Scientologi har søreme også copyright på k~
Fra : Cyril Malka

Dato : 20-02-02 21:13

Goddag,

Scientologi overgår sig selv...

De prøver at få Mickaël Tussier, en fransk sekt-bekæmper, til at
fjerne en masse billeder, som er brugt til illustrationer på hans side
om Scientologi.

Der er et par sjove detaljer...

Først, at Scientologi betegner sig selv som "non-profit organisation",
den lader vi stå for sig selv.

Dels beder de om at Tussier fjerner billeder med bog-omslag, med
hylder, hvor der står sektens bøger på m.m.

Der bedes endda til, at Tussier fjerner en animation, som rent faktisk
er lavet af en af hans kamerat og gør grin med Hubbard... Den har
Scientologi åbenbart taget copyright på også...

Læs sagaen og Scientologis advokats mail på:
http://www.etsectera.com/update

--
Venligst

Cyril Malka

et-sect-era nr. 7 - Tvang i Scientologi - Ensretning hos mormoner
http://www.etsectera.com - Aktualitetsbladet om sekternes verden

http://www.malka.dk -=- http://www.malka.info

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 20-02-02 21:30

Cyril Malka <cyril@fjerndette.malka.dk> mælte sligt:

>Goddag,

God dag Cyril,

>Scientologi overgår sig selv...

Jeps, de er nogle grumme nogen.

Men nyhedsgruppen her handler om kristendom og kristendomsrelaterede
fænomener. Generel debat om andre religioner hører hjemme i dk.livssyn,
evt. dk.livssyn.newage eller dk.videnskab.religion, hvis det drejer sig
om religionsvidenskab.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Ja man må sende Lys og Kærlighed til den jord vi bor på.
Nogen mediterer på jordhealing."

Fra : Cyril Malka

Dato : 20-02-02 23:36

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i

> God dag Cyril,
> Jeps, de er nogle grumme nogen.
> Men nyhedsgruppen her handler om kristendom og kristendomsrelaterede
> fænomener.

Tjah... De bruger et kors og kalder sig religion. De er vel lige så godt at
snakke om dem her som mormonerne?

Det er vel lige så ok at snakke om det, som når du klipper definitioner af
kloning og poster her på gruppen... Hører det ikke til i biologi? Eller når
du anklager folk for at være troll, fordi de siger noget, du mener er
provokerende.

Skulle du ikke spare lidt på din indre kejser?

Og næste gang, hvis du partout skal være politi, hold den slags venligst i
email, det er bedre netikette... Når du har det så nær, for du begynder at
nærme dig æren af at være en af de få af i min plonk-filter.

EOD herfra... for ellers er det støj.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 20-02-02 23:40

Cyril Malka <cyril@fjerndette.malka.dk> mælte sligt:

>Skulle du ikke spare lidt på din indre kejser?

Jeg tænkte nok, at dette skulle udvikle sig til den sædvanlige serie
fornærmelser. Denne gang gider jeg altså ikke lege med. Dette har været
tærsket igennem en million gange. Der er ingen grund til at gentage det.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"... alle bedes øjeblikkeligt skrive i en gruppe der handler om religion."

Fra : P.N.

Dato : 21-02-02 20:15

"Cyril Malka" <cyril@fjerndette.malka.dk> wrote in message
> [...]
at
> nærme dig æren af at være en af de få af i min plonk-filter.

Kære Cyril, Rasmus har ret du er off-topic, problemet ligger i at de faste
skribenter kan være off-topic, mens de ikke-kristne bliver sat på plads hvis
de er off-topic. Det skaber et skisme at der er nogen der være off-topic,
medens andre ikke kan.
konklusion det bør være lige for alle.
P.N.
--
A people who are not convinced of their
uniqueness and value will perish

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 23-02-02 18:29

On Thu, 21 Feb 2002 20:14:56 +0100, "P.N." <babu@hotmail.com> wrote:

> [...]

>bliver sat på plads hvis de er off-topic. Det skaber et skisme
>at der er nogen der være off-topic, medens andre ikke kan.

Det er det også - gruppen handler om kristendom og alle er velkomne
uanset observans. For alle praktiske formål må alle trossamfund som
kalder sig kristne være on-topic. Det kan hver enkelt så mene om hvad
de vil (og diskutere det hvis de orker).

Men det er fuldstændigt meningsløst a poste noget om en bevægelse som
i ingens øjne (ej heller deres egne) har noget med kristendom at gøre
- kors eller intet kors.

At en diskussion så også kan drive off-topic engang imellem kan jeg
ikke få ondt af, sålænge den ikke er startet helt ved siden af emnet.
Personligt kan jeg da godt have lidt ondt ved at Israel øjensynligt
automatisk er on-topic uanset hvad anledningen er som i tråden:
"Palæstina / Israel.Øv". Den skal man da vist bo i Viborg for at kunne
se relevansen af.

Lars Erik

Fra : Stefan Holm

Dato : 21-02-02 16:53

Cyril Malka <cyril@fjerndette.malka.dk> writes:

> Tjah... De bruger et kors og kalder sig religion. De er vel lige så godt at
> snakke om dem her som mormonerne?

Nej. Mormonerne kalder sig selv kristne, hvorfor de hører til
her.

> Det er vel lige så ok at snakke om det, som når du klipper definitioner af
> kloning og poster her på gruppen...

Det var en del af en debat. Dit indlæg var bare et opslag for din
side, noget der hører til i dk.opslag.internet.

> Og næste gang, hvis du partout skal være politi, hold den slags venligst i
> email, det er bedre netikette...

