En lille hurtig
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-02-02 14:47

Vil en IBM Ultrastar 36LZX scsi virker i en 7500? Jeg kan ikke huske
hvilken scsi der er i 7500 men er det ikke for gammelt?

anr

Ned Flanders: "I need to know. Is God punishing me?"
Reverend Lovejoy: "Ohh, short answer, 'yes' with an 'if'.
Long answer, 'no' with a 'but'.

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-02-02 14:49

In article <1f80h0c.1936nk21npf7f4N%anrNOTPART@OFMAILmac.com>,
anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) wrote:

> Vil en IBM Ultrastar 36LZX scsi virker i en 7500? Jeg kan ikke huske
> hvilken scsi der er i 7500 men er det ikke for gammelt?

SCSI er bagud kompatibelt. Hvilket interface er der på den nævnte HD?

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-02-02 14:53

> SCSI er bagud kompatibelt. Hvilket interface er der på den nævnte HD?

Ultra160 SCSI(SCA) ifølge IBM, men det skulle være en slags Ultra3.

anr

"Can't we have one meeting that doesn't end with us
digging up a corpse?"
-Mayor "Diamond" Joe Quimby

Fra : Peter Kiil

Dato : 22-02-02 23:40

in article 1f80h9h.1bdyrfmofuxdsN%anrNOTPART@OFMAILmac.com, Andreas N
Rasmussen at anrNOTPART@OFMAILmac.com wrote on 22/02/02 14:53:

> Ultra160 SCSI(SCA) ifølge IBM, men det skulle være en slags Ultra3.

Diske med SCA stik kan ikke bruges i en 7500 (eller andre Mac'er).

--
/peter

"All right, let's not panic. I'll make the money by selling one of my
livers. I can get by with one."
Homer Simpson.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 25-02-02 08:34

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1f80h9h.1bdyrfmofuxdsN%anrNOTPART@OFMAILmac.com, Andreas N

> Diske med SCA stik kan ikke bruges i en 7500 (eller andre Mac'er).

Damned - men hvilken slags scsi er det så der kan bruges i en 7500?

Og når i nu sigerat det er bagudkombatibelt - betyder det så at det
bliver tilsvarende meget langsomt?

anr

"Homer's a great nuclear safety inspector, but I don't know if I trust
him with my garbage."
-Carl (Homer Simpson's supervisor)

Fra : Peter Kiil

Dato : 22-02-02 15:15

> [...]

> anr
>
> "Can't we have one meeting that doesn't end with us

Du kan ikke bruge diske med SCA stik i en 7500 (eller nogen andre Mac'er).

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-02-02 03:13

Hej Andreas

Ja, du kan godt bruge en 36LZX series HD i en 7500, og jeg vil endda
tro, du kan plugge den direkte ind på det ekstra kabel, der ligger i
bunden af den. SCSI bussen er en Fast-SCSI-2, der understøtter både
68-pins og 50-pins diske. Hvis disken har betegnelsen 'narrow' passer
den umiddelbar, ellers ksal du have et omsætterled 68->50.

Men jeg vil lige advare dig lidt mod de UltraStar diske i 36-serien. Der
er en hel dem af dem, der har mange 'bad blocks' og lige så mange har
defekte motorer, der brænder af i løbet af 6-9 måneder. (har selv fået
skiftet 3 stks. af typen...)

Andreas N Rasmussen wrote:

> Vil en IBM Ultrastar 36LZX scsi virker i en 7500? Jeg kan ikke huske
> hvilken scsi der er i 7500 men er det ikke for gammelt?

mvh. Erik Rihcard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The
World