problemer med hercules grafikkort
Fra : claus

Dato : 20-02-02 21:24

Hej gruppe

jeg har købt et herkules 3dprophet 4000xt 32 mb tvout

jeg har hentet den sidste nye driver hos hercules

men jeg kan ikke få open gl til at virke og det kræver rtcw jo så det er
lidt problematisk for min søn er vild med det spil

er der nogen der har en ide til hvad jeg gør

ifølge specs skulle det kunne køre med det kort

mvh claus

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-02-02 00:00

claus wrote:

> [...]
> lidt problematisk for min søn er vild med det spil
>
> er der nogen der har en ide til hvad jeg gør
>
> ifølge specs skulle det kunne køre med det kort

Ingen problemer her med storebroderen.

Kunne det ske du kører Windows XP? Hvis det er tilfældet så er der vist
noget med at OpenGL skal installerers selvstændigt, da det ikke
nødvendigvis følger med Windows sådan som det plejer. (Jeg er dog ikke
helt sikker i denne sag)

Prøv og kig her http://www.opengl.org/users/downloads/index.html

Og ellers så prøv forumet på www.paraknowya.com - det er stedet for info
om Kyro/KyroII kort.

Mvh

Bruno

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 21-02-02 00:18

> Ingen problemer her med storebroderen.

Jeg har også 4500, men jeg tror der er _væsentlig_ forskel på 4000 og 4500.
Såvidt jeg husker var 4000 et forholdsvist hmm ringe kort mens 4500 gjorde
et godt arbejde prisen taget i betragtning. Men det siger selvfølgelig intet
om hvorvidt man overhovedet er i stand til at køre open gl.

Kasper (som også kører rtcw uden problemer)

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-02-02 01:48

Kasper Daniel Hansen wrote:

> Jeg har også 4500, men jeg tror der er _væsentlig_ forskel på 4000 og 4500.
> Såvidt jeg husker var 4000 et forholdsvist hmm ringe kort mens 4500 gjorde
> et godt arbejde prisen taget i betragtning.

Så husker du forkert.

4000 kortet (Kyro) kan det sammesom 4500, men er blot langsommere så det
er et ok kort. Kyro vs KyroII kan lidt sammenlignes som et GF2mx vs GF2gts.

Man benytter også de samme drivere til begge kort.

Mvh

Bruno

Fra : claus

Dato : 22-02-02 19:04

jo jeg kører godt nok xp

så jeg må jo prøve om jeg kan installere open gl for sig selv jeg har bare
ingen ide om mhvordan
der står jo ikke noget på hercules hjemmeside

claus