Etablering af omfangsdræn ?
Fra : Henrik

Dato : 21-02-02 07:22

I vores hus fra 1925 har vi en del fugt i kælderen og vi vil etablere et
omfangsdræn.
Hvad skal vi tage højde for
Valg af materiale ?
Hvad skal vi have en prof til at lave
Har du erfaring med dette, beskriv venligst procedure.

Hilsen

Fra : mso

Dato : 24-02-02 19:25

Jeg ville nok rådføre mig med en kloakmand, og lave en aftale
Hvis du selv vil, skal du først sikre dig at din sokkel er solid nok, så den
ikke skrider.
Så skal du finde ud af om du skal kobles til det off. net. Det må du ikke
selv gøre. Men hvis du laver en faskine er det en anden sag.
Til materiale kan du bruge rør fra Wavin. Du skal både tænke på fald,
frostfri dybde, rigtig lægning (sand osv.) materiale, faskine størrelse,
sandfang, rensemuligheder.
Jow jeg ville nok snakke med en proff.

Mich.