Honda Bold'or
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 21-02-02 16:37

Hej dmf'ere
Jeg overvejer at skaffe mig en Bold'or. Om det bliver en 750 900 ell 1100
ved jeg ikke men er der nogen svagheder ved dem. Det eneste jeg har fået at
vide at jeg skal være særligt opmærksom på er at knastkæden ikke må larme.
Er der evt. andet jeg skal være opmærksom på?
Jeg vil foretrække hvis i kan svare på min E-mail da det ikke er så tit jeg
kommer forbi.
På forhånd tak
Jesper Pedersen
vfr@cool.dk

Fra : ThomasT

Dato : 21-02-02 17:42

Så må man jo komme forbi.... Jeg vil da også godt hører lidt om Bold'or,
hvis man en dag skulle ud og kigge efter sådan en.

ThomasT

Fra : OK

Dato : 21-02-02 20:22

"Jesper Pedersen" <knorsfis@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Er der evt. andet jeg skal være opmærksom på?

Et godt udgangspunkt kunne være at løbe nogle af de p.t. mere end 4600
spørgsmål og svar igennem her: http://clubs.yahoo.com/clubs/hondacb900cb1000

Derudover:
- knastkæder
- defekte tændspoler (kan være temperaturafhængig, regnafhængig)
- den er tung at "danse med"
- ikke vedligeholdte modeller bruger olie (det gælder vel forresten alle mc)
- relativt højt benzinforbrug
- du kan for samme pris sikkert få noget med bedre køreegenskaber
- mange anbefaler en forgaffelstabilisator

......men en dejlig klassisk maskine.

Ole
CB900F Boldor

Fra : Armand

Dato : 21-02-02 22:48

OK <ole_k@post10.tele.dk> skrev i en

> "Jesper Pedersen" <knorsfis@cool.dk> skrev i en meddelelse
> - du kan for samme pris sikkert få noget med bedre køreegenskaber

Moderne motorcykler (= efter dengang hvor hver 3. motorcykel var en
BSA!) kan katagoriseres i følgende kronologisk anførte generationer:
- Totaktere
- Firetaktere
- Firecylindrede
- Sekstenventilede
- 16" lavprofil fordæk
- Vandkøling
- Vilde bremser
- Lav vægt

I tilfældig orden i denne rækkefølge kommer kortvarige modeluner á:
- Sekscylinder
- Kardan
- Turbo
- V2'ere(?)

Tilbage til den førstnævnte:
Bol d'Oren var trendsætteren for 16 ventilede; men den var ikke særligt
gammel førend at 16" forhjulene vandt indpas.
De små forhjul gjorde mindst ligeså meget for køreegenskaberne som 16
ventiler for ydelsen, hvorved en Bol d'Or i dag er nærmest fortidig hvad
angår køreegenskaber!
Ikke desto mindre er der meget kult over den (p.g.a. en større mængde
Honda-fanatikere :-/), hvilket holder priserne oppe i et leje hvor man
kan få meget andet der er et par "generationer" yngre

Prøv at kigge dig godt omkring indenfor prislejet og lad dig ikke præge
af Honda-fanatikeren i din familie/omgangskreds!

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 22-02-02 14:07

> - mange anbefaler en forgaffelstabilisator

Hvad gør sån en fætter

Mvh Jesper Pedersen den anden
CB750F Boldor

Fra : Michael K. S.

Dato : 22-02-02 15:19

On Fri, 22 Feb 2002 14:07:04 +0100, "Jesper Pedersen"
<duval@worldonline.dk> wrote:

>Hvad gør sån en fætter

Nedsætter vridningen omkring en akse i længderetningen....kan hjælpe
på styringen på cykler (der bliver mere præcis) der har en lidt for
blød front og flexer for meget.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 23-02-02 18:45

> Nedsætter vridningen omkring en akse i længderetningen....kan hjælpe
> på styringen på cykler (der bliver mere præcis) der har en lidt for
> blød front og flexer for meget.

Hvor kan de/den købes, har søgt lidt på nettet, men kan ikke finde noget,
evt hvad hedder den på engelsk

Mvh Jesper

Fra : Michael K. S.

Dato : 23-02-02 18:57

On Sat, 23 Feb 2002 18:44:53 +0100, "Jesper Pedersen"
<duval@worldonline.dk> wrote:

>Hvor kan de/den købes, har søgt lidt på nettet, men kan ikke finde noget,

Mange-mange steder,tal evt. først med din forhandler,det afhænger jo
af hvilken cykel det er til.

>evt hvad hedder den på engelsk

Front fork stabilizer,evt. bare fork stabilizer..søger du på det
finder du stensikkert nogle steder.

-M
Nulla in mundo pax sincera...

Fra : Armand

Dato : 23-02-02 23:25

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Front fork stabilizer,evt. bare fork stabilizer..søger du på det
> finder du stensikkert nogle steder.

"Telefix" er et produkt, som mindst én af de tre store tyske
tilbehørsforretninger må have på lagerlisten!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-02-02 17:39

Michael K. S. fra det ydre rum sagde engang følgende:

> Mange-mange steder,tal evt. først med din forhandler,det afhænger jo
> af hvilken cykel det er til.

> Front fork stabilizer,evt. bare fork stabilizer..søger du på det
> finder du stensikkert nogle steder.

Englænderne kalder dem nok 'stabiliser' istedet
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 24-02-02 20:05

On Sun, 24 Feb 2002 17:39:22 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Englænderne kalder dem nok 'stabiliser' istedet

De kalder dem nu begge dele,men da forhandlerne tit er alt andet end
britiske valgte jeg bevidst den "internationale" form udfra en tro på
at det ville give flest hits...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-02-02 21:28

> [...]

> De kalder dem nu begge dele,men da forhandlerne tit er alt andet end
> britiske valgte jeg bevidst den "internationale" form udfra en tro på

Det kan der være noget om.