Xnews score 9999
Fra : Lars Klintholm

Dato : 21-02-02 19:19

Når jeg åbner en nyhedsgruppe bliver svar på mine egne indlæg pr.
automatik scoret til 9999. Dette sker når jeg er på news.cybercity.dk .

Men hvis jeg går ind i den samme nyhedsgruppe via sunsite eller netsite
bliver der ikke scoret 9999 automatisk. Hvorfor ikke?

Alle de scorer jeg selv har sat op, virker på alle servere.

--
mvh.
LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-02-02 20:02

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Men hvis jeg går ind i den samme nyhedsgruppe via sunsite eller
> netsite bliver der ikke scoret 9999 automatisk. Hvorfor ikke?

Den kigger efter dit IDToken og anvender dette mht. scores på
responser. Prøv at se på et af dine indlæg, om det faktisk er det, du
anvender på de andre servere. (Det skal optræde lige før @'et i dit
message-ID).

Tjek også under opsætningen (Ctrl+F1 -> Servers og Identities) om de
servere (i din opsætning) kører med det/de valgte IDToken(s).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 21-02-02 22:20

Rudi Stegen skrev:

> Den kigger efter dit IDToken og anvender dette mht. scores på
> responser. Prøv at se på et af dine indlæg, om det faktisk er det, du
> [...]

sådan ser den ud på både CC og Netsite.
(Sunsite virker lidt død idag?)

> Tjek også under opsætningen (Ctrl+F1 -> Servers og Identities) om de
> servere (i din opsætning) kører med det/de valgte IDToken(s).

Jeg har kun en Identity: <Default> , som jeg bruger på alle servere.
--
mvh.
LarsK

Fra : Madsen

Dato : 21-02-02 22:58

Lars Klintholm skrev:

> sådan ser den ud på både CC og Netsite.
> (Sunsite virker lidt død idag?)

Netsite kører med samme nærmest uhyggelige stabilitet som den plejer i
dag. ;)

Jeg ved ikke om det du oplever med egne indlæg som ikke får en score,
er det samme problem som det jeg har oplevet i Xnews, men hos mig hjalp
det at tilføje en linie til Misc-sektionen i Xnews.ini der hedder
ScoreStoredHeaders=1. Prøv det eventuelt og se om det gør en forskel.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 21-02-02 23:29

Madsen skrev:

> [...]
> det at tilføje en linie til Misc-sektionen i Xnews.ini der hedder
> ScoreStoredHeaders=1. Prøv det eventuelt og se om det gør en forskel.

Det har fået serverne til at opføre sig ens, på nye indlæg.
Gamle indlæg opfører sig forskelligt hvad scoren angår. Nok fordi jeg har
pillet for ofte ved IDToken. Logikken i om man skal skrive i Server,
Custom eller om det skal styres via Identities er jeg først så småt ved at
fatte.

--
mvh.
LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-02-02 00:31

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Gamle indlæg opfører sig forskelligt hvad scoren angår. Nok
> fordi jeg har pillet for ofte ved IDToken.

Ja, så går det galt. I starten ville jeg rette mit "RudiStegen" til
det lidt pænere ".Rudi.Stegen", så det ligesom blev adskilt fra
indimellem uheldige tegn i message-ID'et. Jeg fik det hastigt rettet
tilbage igen

Du *kan* dog benytte dig af en helt anden metode, som jeg hapsede i
et et indlæg fra Dino (og kører helt uafhængigt af IDTokens):

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-02-02 08:54

Rudi Stegen skrev:

> Du *kan* dog benytte dig af en helt anden metode, som jeg hapsede i
> et et indlæg fra Dino (og kører helt uafhængigt af IDTokens):

Den har jeg så osse hapset nu. Virker fortrinligt, tak for den.

Bør jeg slette IDToken nu, eller har den andre funktioner?

--
mvh.
LarsK

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-02-02 11:57

Rudi Stegen skrev:

> Du *kan* dog benytte dig af en helt anden metode, som jeg hapsede i
> et et indlæg fra Dino (og kører helt uafhængigt af IDTokens):

<klip>
Score: =1500
<\klip>

Jeg går ud fra, at 193.88.15.213 er adressen på Madsens udbyders
newsserver? Og hvis Madsen sender indlæg via f.x. Sunsite vil de ikke
blive scoret?
Hvis dette er korrekt, hvordan får man så scoren til at virke uanset
newsserver?

