidler, da det så sikkert ikke er nogen sag at finde svarene, men da
>der ikke er nogen præmie ud over æren må man sådan set selv om det.

Fed quiz, Troels : )

1: Roger Sanchez - Another Chance
2: Fatboy Slim - Praise You
3: ?
4: Salt n' Pepa - What A Man
5: Beastie Boys - Sure Shot
6: Prodigy - Out Of Space.
7: Jay Z - Hard Knock Life (Ghetto Anthem)
8: ?
9: Eminem - My Name Is
10: Basement Jaxx - Red Alert
11: DJ Spiller - Groovejet
12: Moby - Natural Blues
13: Chemical Brothers - Hey Boy, Hey Girl
14: Shaft - Mucho Mambo
15: Modjo - Lady
16: Will Smith - Miami (originalen er The Whispers - And The Beat Goes
On)
17: Fugees - Killing Me Softly
18: Blackstreet - No Jiggity
19: ?
20: 2Pac - Changes.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 22-02-02 21:02

Hold da kæft hvor er jeg ringe til det her. *G*
Jeg har altså cencureret dem væk, hvor jeg ikke havde noget at sige.
/Morten

1: Roger Sanchez, Another chance

4: What a man.....

7: Den der video med den lille pige ved bilen.... (Hard knock life...)

9: Eminem, Slim Shady

10: Arhhh...den har jeg hørt....men hvor....?

11: ?, Why does it feel so bad....

14: ...when the rythm starts to....

15: ? Lyder lidt som nummer 11, men alligevel ikke.

16: Will Smith?...Going to miami...noget i den stil...

17: Dén kender jeg osse....ARGH!

19: Lyder som Jimi Hendrix....men aner ikke hvad det er samplet i.

Fra : Klitgaard

Dato : 22-02-02 21:32

"Troels" <tllund[slet_det_her]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Have fun!

Cool, kunne se at ingen kunne nr. 19. Jeg mener det er er St. Germain men
nummeret kender jeg ikke.

--
....Klitgaard

Fra : zcully

Dato : 22-02-02 22:20

Sure thing hedder den

Fra : JackD

Dato : 23-02-02 17:25

> 1: Roger Sanchez, Another chance

Mener altså at det er Toto: Won't hold you back now

JackD

Fra : Astrid

Dato : 23-02-02 20:19

zcully <zcully@hotmail.com> wrote in message
> Sure thing hedder den

.... og originalen er `Harry's Philosophy' af John Lee Hooker og Miles davis
så hut jeg hvisker ... Det er hvertfald John Lee Hookers stemme og guitar

Fra : Kirstine

Dato : 23-02-02 18:14

In article <3c76667f$0$18447$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
tllund[slet_det_her]@hotmail.com says...

> Have fun!

Jo tak *G* Dén var go'!! Vi har brugt en del tid på at bide i
skrivebordet, mens vi bandede over, at den sad liiiige på tungespidsen.
Jeg tør slet ikke læse de andres besvarelse af frygt for at skulle bruge
al for megen tid på at slå mig selv for panden og stønne : "Nårh ja for
fanden da!" *G*

But here goes :

1:
Original: Toto- I Won't Hold You Back
Samplet: Roger Sanchez - Another Chance

2:
Samplet: Fatboy Slim - ?? (Fra Albummet Baby. We've come a long Way

3:
Samplet: Madonna - Beautiful Stranger

4 :
Original : Salt n' Pepa / En vouge - Whattaman
Samplet : ?

5:
??

6:
??

7 :
Origianl : Annie Get Your Gun
Samplet : Jay - z - Hard Knock Life

8 :
Original : Laid Back - White Horse
Samplet : DGP - Den Dræbende Joke

9 :
Original : ?
Sampplet - Eminem - The Real Slim Shady

10:
Original:
Sample : Basement Jaxx - Red Alert

11 :
Original: ?
Samplet: Spiller - Groove Jet (This Ain't Love)

12:
Original :
Sample : Moby - Natural Blues

13:
Original : Rockmaster Scott - The Roof Is On Fire
Sample : Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl

14:
Original :
Samplet : Svay - Mucho Mambo

15:
Samplet : Modjo - Lady

16:
Samplet : Will Smith - Gettin Jiggy With It

17:
Original - Shu Bi Dua - Kylling med softice og pølser

18:
Samplet : Blackstret - No Diggety

19:
??

20:
Original : Bruce Hornsby & The Range - The Way It Is

--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Jacob

Dato : 23-02-02 18:21

Der endnu ikke nogen der har givet et ordentligt bud på 3'eren. Det vil jeg
hermed gøre. Jeg mener det er Imani Coppola - legend of a cowgirl. Jeg ved
dog ikke hvad original nummeret hedder.

---Jacob---

Fra : TM

Dato : 23-02-02 20:46

Ok - Du fik mig overtalt. Her er mine bud så....:

1. Roger Sanchez - Another chance
2. Fatboy Slim - Praise You
3. Aner jeg ikke...
4. Kender den godt, men hvem....? (what a man)
5. Aner jeg ikke...
6. Aner jeg ikke...
7. Har hørt den før, meeen....?
8. DGP - Den dræbende joke
9. Eminem - The Real Slim Shady
10. Kender den godt, men hvem....?
11. Spiller - Groovejet
12. Moby - ?
13. Chemical Brothers - Hey boy, hey girl
14. Shaft - dance with me?
15. Moodjo - Lady
16. Will Smith - Miami
17. Aner det ikke...
18. Blackstreet - No Diggity
19. Aner jeg ikke
20: Synes jeg kender den, men hvem....?

