Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera - hvad skal jeg vælge???
Fra : Vibeke C. Larsen

Dato : 20-02-02 21:19

Jeg står og skal købe et digitalkamera men ved desværre ikke nok om det. Som
det ser ud nu har jeg to emner at vælge imellem. Er der nogle kloge hoveder
herinde der kan vurdere, hvad det bedste køb ville være af disse to:

Canon Ixus v
pris: 4388,- (itbutikken.dk)

Minolta Dimage S304
pris: 4995,- (digital4u.dk)

På forhånd tak
Vibeke

Fra : Jan

Dato : 20-02-02 22:21

Køb dem begge...

Fra : Claus U

Dato : 20-02-02 22:39

Hi Jan du skrev:

> Køb dem begge...

Hvad tror du, at hun kan bruge det svar til?

På biblioteket siger etiketten, at du ikke må larme. På en god restaurant
siger etiketten, du skal undlade at bøvse højlydt og vippe på stolen.

På samme vis er der retningslinier for god opførsel i nyhedsgrupper. I
stedet for etikette kaldes de for netikette. De er ikke vedtaget ved lov og
bliver jævnligt diskuteret. Men ikke desto mindre forventes det, at du
opfører sig ordentligt - altså overholder netiketten.

Du kan læse mere om denne gruppe på:
<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto>

Du kan læse mere on usenet på:
http://www.usenet.dk/

Fut: dk.admin.netikette

--
Claus U

Fra : Jan

Dato : 21-02-02 00:10

Claus U, er du nu ikke lidt intolerant, det er da et glimrende råd, såfremt
hun ikke kan vælge og de var jo ikke så dyre så hvad fanden....

Har det noget med opførsel at gøre ?, det tror jeg ikke, livssyn måske, men
at sammenligne det med biblioteker eller at bøvse på en restaurant, det er
nu lidt svært, så mon ikke bare du skulle nøjes med ikke at tage dig så
alvorligt ?, det gør vi andre...

Fra : Niels Svendsen

Dato : 21-02-02 00:18

Efter min mening Minolta - virker skarpere,bedre farver.
Men gå selv ind her http://www.steves-digicams.com/diginews.html og kik på,
hvilke farver og andet du vil foretrække.
Minolta kommer med en opdatering til 404 i nærmeste fremtid, så det kan
være, at Minoltaen falder lidt i pris i næste måned.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Louise Lane

Dato : 21-02-02 00:58

nej hvor sjovt, jeg troede at minolta var en kopimaskine.

ll

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-02-02 22:27

Louise Lane wrote:

> nej hvor sjovt, jeg troede at minolta var en kopimaskine.

Henstilling...!

Nå så "supermand" har skiftet køn, e-mail adresse og Internetudbyder,
det skyldes nok, at orange.net blev træt af at ha' en kunde, der hyppigt
troll'ede og postede off-topic i nyhedsgrupperne.

Jeg kan for god ordens skyld oplyse starletten "Louise Lane", at
ISP'ernes abuse-handlere snakker sammen, og når man først er smidt ud
hos en ISP, så får man ikke længre advarsler hos de efterfølgende, især
ikke hvis dem der klager, er så venlig at oplyse abuse-handleren, at du
er blevet excluderet p.g.a netmisbrug hos orange.net.

Og det er slut med tålmodighedden, "Louise Lane" får ikke lov til skabe
sig i denne i gruppe, der vil øjeblikkelig blive klaget til TDC, som
iøvrigt har det overodnede ansvar for dk.heirakiet.

Jeg sætter FUT til news:dk.admin.netikette - i det tilfælde at
fut'ningen ikke bliver respekteret, så vil der straks blive klaget.

Og - ja jeg deltager i news:dk.admin.netikette - og jeg læser evt. svar
der, og hvis de er relevante, så svarer jeg også der.

Fra : Louise Lane

Dato : 22-02-02 00:33

Uha da da, det var en "længre" smørre.

Hvad jeg ikke lige forstår, er hvad jeg dog har gjort siden du bliver så sur
lille "ebbe", jeg troede jo bare at minolta var en kopimaskine.

ll

Fra : Jan

Dato : 22-02-02 00:47

Du er vist ikke rigtig rask Niels Ebbesen, det er da primært dig der
forhindre at der tales foto her....

Fra : Claus U

Dato : 22-02-02 08:17

Hi Jan du skrev:

> Du er vist ikke rigtig rask Niels Ebbesen, det er da primært dig der
> forhindre at der tales foto her....

Nu støjer du igen - din ip afsløre faktisk ret meget - chat snak henvises
til dk.snak.*

Det som Niels hentyder til er punkt 14B (Kundens misligholdelse - TDC
Internets lukkeret) i abonnementsvilkårene for TDC Internets
internettjeneste.
Punkt 14B/I: Det anses for væsentlig misligholdelse, hvis kunden overtræder
gentagne gange de til enhver tid gældende uskrevne regler for god skik på
internettet. (læs http://www.usenet.dk)
Længere nede står - hvis afbrydelsen er sket i henhold til pkt. D, E, F, G,
H eller I ovenfor kan genåbning dog ikke finde sted.

Vil du virkelig risikere også at miste din pro@ccess forbindelse ved at
foresætte? Du er jo godt i gang med at lave en ret åbenlys sag for TDC
abuse medarbejdere!

Hvis du vil chatte så er det dk.snak.* (kan anbefale mudderet) - hvis du
vil tale seriøst foto i henhold til netiketten så er det her.

FUT dk.admin.netikette

--
Claus U

Fra : Jan

Dato : 22-02-02 11:09

Claus U, betyder U=Underlig, hehe det tror jeg, du skal da være mere end
velkommen til at klage fra nu af og til Juleaften og tilbage igen, der er
formentlig ingen mennesker ved deres sansers fulde brug, der tage folk som
dig og Niels Ebbesen særligt alvorligt, selvbestaltede cyberspace betjente
eller hvad ??, du taler om misbrug og misligholdelse, mens det der udspiller
sig er meninger og humor samt et vink med en vognstang, til "kloge-åge" med
håbet om hans snarlige opvågning, prøv at få en til at sparke dig i
skridtet, så du evt. vågner op.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 22-02-02 12:03

On Wed, 20 Feb 2002 21:19:21 +0100, "Vibeke C. Larsen"
<vcla97@hum.auc.dk> wrote:

> [...]
>det ser ud nu har jeg to emner at vælge imellem. Er der nogle kloge hoveder
>herinde der kan vurdere, hvad det bedste køb ville være af disse to:

Jeg ved ikke, hvilket der er bedst, men vil foreslå dig at tage et kig
på de anmeldelser af kameraerne - og mange andre i samme prisklasse -
som du kan finde på http://www.megapixel.net.
En fin side, som også er nyttig for ikke-fotonørder, og hvor både
teknisk kvalitet og brugervenlighed bedømmes.

Ifølge Megapixel er den største forskel mellem Ixus og Ixus V, at
sidstnævnte har mulighed for video- og lydsoptagelser. Men der er
altså tale om 30 sekunders videooptagelse i en opløsning på 120x160
pixels. Så kan du finde en forhandler med den "gamle" udgave er det
msåeke værd at spare de penge.

Kender du nogen i USA, som kan købe et for dig og tage det med hjem
kan du få det for omkring 350 dollar (plus ca. 35 dollars i sales tax
og levering)
Minoltaen koster ca. 50 dollar mere.

Lars