Applications/Software update
Fra : Keld Pedersen

Dato : 20-02-02 23:21

Mine sidste to software upgraderinger af Mac OS X (10.1.2 og 10.1.3) er gået
lidt galt. Jeg har været så uforsigtig at flytte nogle af Apples programmer
fra Applications-folderen ned i nogle subfolders, og det er nu gået op for
mig er en temmelig dårlig idé.

Efter udførsel af softwareopgraderingerne, så er jeg ikke sikker på om den
rent faktisk har opdateret de pågældende applkationer. Den efterlader noget
der ligner delvise "app-folders" i Applications folderen.

Mit Mail-program er f.eks. version 1.1. Er det sidste version?

Hvordan retter man bedst op på sådan en situation? Kan man køre en
10.1.2-opgradering igen efter at man er kommet op på 10.1.3?

M.v.h.
Keld Pedersen

Fra : Tadeusz Mollin

Dato : 21-02-02 01:33

In article <B899DFC2.4A23%keped@mail.dk>, Keld Pedersen <keped@mail.dk>
wrote:

> Mit Mail-program er f.eks. version 1.1. Er det sidste version?
Ja, 1.1 (v481), jfr. Mail -> About Mail
10.1.3 opdaterer det med en ændringsdato pr. 15. feb.

> Hvordan retter man bedst op på sådan en situation? Kan man køre en
> 10.1.2-opgradering igen efter at man er kommet op på 10.1.3?

Jeg har konkrete erfaringer med iTunes, som jeg havde flyttet til en
anden partition, hvorefter SoftwareUpdate hver gang insisterede på at
geninstallere det. Det lod jeg så til sidst ske, hvorefter jeg slettede
den flyttede version.

Mail fik jeg slet ikke lov til at flytte, mens jeg i lang tid har haft
AddressBook på en anden partition uden problemer.

Mit indtryk er, at SoftwareUpdate geninstallerer ting, den ikke kan
finde, så du i værste fald får dubbletter af essensielle, flyttede
filer.

//tadeusz.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 05:09

wrote:

> Mit Mail-program er f.eks. version 1.1. Er det sidste version?

ja, men det er muligt at enkelte recurcer mangler.

> Hvordan retter man bedst op på sådan en situation? Kan man køre en
> 10.1.2-opgradering igen efter at man er kommet op på 10.1.3?

nej - men du kan flytte dine programmer tilbage og køre 10.13 igen, hvis
du fjerner /Library/Recipts/MacOSXUpdate10.1.3.pkg

Følgende programmer er helt eller delvist opdateret i 10.13:

Acrobat Reader
Script Editor
Image Capture
Mail