--
mvh.
LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-02-02 14:29

> [...]

> Score: =1500
> <\klip>
>
> Jeg går ud fra, at 193.88.15.213 er adressen på Madsens udbyders

Ja.

> Og hvis Madsen sender indlæg via f.x. Sunsite vil de
> ikke blive scoret?

Nej.

> Hvis dette er korrekt, hvordan får man så scoren til at virke
> uanset newsserver?

Jeg glemte den i farten. Du kan formentlig lave en for hver
newsserver (dvs. dens IP, som den planter i dine message-ID'er).

Apropos dit andet indlæg, hvor du skrev:
"Bør jeg slette IDToken nu, eller har den andre funktioner?"

Du behøver det ikke (medmindre Xnews brokker sig, hvis det mangler;
jeg har ikke testet).
Men omvendt kan det måske være rart at have til de servere, der
reagerer på det (hvor du så kan vælge at lave ovenstående stribe -
Dinos metode - for den/de servere eller undlade).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-02-02 16:38

Rudi Stegen skrev:

> Jeg glemte den i farten. Du kan formentlig lave en for hver
> newsserver (dvs. dens IP, som den planter i dine message-ID'er).

OK, men lidt bøvlet måske?

Jeg vil eksperimentere lidt mere med scoring. Hvor er det bedst at starte?
Manualen og scoring.txt velsagtens. Er der andre/bedre steder at få nogle
gode scoretricks?

Tak for hjælpen, Rudi

--
mvh.
LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-02-02 17:45

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg vil eksperimentere lidt mere med scoring. Hvor er det bedst
> at starte? Manualen og scoring.txt velsagtens.

Ja - Scoring.txt for alt i verden! Der står ikke meget i manualen, og
Scoring.txt er ikke blot langt mere omfattende men også
velstruktueret.

Tip 1:
Om det gælder for dig, ved jeg ikke; men personligt sætter jeg
primært scores på personer (skønt andet selvfølgelig også anvendes).
Har A hang til sige noget interessant, er A ofte værd at tjekke i de
grupper, man interesserer sig for.

Tip 2:
Lad være med at lave dem for tætte. Selvom man kan give scores fra
-9999 til 9999, er det sjældent praktisk at give nogen fx 7413 og en
andre 7414

Tip 3:
Personer, der typisk er ret enerverende (men ikke direkte
frastødende, bare larmende), giver jeg -100. Og *er* de direkte
umulige, giver jeg dem -1000 (og videre i den dur).
På et øjeblik kan man så si dem fra, hvis man fx blot på kortest
mulige tid lige skal løbe en stor stribe indlæg og grupper igennem
for at komme up to date (og lukke med F8 - alt læst).

F9 smider et filter op (brug det flittigt; selv bruger jeg den oftest
til søgning), du selv kan stille lige her og nu.
Det er kun aktivt, mens du stadig har den aktuelle gruppe åben, og
hvis du vil se altsammen inden lukning, fjerner Ctrl+F9 det igen.

Om du kan kan bruge noget i nævnte tip, eller du allerede kender dem
på forhånd, ved jeg ikke. Jeg sidder bare og venter på, maden bliver
færdig, hvorfor jeg lige så godt kunne skrive det her

Alment (ikke specielt om filtre og scoring):

Morten Ovi har en glimrende begynderside -
http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/ - men den er du vist vokset
fra.

David Breach - http://web.ukonline.co.uk/davidgb/ - har en rigtig god
og noget mere omfattende hjælpeside.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-02-02 19:17

Tak Rudi

Det var lige sådan et par tricks jeg havde brug for. Scoring kan virke
lidt uoverskuligt når man skal begynde, fordi mulighederne er så mange.
Skal man score personer, subjects, antal lines eller kombinere på kryds og
tværs.

--
mvh.
LarsK

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-02-02 19:28

Rudi Stegen skrev:

> David Breach - http://web.ukonline.co.uk/davidgb/ - har en rigtig god
> og noget mere omfattende hjælpeside.

Alle screenshots vises som røde krydser ?? Er det hos mig, der er noget
galt?

--
mvh.
LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-02-02 19:34

> Alle screenshots vises som røde krydser ?? Er det hos mig, der
> er noget galt?

