Rittigs rygskjold
Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 21-02-02 09:42

Hej
Jeg husker en tråd for nogle måneder siden hvor Rittig af en eller anden
grund nævnte sit gode, billige rygskjold (omkring 300 kr?). Husker jeg
galt, eller er der nogen der kan huske fabrikat/forhandler? Ellers andre
anbefalelsesværdige skjold eller skinner?
Jeg kører ikk meget, ca. 2000-3000 km/år, men det er vel egentligt
ligegyldigt; skjoldet skal være godt!

Martin
gsx750EX - snart med monteret ny stator og ensretter fra Schnabel

Fra : Søren Lindholt

Dato : 21-02-02 10:03

Martin Rudbeck Jepsen <Xstimar@infosport.get2net.dk> wrote in article
<3C74B2C4.486EE333@infosport.get2net.dk>...
> [...]
> anbefalelsesværdige skjold eller skinner?
> Jeg kører ikk meget, ca. 2000-3000 km/år, men det er vel egentligt

Du husker ret. Det er Ufo der laver den.
Vi køber den ved Goetz.
http://www.goetz-motorsport.de/
artikel nr. 202320
Måske skulle man have en håndfuld med på stumpemarked???

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 21-02-02 10:21

Tak for det. Bare for at være sikker: GRÖßE AB 1.70M betyder at den
anbefales til folk over (fra) 1.7 m?
Og er der forskel på de skjold man anbefaler til alm. gadebrug og
motortosser?

Martin

Fra : Søren Lindholt

Dato : 21-02-02 11:46

Martin Rudbeck Jepsen <Xstimar@infosport.get2net.dk> wrote in article
<3C74BBEA.340FAEBF@infosport.get2net.dk>...
> [...]
> anbefales til folk over (fra) 1.7 m?
> Og er der forskel på de skjold man anbefaler til alm. gadebrug og

Ja, dem vi har lukker for blodtilførslen til hjernen.
Inden vi kommer for godt i gang, der er ikke nogen der endnu har haft en
gedigen stresstest af beskytteren, den er helt givet ikke så heftig som de
dyrere modeller, men bedre end ingenting.

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 21-02-02 11:59

"Søren Lindholt" wrote:
> [...]
> gedigen stresstest af beskytteren, den er helt givet ikke så heftig som de
> dyrere modeller, men bedre end ingenting.

Hæ! Jeg går ud fra at pasform mv er komfortabel hvis hele klubben bruger
samme type?

Martin

Fra : Søren Lindholt

Dato : 21-02-02 12:52

Martin Rudbeck Jepsen <Xstimar@infosport.get2net.dk> wrote in article

> Hæ! Jeg går ud fra at pasform mv er komfortabel hvis hele klubben bruger
> samme type?

jaja, kun hvis man er overordentlig omfangsrig omkring ækvator kan
nyrebæltet ikke nå omkring...
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg vores stand på Herning Stumpemarked - 23 marts
Så behøver du kun blive snydt et sted...

Fra : Armand

Dato : 21-02-02 16:55

Søren Lindholt <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> skrev i en

> jaja, kun hvis man er overordentlig omfangsrig omkring ækvator kan
> nyrebæltet ikke nå omkring...

Dejligt at høre, for min U.F.O. kan godt nå rundt!

--
Armand.

Fra : Pein

Dato : 21-02-02 18:48

"Søren Lindholt" wrote ...

> Martin Rudbeck Jepsen wrote
> >
> jaja, kun hvis man er overordentlig omfangsrig omkring ækvator kan
> nyrebæltet ikke nå omkring...

Så er det ikke her jeg skal nævne, at jeg er medlem i samme klub, men bruger
en anden type rygbeskytter?

/Pein
(FirstRacing rygbeskytter og Hebo "brynje").