Nej. Det anses normalt for det bedste, at henstillinger sendes til
gruppen (med FUT sat til dk.admin.netikette). Blandt andet for at
undgå at alle sender henstillinger, når kun én bør være
nødvendig. Derudover er der også den fordel, at andre kan se, hvad man
ikke skal sende, før de gør det selv.

FUT: dk.admin.netikette
--
"Am I still infinite?"

Fra : Cyril Malka

Dato : 26-02-02 00:06

Stefan Holm <stefan@aub.dk> skrev i news:uwux6bznb.fsf@nynne.aub.dk:

> Det var en del af en debat. Dit indlæg var bare et opslag for din
> side, noget der hører til i dk.opslag.internet.

Det er forkert. Selve indlægget kunne læses og debateres uden at man gik
på siden. Henvisningen til siden var kun til evt. yderligere oplysninger.

> [...]
> undgå at alle sender henstillinger, når kun én bør være
> nødvendig. Derudover er der også den fordel, at andre kan se, hvad man

Det er ligeledes usandt: Nu er der været en hel tråd med det, som kunne
være undgået. Jf. http://www.usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html

1. Jeg plejer ikke blot at citere off-topic ting og derfor, selv om
ovenstående indlæg er på grænsen, er jeg ikke kendt for at være typisk
off topic,hvorfor dette nemt kan opfattes som at være emsig. (jf. Undgå
pedanteri!)

2. Der var ikke meget konstruktivitet i vejledning, nærmest en rettelse
(jf. vær konstruktiv)

3. Det ville i så fald have været smart at lave en FUT på daværende
tidspunkt... Du ved noget i typen med: ja, Scientologi dit og dat i fut
det andet sted i stedet for at lyde patroniserende (jf. flyt evt.
diskussionen)

4. Der var ikke ligefrem svar i indlægget (Jf. svar, hvis du kan)

Checker man vedkommende, så kan man også se, at han også skriver off
topic i ny og næ. Dette sker for enhver og berettiger ingen til at spille
politi.

>(med FUT sat til dk.admin.netikette)

Nope. Ved mit svar, havde jeg lavet en EOD og det er nu blevet til en hel
tråd takket være en kedelig tendens til at opføre sig noget politiagtig.

Her igen ville dit svar have været mere passende i privat mail. Det ville
ligeledes have undgået en del støj.

Skal vi prøve igen? EOD?

Fra : P.N.

Dato : 26-02-02 01:27

> [...]

> Her igen ville dit svar have været mere passende i privat mail. Det ville

Hvis du læser de meget aggresive svar Stefan Holm kommer med, for ikke nævne
hans person angreb der til tider er ren mudderkastning. Så tror jeg at det
er spild at tid at svare på hans indlæg, da han er uden for pædagogisk
rækkevidde.
P.N.

Fra : Stefan Holm

Dato : 26-02-02 17:59

Cyril Malka <cyril@fjerndette.malka.dk> writes:

> Det er forkert. Selve indlægget kunne læses

Ja.

> og debateres

Nej. I hvert fald ikke på noget rimeligt grundlag. Du giver et resume
og henviser derefter til din side. Det er et opslag.
Hvis det havde været om et emne, der hørte til i denne gruppe, havde
det såmænd også været i orden. Du ville ikke være den eneste, der
sendte opslag for egne sider hertil. Men Scientology hører _ikke_ til
i dk.livssyn.kristendom, dertil er der andre grupper.

> Henvisningen til siden var kun til evt. yderligere oplysninger.

Bah. Man kan på ingen måder danne sig noget billede af emnet alene
udfra din lille reklame.

> Det er ligeledes usandt:

Sludder.

> Nu er der været en hel tråd med det, som kunne
> være undgået.

Ja, det er derfor, jeg skrev, at man skal sætte FUT til en passende
gruppe (dk.admin.netikette), når man vejleder. Jeg satte endda pænt
FUT til dk.admin.netikette, da yderligere diskussion ikke hører til
her. At du vælger at ignorere det, kan jeg kun tage som tegn på, at du
er ligeglad med om du støjer i gruppen. Trist.

Desuden ved du vel udmærket hvorfor jeg skrev. Rasmus gav en venlig,
konstruktiv og korrekt henstilling til at du sendte til en mere relevant
gruppe, hvorefter du på det nærmeste overfaldt ham. Du har for let til
infamitet.

> Checker man vedkommende, så kan man også se, at han også skriver off
> topic i ny og næ. Dette sker for enhver og berettiger ingen til at spille
> politi.

Der er en markant forskel på at en debat drejer over i noget off-topic
og at den starter der. Du sendte et nyt indlæg til en gruppe, hvor det
ikke hørte hjemme. Det er noget pjat.

> Nope. Ved mit svar, havde jeg lavet en EOD

Hvorfor fortsætter du så debatten? Kan du ikke bestemme dig?

> og det er nu blevet til en hel tråd takket være en kedelig tendens
> til at opføre sig noget politiagtig.

.... og den er fortsat i en gruppe hvor den ikke hører til, selvom du
havde enhver mulighed for at fortsætte i den rigtige gruppe.

> Her igen ville dit svar have været mere passende i privat mail. Det ville
> ligeledes have undgået en del støj.

Det ville også have undgået støj om du havde fulgt mit FUT.

> Skal vi prøve igen? EOD?

Det er du velkommen til. Hvis du alligevel vælger at forsætte en
diskussion, du nu to gange har erklæret for slut, vil jeg bede dig
gøre det i den rigtige gruppe, hvorfor
FUT: dk.snak.off-topic

--
"That's the kind of wooly-headed liberal
thinking that leads to being eaten."