Det er ikke dig, de gør også her :-/

Han er fornylig gået i gang med at udvide den ret voldsomt. Mit gæt
er, han har pillet samtlige billeder ned for at få det systematisk
samlet sammen (og med nye), inden de ryger op (dels igen, dels nye).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Klintholm

Dato : 24-02-02 00:06

Rudi Stegen skrev:

> Ja - Scoring.txt for alt i verden! Der står ikke meget i manualen, og
> Scoring.txt er ikke blot langt mere omfattende men også
> velstruktueret.

I scoring.txt er jeg stødt på følgende:

<Quote>
You can read an intro to slrn score file at

   http://kwaziwai.cc.columbia.edu/acis/tutor/slrnscore-txt.html

There's also a slrn score file FAQ at

   http://kwaziwai.cc.columbia.edu/acis/tutor/slrnscorefile-faq.html

You can incorporate ideas in the FAQ to make your own score file
<\Quote>

desværre er begge links døde. Findes sidene andetsteds?

--
mvh.
LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-02-02 12:35

http://www.columbia.edu/acis/tutor/slrnscore-txt.html

http://www.columbia.edu/acis/tutor/slrnscorefile-faq.html

> desværre er begge links døde. Findes sidene andetsteds?

Ja

Men husk, som han siger (og du citerede), at det primært er til at få
ideer fra. Xnews og slrn bruger ganske vist mere eller mindre samme
princip mht. scoring, ligesom en del umiddelbart kan overføres. Men
de er ikke ens.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 22-02-02 01:10

Lars Klintholm skrev:

> Gamle indlæg opfører sig forskelligt hvad scoren angår. Nok fordi
> jeg har pillet for ofte ved IDToken.

Ja, det kom jeg også til i starten kan jeg huske. Så gik der kage i
det.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-02-02 08:18

Madsen skrev:

> Ja, det kom jeg også til i starten kan jeg huske. Så gik der kage i
> det.

Jeg har også pillet lidt ved andet
Morver er skiftevis kørende og ikke. Det slår tilsyneladende igennem på
slutningen af min MessageID Det efter @´et). Men skulle det betyde noget
for 9999 scoren, hvis bare IDToken er den samme?

--
mvh.
LarsK

Fra : Madsen

Dato : 22-02-02 12:15

Lars Klintholm skrev:

> Morver er skiftevis kørende og ikke. Det slår tilsyneladende
> igennem på slutningen af min MessageID Det efter @´et). Men skulle
> det betyde noget for 9999 scoren, hvis bare IDToken er den samme?

Jeg ved det ikke. Jeg er stået af i svinget desværre.
Mit ID-token ser sådan her ud: 'copy.if.you.wish' og linien i
Score.ini, som giver mine egne indlæg en score på 5000, ser sådan her
ud:

[.]
Score: 5000
From: nospam@madsen\.tdcadsl\.dk

Hvorfor den skal have de skråstreger aner jeg ikke, men det virker på
de tre forskellige servere jeg jævnligt benytter.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-02-02 16:22

Madsen skrev:

> Jeg ved det ikke. Jeg er stået af i svinget desværre.

Samme her. Der er noget der ikke virker som det skal. Dinos metode og
IDToken sammen giver ikke de scorer jeg ville forvente. Men jeg
eksperimenter videre. Tak for hjælpen.

--
mvh.
LarsK

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 22-02-02 00:47

Rudi Stegen, du skrev:

> Du *kan* dog benytte dig af en helt anden metode, som jeg hapsede i
> et et indlæg fra Dino (og kører helt uafhængigt af IDTokens):

Kan en IP være et FQDN.

--
Henrik
¤

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-02-02 14:22

Hej Henrik K Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kan en IP være et FQDN

Det var unægteligt et drilagtigt spørgsmål.
Teknisk burde der jo ikke være problemer, da IP'en og servernavnet (i
tilfældet med Xnews' brug af @server-IP) er to måder at skrive det
samme på.
Jeg kiggede engang nogle RFC'ere igennem for at se, om man måtte
bruge IP'en som '_full_domain_name_'. Efter den nye (som du gjorde
Dino opmærksom på i Tyskland, og så han fortalte mig i USA _må_
man formentlig skrive hvad som helst (jeg kan ikke snuppe den), men
om man _bør_ er lidt mere grumset.

At det under alle omstændigheder er grimt kan næppe diskuteres. Men
når man *bruger* den nyhedslæser, matcher det jo fint

--
Hygge fra Århus - Rudi