PolyPascal!!
Fra : Olsen

Dato : 20-02-02 22:41

Hallo gruppe.

Jeg er kommet i besiddelse af en gammel CP/M maskine hvortil der var en
rom-capsel med PolyPascal.

Nu er lige spørgsmålet, om der her i denne gruppe skulle være nogen der kan
huske hvordan man betjener sig af denne pascal.

Problemet er at jeg fra command promt godt kan komme over i editoren, men da
denne er en wordstar kompatibel ting kan jeg ikke ude på nettet finde noget
omkring at returnere til command promt.

Ligeledes kender jeg ikke lige commandpromt parametre for at compile, save,
load etc.

Help........

Olsen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-02-02 00:08

Hej

I min gamle TP3 manual fandt jeg, at Ctrl-K + Ctrl-D skulle svare til
afslutning på editering. Compile, save m.v. var en del af
menustrukturen, så den har jeg ikke noget på.

Hilsen
Uffe

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-02-02 00:24

Uffe Kousgaard wrote:

> Hej
>
> I min gamle TP3 manual fandt jeg, at Ctrl-K + Ctrl-D skulle svare til
> afslutning på editering. Compile, save m.v. var en del af
> menustrukturen, så den har jeg ikke noget på.

Mener der er hjælp at hnete med CTRL+J. CTRL+C= compile. CTRL+S=SAVE.
CTRL+L=LOAD. CTRL+E=EDIT. Frit fra hukommelsen, for 15 år siden.

Ib Jakobsen

Fra : Olsen

Dato : 21-02-02 22:40

> [...]
> afslutning på editering. Compile, save m.v. var en del af
> menustrukturen, så den har jeg ikke noget på.

Det var lige præcis ctrl-k + ctrl-d der skulle til. Tak.
Mht. save, load etc, så er 's' tilsyneladende Save, 'e' er Edit osv, men jeg
har desværre ikke noget info omkring denne compiler.
Jeg kan oplyse at det er en Epson transportabel computer med navnet PX-4,
som er en CP/M maskine med vistnok CP/M 2.2. Maskinen er opbygget omkring
(E)Prommer, der sidder med sokler i bunden af maskinen. Hver sokkel er et
drev bogstav. Standard sidder CP/M som C: og en MSbasic som B: I dette
tilfælde er basic erstattet af en PolyPascal som B:
Desværre er hjælpefilen til compileren ikke på rom'en (ctrl-j).

Olsen

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 23-02-02 01:13

"Olsen" <allan.olsen@bigfootFEJL.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er kommet i besiddelse af en gammel CP/M maskine hvortil der var en
> rom-capsel med PolyPascal.

Til lykke med det!

> Nu er lige spørgsmålet, om der her i denne gruppe skulle være nogen der
kan
> huske hvordan man betjener sig af denne pascal.

Hmmm.... måske....

> Ligeledes kender jeg ikke lige commandpromt parametre for at compile,
save,
> load etc.

Hvis jeg husker rigtigt er det noget med CTRL+K+D (hold Ctrl nede mens du
først trykker på K og så D) for at gå tilbage til prompten.

Ude i prompten kan du så f.eks. bruge følgende:

C = Compile
S = Save
R = Run

(tror jeg nok)

Jeg er endvidere næsten sikker på at du kan skrive H for Help.

M.v.h.
Olav