Soft-Raid prg
Fra : Fniller

Dato : 21-02-02 17:28

Hejsa.
Har siddet og overvejet at køre med softraid på en en mindre server.
Udover at den selvefølgelig tager en del proccesorkraft, er der da andre
træls ting man bør vide? Kan den lægge kapaciteten sammen på
ulige størrelser disk og bruge alle GB?
Hvor kan man iøvrigt få programmet?

Fra : Martin Dahlem

Dato : 21-02-02 18:40

> Hvor kan man iøvrigt få programmet?

Hvis det drejer sig om Windows NT 4.0 eller W2K så er software raid
indbygget som standard.

Fra : Fniller

Dato : 21-02-02 19:35

Hejsa.
Det er i forøjeblikket til w98.
Findes der soft raid til xp'en?

Fra : mdj

Dato : 24-03-02 17:52

> Findes der soft raid til xp'en?

Ja hvis det er Windows XP Professional du taler om så ja, ved ikke med home
edition. du kan dog IKKE vælge "RAID 5" med mindre du køber en server
version, der er tre muligheder til rådighed i pro versionen:

spredt (ala RAID 0)
samlet (BOD, her kaster du alle dine diske ind i en stor pulje)
spejlet (ala RAID 1)

Jeg kører selv samlet på min workstation, virker fint men husk på at hvis
bare en disk ryger så mister du al dataen på din aray...

Mvh
Morten
http://mortenz.dk