Steppeørnen Skåne....
Fra : Paul Nilsson

Dato : 21-02-02 23:36

Talte idag med Naturbutikken (DOF), Ole Geertz var i røret, han havde også
været i skåne i søndags og jeg fortalte hvad vi havde set under den forgæves
eftersøgning af steppeørnen i og rundt om Fyledalen.

Ole fortalte, at de om eftermiddagen havde set Steppeørnen ved
Börringe......................!!!
og jeg sank en klump - for pga den indtrækkende "dimma" (tæt tåge/gus) netop
på vejen hjem mod Malmø
besluttede vi ikke at besøge Börringe som planlagt - men at køre hjem
indover i landet.............. UPS....

Svenske Pierre fortalte til os sønd. at den "måske" var set i Fyledalen,
morgen ved ni-tiden, hvor mange danske, svenske biler kørte
rundt................... sånt er livet....................
--
m.v.h.
Paul Nilsson

Fra : Paul Nilsson

Dato : 24-02-02 20:38

Der er en rettelse: talte idag med Ole Geertz ved Börringe i eftermiddag.
Step.ørn obset sidste søndag var ved Frihult/Sövdesjøn!!!
Steppeørnen.
Idag så hele bussen fra DOF med Ole Geertz og John Speich den fint ved
Krageholmsjøn medens vi andre som også var derovre fik en lang
næse.............
Men i det fine lys fik vi dog flot l5 havørne + 2 Kongeørne + over 50
legesyge Ravne m.v.
bedste sted : 7 Havørne syd for Krageholm,markerne mod vindmøllerne......
mvh. Paul

P.S. iflg svenske Pierre, er der nok mange svenske på jagt efter den næste
weekend - og derfor stor chance for udmelding - via rixlarm/(club
300 )eller danske IBUDL!!!

Fra : Frank Desting

Dato : 24-02-02 20:57

Jeg skulle "hilse og sige" fra DOF-turleder John Speich, at vi alle nød
Steppeørnen i fulde drag - og han gider ikke stresse rundt med en mobilos

ps. jeg ejer ingen, sorry

Frank Desting

<3c793fb3$0$46220$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Paul Nilsson

Dato : 24-02-02 22:01

Hahahahaha...........den besked fik jeg også ved Börringesjön i
sftermiddags -af John.......... synd vi ikke fik hilst på... Frank.......
bedste hilsner.........Paul
Ps men det var nu ikke så dumt at ønske en mobillos i gave....... danske
melder ofte ud derovre via IBUDL, de Svenske via Rixlarm/club 300 som svarer
til vores IBDK. det er jo ikke så tosset hvis man er af sted.......... i
nærheden.........

Frank Desting <dex@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c79459c$0$46189$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...