Hjælp: kan denne cykel synes i dk ?
Fra : mc

Dato : 22-02-02 02:53

Hej Ng,

Prøv lige at vudere på den cykel som jeg har smidt et par billeder af i
dk.binaer.motor ( indlæget hedder " kan den synes " )

Kan den synes som den er ?? den har kørt på dansk plade,altså må have været
synet, men jeg tvivler på om den kan synes med ændret bagsvinger ( den er
godt nok lavet til modellen ).

Er der også nogle der kender en som kan lave en anden bagende til den feks.
XJR 1200/1300 bagende + sæde !!

Håber i kan hjælpe lidt...

Mc

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-02-02 09:20

> Kan den synes som den er ?? den har kørt på dansk plade,altså må have
været
> synet, men jeg tvivler på om den kan synes med ændret bagsvinger ( den er
> godt nok lavet til modellen ).

Hvis du kan finde en TÜV godkendelse på ændringen burde du også kunne få den
igennem herhjemme ...

/A

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-02-02 10:58

> Kan den synes som den er ?? den har kørt på dansk plade,altså må have
været
> synet, men jeg tvivler på om den kan synes med ændret bagsvinger ( den er
> godt nok lavet til modellen ).

Mht. bagskærmen så er den nok for lille til at kunne gå igennem et syn.
Jeg kender en med en ældre CB500, der ikke fik sin bagskærm godkendt under
syn.. Han gik så ned i Superkram og fandt en hagesmæk til en 10'er (endda en
med skyer på som han satte på enden af den skærm han havde. Så ville de
godt godtage den i synshallen. Bagefter pillede han den selvfølgelig af
igen, men han har den stadig liggende i tilfælde af at han skal have den
igennem syn igen.
Så nemt kan det gøres.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Mads Lund

Dato : 22-02-02 11:01

> Kan den synes som den er ?? den har kørt på dansk plade,altså må have
været
> synet, men jeg tvivler på om den kan synes med ændret bagsvinger ( den er
> godt nok lavet til modellen ).

Det ville jeg nu ikke være så bange for. Det værste der kan ske, er at den
bliver kasseret, og så må man jo igang med at mure orginal svingeren på. Men
jeg har set en cykel (Gsx1100) som er født med dobbelte støddæmpere, blive
synet efter ombygning med en ZXR750 alusvinger med monodæmper.

> Er der også nogle der kender en som kan lave en anden bagende til den
feks.
> XJR 1200/1300 bagende + sæde !!

Tjo du må igang med at surfe på ümbau + streetfighter på nettet, så skal der
nok dukke noget op.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 22-02-02 17:45

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en

> [...]
blive
> synet efter ombygning med en ZXR750 alusvinger med monodæmper.

Er det ikke kun p.g.a. at den ikke vakte opsigt, derved at det jo var en
almindelig set bagsvinger og at den derfor blev overset?

En forstærket alubagsvinger som omtalte vil risikere ikke at blive
overset

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-02 18:35

> Tjo du må igang med at surfe på ümbau + streetfighter på nettet, så skal
der
> nok dukke noget op.

Svendborg MC er eksperter i ombygning af cykler... Mon ikke de kan hjælpe
lidt til.

Mvh
Allan Rasmussen

http://www.svendborgmc.dk/

Fra : bwl

Dato : 22-02-02 14:40

Hey mc.

Bagsvingeren har jeg set før på et par mc´er.. Det var på et par Z1X´er, den
der eddie lawson replica.... og en z900 kawa... Min nabo var automekaniker,
og i fritiden tunede han sin z900.. Han havde oxo sådan en bagsvinger på.
Den skulle angiveligt være mere holdbar.. Min nabo flækkede ihvertfald den
originale på hansz900..Den kunne ikke holde til det moment der kom ud af
det... jeg mener at bagvingeren bliver kaldt en " 180 hk " bagsvinger.. Man
kan jo nok gætte sig til hvorfor...? Den er ihvertfald forstærket alle
steder. Den har en "plov" under selve bagsvingeren. Nok til at styrke lidt
ekstra..? ...Nogen der har forstand på det?????
Nå men jeg mener godt den kan synes med den bagsvinger....
er zukien tunet?? ... Den ligner faktisk en der har været medlem af den
tyskeklub Funnyfuelers?? De laver nemlig det nummer med at tune, og se mest
mærkværdig ud... Typisk med en bagende der ende i himlen..." læs der
peger op af" , et stort råberør, og og et maleri der ville gøre picasso
jaloux ved første øjekast..... Nååh ja og så kører de af helved til

Hilsen Brian W.

Pas på derude....

Fra : mc

Dato : 23-02-02 00:52

Tak for hjælpen, jeg tror jeg gør som Mads har skrevet, køre cyklen til syn
og se hvad de siger, og går den så går den, og hvis ikke så ved jeg da hvad
der skal ændres...

Til info så er cyklen jo dansk indreg. i dag, den er bygget hos Lydmuren på
Sjælland, der ligger en 1985 1150 motor i, osv....den er altså ikke tunet,
endnu. der følger en anden motor med som har monteret big bore sæt ( 1300
ccm ) og racer knaster... spørgsmålet er bare hvor længe den holder ??? )
men det skal da prøves...)))))

Kender du en der kan bygge bagenden om på sådan en cykel så skriv til mig
!!!

Mc
" ejer af GSX 1100 Streetfighter i morgen eftermiddag "

Fra : Morten Dybdal

Dato : 23-02-02 20:23

mc wrote:
> [...]
> ccm ) og racer knaster... spørgsmålet er bare hvor længe den holder ??? )

Måske længere end du tror. 1150 motoren var meget populær til dragracere
med et vulumen op til 1600!

--
Morten Dybdal

Fra : mc

Dato : 23-02-02 20:58

">
> Mc
> " ejer af GSX 1100 Streetfighter i morgen eftermiddag "

Ja det blev ikke til en handel, så jeg må vist trække mit ejerskab
tilbage... men der luer en ombygning af en anden cykel om hjørnet, jeg har
købt en CB 1100 med en 1200 ccm motor ( kr. 15.000.- men motoren skal have
nye lejer og lidt. ) så den skal have hele turen !! )

Mc