iMAC DV og video
Fra : BJ

Dato : 25-01-01 19:56

Lidt forberedelse inden jeg kontakter Fredgaard.dk

I Politiken i dag var der en annonce om IMac DV med scanner og
printer.(eller zipdrev) til 10.490-

Jeg kunne godt bruge en maskine til begynder videoredigering, lidt
tekstbehandling, billedbehandling og noget surf.
Er den velegnet (rigtig god!?) til dette ?
Hvad har den af programmer?
Er der nogen der har erfaring ?

Den skal bruges i NT-netværk med andre win98 klienter, er det et problem?

/Bo

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-01-01 20:15

BJ <bo@pc.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kunne godt bruge en maskine til begynder videoredigering, lidt
> tekstbehandling, billedbehandling og noget surf.

Den er fin til det formål.

> Er den velegnet (rigtig god!?) til dette ?

Jeps, der er faktisk rigtig god, men som med alle computere vil jeg
anbefale dig mindst 128 MB RAM.

> Hvad har den af programmer?

iMovie, AppleWorks, Netscape, Explorer samt det du kan downloade fra
Apple's site.

> Er der nogen der har erfaring ?

Videoredigering kræver meget HD plads.

> Den skal bruges i NT-netværk med andre win98 klienter, er det et problem?

Skal de snakke sammen ? Hvis du går på nettet via en switch eller en
hub, skal du bare sætte TCP/IP rigtigt så spiller det.

--
Ciao Jesper

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 25-01-01 20:50

> Skal de snakke sammen ? Hvis du går på nettet via en switch eller en
> hub, skal du bare sætte TCP/IP rigtigt så spiller det.

Jeg tror der menes om den kan udveklse filer m.m. Det kan den sagtens,
det kræver blot at der på Mac´en bliver installeret Dave eller PC MacLan
på PC´en. Det er dog muligt at share arkiver med det det lille
kontrolpanel WebSharring. På den måde kan PC´en fange Mac´en via en
browser. De to førstnævnte programmer er købe programmer, det sidst
nævnte er standard i systemet.

/Sebastian: )

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 25-01-01 21:15

Sebastian Bredsdorff <usenet@geomacSLETMIG.dk> wrote:

> [...]
> kontrolpanel WebSharring. På den måde kan PC´en fange Mac´en via en
> browser. De to førstnævnte programmer er købe programmer, det sidst

Når det er et NT-netværk kan der på NT-serveren oprettes fælles diske
med både Mac og Win adgang via "Services for Macintosh".

Thomas Tvegaard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-01-01 00:26

> [...]

> kontrolpanel WebSharring. På den måde kan PC´en fange Mac´en via en
> browser. De to førstnævnte programmer er købe programmer, det sidst

Hvorfor dog investerer i disse programmer, når iMac'en skal kobles op på
en NT server? Slå "services for macintosh" (appltalk) til på serveren og
du har fuld adgang til fil og printerdeling på serveren, hvis der tilmed
kører en Exchange server skal Outlook klienten til mac blot hentes og
installeres.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-01-01 02:53

BJ <bo@pc.dk> wrote:

> Jeg kunne godt bruge en maskine til begynder videoredigering

Til "ikke-proff." videoredigering er det en perfekt optimeret og billig
maskine.

iMac DV med FireWire, DV camcorder og iMovie 2 er en trio som ikke
findes lign. andre steder.

/Martin