Invalideskilt
Fra : J Larsen

Dato : 20-02-02 23:35

Jeg har en invalidebil, ved ejendommen hvor jeg bor
har jeg fået en pakeringsplads afmærket med et
invalideskilt påført bilens regnr.
Tekst "forbeholdt invalidebil xx xxxxx"
Mit ? er skal jeg lægge mit invalideskilt i forruden
når der på invalideskiltet står bilens regnr. og man kan
se det er den bil der holder på pladsen.

Mvh. Jens Larsen

Fra : Lotte M

Dato : 21-02-02 13:17

"J Larsen" <chang@larsen.mail.dk> skrev

> Mit ? er skal jeg lægge mit invalideskilt i forruden
> når der på invalideskiltet står bilens regnr. og man kan
> se det er den bil der holder på pladsen.

Hvis du parkerer på offentlig gade og vej, på en I-plads,
eller på en almindelig plads, men ønsker at holde i længere
tid end "normale" bilister (iht. parkeringslempelserne) /skal/
din skilt være synligt.
<http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20000107405-REGL >

Hvis din parkeringsplads er på privat område, så tror jeg
ikke skiltet er nødvendigt. Hvis parkeringspladsen derimod er på
offentlig gade og vej (feks ved en almennyttig boligforening),
så skal du bruge dit kort/skilt. Du skal desuden være opmærksom
på, at pladsen skal være godkendt af det lokale politi (ansøgning
til kommunen, der kontakter politiet for godkendelse af p-pladsen),
at det ikke er nok boligforeningen eller viceværten har etableret
en p-plads til dig.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Peter G C

Dato : 22-02-02 22:44

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> til kommunen, der kontakter politiet for godkendelse af p-pladsen),
> at det ikke er nok boligforeningen eller viceværten har etableret

Hvilke p-pladser skal godkendes af politiet.

Det er i øvrigt altid en god ide at bruge skiltet - også på en privat
p-plads.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Lotte M

Dato : 23-02-02 02:19

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev

> Hvilke p-pladser skal godkendes af politiet.

Når der etableres en i-plads på offentlig gade og vej, hvor
parkering normalt ikke er tilladt. Der må jo ikke spærres
for brandbiler, skraldebiler osv.

> Det er i øvrigt altid en god ide at bruge skiltet - også på en privat
> p-plads.

Jeps. Nogle er dog tilbageholdende med at bruge skiltet, når
det ikke er nødvendigt, fordi skiltene bliver stjålet. Med de
nye kort (med foto og navn) er det problem løst, men mange
holder ved det blå skilt, fordi alle kender dets betydning.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk