Excel-problem
Fra : Trespasser

Dato : 22-02-02 09:35

Hej NG

Min makker sidder ved Afrika på en Mærsk-båd og har ikke lige adgang til
news og han har dette excel problem som han meget gerne vil have løst:

Hej NG !

Jeg vil gerne starte en alm. macro fra en formel (hvis det kan lade sig
gøre)

Eks.
=IF(2+2=4 ; "start macro1" ; "start macro2")

Hvordan starter jeg en macro op ud fra en "IF" sætning ???

Mit problem er, at jeg gerne vil "male" en celle rød hvis tallet i cellen er
FALSK (eller SANDT)
Jeg kan ikke forstille mig at jeg skal lave hele beregningen i VB før det
kan lade sig gøre...

På forhånd tak

Lars
lkj0002@maerskcrew.com

Brian

Fra : Harald Staff

Dato : 22-02-02 10:40

Hei Lars / Brian

En formel kan ikke starte en makro.
Men det du trenger til dette finner du i menyen Format > Betinget
formatering. Den "maler" celler eftersom innholdet endres.

HTH. Beste hilsen Harald