at lære spansk på mac
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-02-02 14:03

Kære gruppe

Jeg er begyndt at gå til spansk, vil gerne øve mig derhjemme - og
tænker derfor på at købe noget software der gør det ud for sproglab:
Sådan noget med nogle øvelser og måske mulighed for at optage med
mikrofon. Jeg har set sådanne produkter før, men har ingen erfaringer
med dem.

Er her nogen der har erfaringer og anbefalinger eller advarsler om
mac-software til at lære spansk med?

-j
[som forhåbentlig tager til Colombia eller Peru fra august og fem
måneder frem]

--
"Only whimps use tape backup: real men just save their
important stuff unencrypted and let NSA mirror it."

Fra : Flemming Elimar Jens~

Dato : 22-02-02 14:35

Hej Janus

Jeg bruger selv et program til at lære fransk:

Easy Language

En CD i hybridformat (PC/Mac) som indeholder Tysk, engelsk, fransk, spansk,
med ca. 16.000 ord pr. sprog.
Programmet fungere fint, selv mindre børn kan få noget ud af det, via de billeder
som "udtaler ordet". Tekst Mode kan også vælges. Samt quiz til test af
dine færdigheder!
Med fin mulighed for at optage din egen stemme og høre resultatet
bagefter.

Prøv at se om de har den på jeres Bibliotek. Der fandt jeg den for 1 års
tid siden.

Så med godt 16000 ord på spansk, er du vist godt rustet til en tur til Peru.

hilsen
Flemming Elimar Jensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-02-02 15:08

In article <3C764910.98E6121@web-com.dk>,
Flemming Elimar Jensen <flemming-elimar@web-com.dk> wrote:

> Så med godt 16000 ord på spansk, er du vist godt rustet til en tur til Peru.

hasta la vista...

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-02-02 16:08

Flemming Elimar Jensen <flemming-elimar@web-com.dk> writes:

> [...]
> ordet". Tekst Mode kan også vælges. Samt quiz til test af dine
> færdigheder! Med fin mulighed for at optage din egen stemme og høre

Lyder spændende. Kender du en dansk forhandler? Og hvor jeg kan læse
mere om produktet? kan du uddybde den med tekstmode?

-j

Fra : Flemming Elimar Jens~

Dato : 22-02-02 17:27

Hej igen Janus

programmet er bygget op med mange forskellige grupper, f.eks. sport,
bustur, hobby, indkøbstur, ferie, cafebesøg osv. - hvorefter mange ord
som bruges i den sammenhæng er i de enkelte afsnit enten med billeder
(mest i begyndelsen) eller med en tekst,
"jeg vil gerne bestille 1 glas øl" f.eks.

Du kan jo prøve versionen fra Biblioteket først,
jeg tror større boghandler har den liggende, tjek lige om det er PC/Mac
version først!

Fra : Storm

Dato : 22-02-02 17:00

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Kære gruppe
>
> [som forhåbentlig tager til Colombia eller Peru fra august og fem
> måneder frem]

Colombia - er det fordi du kender nogen der.
Ellers ville jeg foreslå at rejse uden om, og tage til Galapagos i
stedet for.
Hvis du da ikke har en speciel mission?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-02-02 17:17

In article <1f80n3d.13dyy0frosmguN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Ellers ville jeg foreslå at rejse uden om, og tage til Galapagos i
> stedet for.

Synes du ikke der er nok specielle arter på Galapagos i forvejen?

Fra : Storm

Dato : 22-02-02 23:46

> Synes du ikke der er nok specielle arter på Galapagos i forvejen?

Hellere et par glade søløver end "Lonely George".

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-02-02 18:20

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> Colombia - er det fordi du kender nogen der. Ellers ville jeg
> foreslå at rejse uden om, og tage til Galapagos i stedet for. Hvis
> du da ikke har en speciel mission?

Kæresten skal i praktik ifbm. en uddannelse på RUC, og her er Colombia
og Peru (m.m.fl) studierelevante lande. Min egen mission af ikke helt
afklaret endnu: Måske praktisere Linux-evangelisme; måske træne
capoeira; måske varme op til kommende studier ved at bedrive noget
journalistisk.

-j

Fra : Storm

Dato : 22-02-02 23:48

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Kæresten skal i praktik ifbm. en uddannelse på RUC, og her er Colombia
> og Peru (m.m.fl) studierelevante lande.

Ja, så ved I selvfølgelig hvad I kaster jer ud i.
Men det skulle vel også helst være et land hvor det var muligt at
studere andet, end hvad man kan sidde hjemme og læse i en bog eller se
på internettet. Jeg mener, hvor det er muligt at færdes.
Jeg er ikke pivet, men Colombia turde jeg ikke tage til i 5 mdr. sådan
bare for at kigge.

> Min egen mission af ikke helt
> afklaret endnu: Måske praktisere Linux-evangelisme;

De har rigeligt med prædikanter på de kanter.

> måske træne capoeira; måske varme op til kommende studier ved at bedrive
> noget journalistisk.

Lære gadebørn i Bogota at surfe på internettet.

Jeg kender jer jo ikke, måske er I granvoksne mennesker, og selvfølgelig
ved I at Colombia er barskt. Så rigtig go' tur.
Og pas på jer selv. Og det mener jeg alvorligt.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-02-02 13:39

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> [...]
> internettet. Jeg mener, hvor det er muligt at færdes. Jeg er ikke
> pivet, men Colombia turde jeg ikke tage til i 5 mdr. sådan bare for

Det er nu heller ikke bare for at kigge. Og jeg er helt med på hvad du
siger - og vi diskuterer selvfølgelig tingene mere seriøst, end jeg
måske umiddelbart giver udtryk for her midt i min kækhed.

Ikke mindst den senste udvikling, hvor fredsforhadlingerne er brudt
sammen får os til at genoptage diskussionen af, at det ikke er spor
sjovt at sidde på et værelse i fem måneder og at vi måske skal finde
et andet land. Der er trods alt grænser for revo-romantikken. Grunden
til at vi oprindeligt snakkede om Colombia var dels nogle gode
kontakter; dels en konkret organisation med et konkret menneske, der
virkede fagligt attraktivt for os begge (jeg har selv læst
internationale udviklingsstudier).

-j

Fra : Storm

Dato : 23-02-02 14:55

> [...]

> kontakter; dels en konkret organisation med et konkret menneske, der
> virkede fagligt attraktivt for os begge (jeg har selv læst

Held og lykke med det

--
Venlig hilsen Nina Storm