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-02-02 16:38

"Søren Lindholt" <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> skrev i en meddelelse

> Inden vi kommer for godt i gang, der er ikke nogen der endnu har haft en
> gedigen stresstest af beskytteren, den er helt givet ikke så heftig som de
> dyrere modeller, men bedre end ingenting.

Den her skildpaddeforklædning er faktisk IKKE til mudderbrug, men til
gadebrug, og et svensk blad kårede den som en af de bedste mod meget dyrere
modeller, så jeg tror ikke den er så ringe endda.

Rittig

Fra : Anneli

Dato : 23-02-02 00:55

Er det muligt at forkorte UFO'en, så folk (langt) under 170 cm også kan
passe den?? :0)

Stor hilsen Anneli og sovende Savage
www.anneli.subnet.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-02-02 14:27

"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at forkorte UFO'en, så folk (langt) under 170 cm også kan
> passe den?? :0)

Næh.
Men der findes to størrelser, eneste forskel er længden. Jeg er 176cm og
synes den store passer mig fint, og Ann er 163 og synes den lille passer
hende fint, så mon ikke den lille også vil passe dig?

Rittig
(som er ved at tosse nogle sykler færdige, nu er sæsonen jo allerede godt i
gang. Måtte lige fjerne lidt kronrør der ikke længere er plads til, og jeg
skal vist have gang i vinkelsliberen igen, for et af stelrørene sidder også
lidt i vejen. Nå, et par fine nye beslag i hjemmebukket bondejern kan nok
gøre godt hvor der så bliver brug for forstærkninger.)

Fra : Anneli

Dato : 26-02-02 01:04

> Men der findes to størrelser, eneste forskel er længden.

Oki, jeg kunne kun se een størrelse, men jeg søgte også direkte på
varenummer, så det kan selvfølgelig være årsagen ;0)

Anneli - smølf på sove Savage!
www.anneli.subnet.dk

Fra : Morten D

Dato : 21-02-02 14:27

Søren Lindholt skrev i meddelelsen <01c1bab6$83e6cdc0$b07610ac@pc4148>...

>Du husker ret. Det er Ufo der laver den.
>Vi køber den ved Goetz.
>http://www.goetz-motorsport.de/
>artikel nr. 202320

Har lige været inde på deres hjemmeside for at bestille en såden, men de
sender kun i Tyskland, Østrig og Schweitz!!

Kan det virkelig være rigtigt at man selv skal køre ned og hente den? - hvad
har i andre gjort?

Morten (der godt kunne tænke sig en "Ufo" pr. post )

Fra : Søren Lindholt

Dato : 21-02-02 14:32

Morten D <dul@wanadoo(nospam).dk> wrote in article
> [...]
hvad
> har i andre gjort?
>
> Morten (der godt kunne tænke sig en "Ufo" pr. post )

det er deres online handel der ikke kan andet. Jeg kan bare tage et par
ekstra hjem og distribuere her på egnen, eller som sagt til
tumpemarkedet...Forsendelse er nemlig omkring 100,-
Ellers bare ring eller send email til dem, eller fax: +49 74 76 933 250

--
Søren

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 22-02-02 09:46

"Søren Lindholt" wrote:
> [...]
> tumpemarkedet...Forsendelse er nemlig omkring 100,-
> Ellers bare ring eller send email til dem, eller fax: +49 74 76 933 250

Jeg skal ikke selv til stumpemarked - men hvor er 'her på egnen'?
Jeg bor selv i KBH og har på fornemmelsen at du holder til nordenfjords?
Martin

Fra : Søren Lindholt

Dato : 22-02-02 17:57

"Martin Rudbeck Jepsen" <Xstimar@infosport.get2net.dk> skrev
> Jeg skal ikke selv til stumpemarked - men hvor er 'her på egnen'?
> Jeg bor selv i KBH og har på fornemmelsen at du holder til nordenfjords?
> Martin

jup, Aalborg er basen
S.