Det var ikke så mange jeg kunne, men ellers er det da en god quiz. Dem må du
gerne lave flere af.

MVH

TM

Fra : Jacob E

Dato : 24-02-02 05:10

Skæg quiz! Her er mine bud, originalkunstner i (.)

1) Roger Sanchez - Another chance
2) Fatboy Slim - Praise you
3) Må give Jacob ret i Imani Copolla - Legend of a cowgirl. Den var fand'me
også svær!
4) En Vogue/Salt 'N Pepa - Whatta man
5) ??
6) ??
7) Jay-Z - Hard knock life
8) Nogle har gættet på DGP. Sandsynligvis rigtigt nok, men jeg har et andet
bud. En pige som i videoen har et gummidress på, men kan sq da ikke huske
hvem... men originalen er jeg da nede med:
(Laid Back - White horse)
9) Eminem - My name is Slim Shaddy
10) Bassment Jaxx - Red alert
11) Groovejet - Spiller
12) ??
13)??
14) Shaft - Mambo sway
15) Modjo - Lady hear me tonight
16) Will Smith - Miami (Whispers - And the beat goes on)
17) Fugees - Killing me softly
18) Blackstreet - No digity
19) ??
20) Tupac Shakur - Changes (Bruce Hornsby & The Range - The way it is)

Næsten pinligt... men hvem har sagt det skulle være let?? *S* En eller anden
dag må jeg sq tage mig sammen til at lave den quiz. Noget i stil med denne,
skideskægt

Jacob E.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 24-02-02 18:49

> 18) Blackstreet - No digity

Nu har flere nævnt den, og den er faktisk samplet endnu engang af Sarah
Connor på nummeret French Kissing.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama

Fra : Troels

Dato : 26-02-02 01:18

Så er det vist på tide at få svarene på banen...
Generelt må man jo sige at det gik ret godt for jer, men de var jo også for
lette

Når men, here goes:
Original kunstner Sample
kunstner
1. Toto - I won't hold you back Roger Sanchez -
Another Chance
Den havde de fleste vist
2. Camille Yarbrough - Take yo' praise Fatboy Slim - Praise
you
Den var de fleste også med på.... men albummet hedder nu "You've come a long
way, baby" Kirstine
3. Donovan - Sunshine Superman Imani Coppola -
Legend of a cowgirl
Den var straks værre hva'
4. Linda Lydell - What a man En Vogue feat.
Salt'n'pepa - Whatta man
5. Jeremy Steig - Howlin' for Judy Beastie Boys -
Out of space
6. Max Romeo & the Upsetters - Chase the devil Prodigy - Out of space
Jep det var såmænd Prodigy der havde brugt den, det er godt nok en ret
gammel sag, så der er måske ikke så meget at sige til at der ikke var så
mange der kendte den
7. Annie - Hard knock life Jay-Z - Hard
knock life (Ghetto anthem)
Og den musical den stammer fra hedder faktisk bare "Annie" og ikke "Annie
get your gun".... jep jeg er også forvirret
8. Laid Back - White Horse Den gale
pose - Den dræbende joke
Og Claus har faktisk ret.... jeg har lige tjekket det, og den har været
samplet et par andre steder også, men det kan let være tilfældet med flere
af dem (Bare for at gøre det hele mere forvirrende
9. Labi Siffre - I got the Eminem -
My name is
Og ikke noget med Slim Shady som mange af jer gerne vil have den til at
hedde
Hvem skulle forøvrigt ha' troet af Eminem havde planket både trommer og det
hele fra originalen?
10. Locksmith - Far beyond Basement Jaxx -
Red alert
11. Carol Williams - Love is you Spiller -
Groovejet
12. Vera Hall - Troubled so hard Moby - Natural
Blues
Forøvrigt har Moby også samplet denne sang til mindst to andre numre
13. Rockmaster Scott - The roof is on fire The Chemical
Brothers - Hey Boy Hey Girl
14. Rosemary Clooney - Sway Shaft - Mucho
Mambo
15. Chic - Soup for one Modjo -
Lady (hear me tonight)
16. The Whispers - And the beat goes on Will Smith - Miami
17. Rotary Connection - Memory Band Fugees - Killing me
softly
Stort at der var nogen der kunne den... Den er bestemt ikke særlig åbenlys
18. Billy Winthers - Grandma's Hands Blackstreet - No
Diggety
19. Miles Davis & John Lee Hooker Harry's Philosophy St.
Germain - Sure Thing
Ikke helt let, men jeg troede egentligt der var flere der kunne den når nu
den har været brugt af Utzon på TV2
20. Bruce Hornsby and the range - That's the way it is Tupac - Changes

Når men jeg tror jeg dukker op med sådan en lille quiz en anden god gang når
jeg har fået samlet 20 nye numre, hvis der er stemning for det? Ellers tror
jeg jeg gør det alligevel, for det er sgu meget sjovt at lave

Andre må selvfølgelig også gerne følge op på ideen, så jeg selv kan få
testet mit samplespotningstalent

Til sidst vil jeg lige opfordrer jer til at gå på jagt efter de originale
numre... det er faktisk ret sjovt at høre hvor et bestemt break eller sample
egentligt stammer fra, og i hvilken sammenhæng det egentligt blev tænkt.

/Troels