Vestlige USA
Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 22-02-02 09:51

Nu kunne jeg godt tænke mig lidt hjælp. Jeg er blevet overbevidst om at jeg
må en tur til USA. Et sted jeg ellers ikke har ofret mange rejsetanker
tidligere. Derfor kender jeg ikke ret meget til det og har derfor en masse
spørgsmål. Jeg er flittig bruger af nettet og der har jeg selvfølgelig
fundet en del oplysninger om hint og dat.... Dog er der så meget information
at det er svært at sammenfatte hvornår man lige har fundet det rette. Jeg
vil afsted i september/oktober pga klima, uden for sæsonen......

Jeg kender de steder hvor man søger på billige flybilletter, men vil gerne
høre fra folk der har været afsted, synes tit at priserne på flybillettter
siger et og så ringer ud og prisen er en anden. Hvilket flyselskab har rygte
som det billigste. Hvilke rejseselskaber giver gode rabatter, information og
sevivce samt har de bedste priser. Det kan også være det er for meget
forlangt at ville have det hele.

Nå til spørgsmålene:
Hvem er efter sigende billigst med flybilletter DK-LA
Hvem er billigst med billeje og hvilke priser skal jeg forvente for ca
ennmåends leje. Noget at spare på langtigdsleje. Er over 25 år.

Jeg kender godt foreningen MY PLanet, men for at det er billigt der skal du
allerede bestille og betale nu.
Jeg vil helst gøre det så sent som muligt, da alting kan ændre sig inden
afgang.
Min plan er absolut camping og har tjekket KOA- men mangler lige at vide
lidt om prisniveau.
Hvad med hostel/vandrehjem/privatudlejning i byerne udenfor
campingområderne?

Jeg har en ide om at køre i følgende område men er det for meget af det gode
på en måned: LA, Las Vegas, Grand Canyen, Denver, San Fransisco og eventuelt
San Diego...... Og hvis det ikke er alt for vildt en tur til Salt Lake city.
Nogen der ved hvor man kan beregne afstande i USA. Ingen af de bøger jeg har
har nemlig sådan en tabel.

Alle gode oplysninger modtages...

Linda.

Fra : Michael Østergaard

Dato : 22-02-02 10:20

Hej,

www.mapquest.com har en trip planner der også giver afstande,

Turen kort gengivet nedenunder, kørte jeg sidste år på 3 uger. Så det er muligt
at nå lidt omkring

San Francisco
Yosemite Ntl Park
Death Valley.
Las Vegas.
Hoover Dam
Flagstaff.
Grand Canyon.
Phoenix.
Tucson.
Pima Air & Space Museum.
Besøge Titan Missile Silo Museum.
Tombstone.
San Diego.
San Diego Zoo.
En sviptur til Mexico.
Los Angeles.
Six Flags.
Afsted mod San Francisco via Ventura og Solvang - Monterey
Alcatraz.
end;

Vi lejede gennem Avis, sikkert ikke det billigste men det var dejlig nemt.
Vi boede alle dage på Motel, det vrimler med dem, så bare kør ind og hør efter
prisen, hvis man synes det er for dyrt kører man videre til det næste. Priserne
ligger, så vidt jeg husker mellem 30 - 40 doller for et værelse med dobbeltseng.

Fløj med Lufthansa, gav ca 4000,- for en retur billet i August

Venlig hilsen Michael
--
icq: 150974252

Fra : Mark Beaumont

Dato : 22-02-02 13:03

"Mikkel Gram-Hansen" <mikkel@gram-hansen.dk> skrev

Prøv at se på http://www.rentadeal.com eller http://www.billeje-online.dk

> Hvad med hostel/vandrehjem/privatudlejning i byerne udenfor
> campingområderne?

Du kan nemt finde nogle priser på
http://www.norcalhostels.org
http://www.hostelworld.com
http://www.hostels.com
http://www.hostelweb.com

> Nogen der ved hvor man kan beregne afstande i USA. Ingen af de bøger jeg har
> har nemlig sådan en tabel.

Du kan beregne afstande (også med flere mellem stationer), gemme kort osv. på
http://www.maporama.com

Vh Mark