Fra : Pein

Dato : 22-02-02 19:36

"Søren Lindholt" wrote ...
> "Martin Rudbeck Jepsen" skrev
>
> jup, Aalborg er basen

Det er jo ikke nordenfjords

/Pein

Fra : Søren Lindholt

Dato : 23-02-02 10:22

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse > Det er jo ikke
nordenfjords

Nord for mariager fjord er det da...

Jeg nægter at bo på en ø, derfor holder jeg mig i Jylland.

Nå, jeg må af sted, PerP er her om lidt, og så skal vi ud og lege...

S.

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 22-02-02 11:42

"Søren Lindholt" wrote:
> Du husker ret. Det er Ufo der laver den.
> Vi køber den ved Goetz.
> http://www.goetz-motorsport.de/
> artikel nr. 202320
> Måske skulle man have en håndfuld med på stumpemarked???

Jeg har fået tilkendegivelse fra Drazen der også bor i i KBH om, at han
er med på en fællesbestilling direkte fra Goetz, så det kan måske blive
et alternativ til at skaffe dem fra tumpemarked. Er der nogen der skal
have et rygskjold med direkte fra Goetz?

Martin

Fra : Jakob Barfod

Dato : 25-02-02 11:27

"Martin Rudbeck Jepsen" <Xstimar@infosport.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået tilkendegivelse fra Drazen der også bor i i KBH om, at han
> er med på en fællesbestilling direkte fra Goetz.

Hvordan har du hørt fra ham? Han er da påfaldende tavs på listen.

--
Jakob (3 frederiksværkere på rad & række)

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 25-02-02 11:48

Jakob Barfod wrote:

> [...]
>
> Hvordan har du hørt fra ham? Han er da påfaldende tavs på listen.
>
> --
> Jakob (3 frederiksværkere på rad & række)

Vi snakker mc sammen privat. Men han kommer nok snart med nye spørgsmål,
idet han vist er ved at skifte cb650 ud med en 400 seca, der skal
supplere gsxr750'eren.
Årsagen til hans tavshed her på NG'en kan iøvrigt nok tilskrives
personlig omgang med det modsatte køn!

Skal du ikke have et rygskjold med Jakob?

Martin

Fra : Jakob Barfod

Dato : 25-02-02 12:49

> [...]
> Årsagen til hans tavshed her på NG'en kan iøvrigt nok tilskrives
> personlig omgang med det modsatte køn!
>
> Skal du ikke have et rygskjold med Jakob?

Det var ikke mange måneder, den Honda holdt!

Jo, jeg har interesseret fulgt med i Rittigs-rygskjold-tråden, men da jeg
allerede investerede i et Dainese-eet af slagsen sidste sommer, synes jeg
det er lige i overkanten med et rygskjold til.

--
Jakob

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 25-02-02 13:10

Jakob Barfod wrote:

> [...]
> allerede investerede i et Dainese-eet af slagsen sidste sommer, synes jeg
> det er lige i overkanten med et rygskjold til.

Næ, men han har altid haft et svagt punkt mht. seca'en - det var jo hans
første maskine og i dette tilfælde ruster gammel kærlighed åbenbart
ikke, hvis man altså kan finde et eksemplar der ikke har kørt
vinterkørsel!
Martin

Fra : Søren Lindholt

Dato : 25-02-02 13:27

> [...]
> første maskine og i dette tilfælde ruster gammel kærlighed åbenbart
> ikke, hvis man altså kan finde et eksemplar der ikke har kørt

Skægt, jeg har selv tanker om en Honda 400N som var min første...
skide med vinterkørselen, så er der bare lidt mere der skal males i en lang
hyggelig vinter...

Fra : Armand

Dato : 25-02-02 20:19

> [...]
åbenbart
> ikke, hvis man altså kan finde et eksemplar der ikke har kørt

Lige netop for Seca'en, dækkes den originale udstødning vist ikke af den
betragtning (= ruster uanset hvad!)

--
Armand.