Spørgsmål til Yamaha FJ 1200
Fra : Kennett Stigaard

Dato : 20-02-02 20:13

Hej,

Jeg har kik på en Yamaha FJ 1200 fra 1990 med 56.000 Km på meteret.
Er der nogle tekniske ting jeg bør være opmærksom på ?
Gode råd modtages også meget gerne.

Jeg skal bruge cyklen til ren "hobby" kørsel (efter en laaaang periode uden
kværn)...........

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh./ Kennett

Fra : origo@earthling.net

Dato : 20-02-02 20:17

"Kennett Stigaard" <kennett@privat.dk> wrote in message
> Jeg har kik på en Yamaha FJ 1200 fra 1990 med 56.000 Km på meteret.
Kun 56K på en 11 pr gammel tourer?

Sjekk om den bruker olje, det gjør de gjerne når de har noen år bak seg.
Hadde selv en '86, og eneste problem var bremseskivene og oljeforbruk.
Såvidt jeg husker ble problemet med bremsene utbedret på senere årganger.

JS

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-02-02 20:23

Jeg synes ikke det lyder af mange kilometer af sådan en stor touring MC at
være. Jeg vil ikke udelukke det kan være rigtigt, men personligt ville jeg
være lidt skeptisk overfor så få kilometer på 12 år.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-02-02 20:46

der er vist noget med 2. gearet på dem, så når du prøver den, kør den helt
ud i andet gear og se om den hopper ud.

--
Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

Fra : Armand

Dato : 20-02-02 23:48

Thomas Jensen <oelhunden@oelhunden.dk> skrev i en
> der er vist noget med 2. gearet på dem, så når du prøver den, kør den
> helt ud i andet gear og se om den hopper ud.

??????????
Er du sikker på det?

Jeg har aldrig hørt derom, så bekræftelser fra andre udbedes!
ANYONE?

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-02-02 00:11

Armand fra det ydre rum sagde engang følgende:

> [...]
>
> ??????????
> Er du sikker på det?
>
> Jeg har aldrig hørt derom, så bekræftelser fra andre udbedes!

hmm, jeg er vist en anyone og jeg husker også svagt at det er blevet omtalt
før her i ngøen, men det var vist i forbindelse med en 1100'er.
PS. http://groups.google.com er din ven

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-02-02 00:45

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> hmm, jeg er vist en anyone og jeg husker også svagt at det er blevet
omtalt
> før her i ngøen, men det var vist i forbindelse med en 1100'er.

Det samme har jeg osse hørt fra ejeren af en 1100 S...
Hans

Fra : Armand

Dato : 21-02-02 01:40

Hans Paulin <niluap@NO-SPAMworldonline.dk> skrev i en

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det samme har jeg osse hørt fra ejeren af en 1100 S...

Jeg overgiver mig helt og holdent til andres NG-erindringer; men 1100S
er
da en XS'er, og selvom at de har en meget tung gearkasse, har jeg heller
ikke hørt noget dårligt om deres 2.gear :-/

Jeg FUT'er lige til ejeren af en af de omtalte "øllehunner" !

/
Armand.

Fra : mc-stup

Dato : 26-02-02 00:10

Armand skrev:

> [...]
> ikke hørt noget dårligt om deres 2.gear :-/
>
> Jeg FUT'er lige til ejeren af en af de omtalte "øllehunner" !

Hej!

Jeg har været udrejst i nogen dage, så derfor det sene svar. Om FJ'en har
samme svaghed som en XS'er er jeg ikke helt sikker på, men problemet opstår,
når man kikser for mange gearskift, så bukkes skiftegaflen en anelse, og det
forværrer problemet, og derfor ender 2. gear med at "forsvinde" og efter
275kkm, så vil 3. gear samme vej.....))
Nåmmen, hvis en FJ'er har lidt det samme symptom, at den alt for nemt ryger ud
af gear, så ER det galt og kræver en reperation, og der skal sandsynligvis en
ekstra skive ind mellem tandhjulene for at kompensere for svagheden.

Og, jo, Thisted Bryghus har en ydmærket Påskebryg.....

Mvh

Stup
XS1100S (Med et 2. gear der virker, men har lidt symptom på
"skiftekiksforkølelse", så bliver derfor kørt med nænsom hånd....)

Fra : Armand

Dato : 26-02-02 01:51

mc-stup <mc-stup@get2net.dk> skrev i en

> Og, jo, Thisted Bryghus har en ydmærket Påskebryg.....

Har allerede fundet en motortosset leverandør!

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-02-02 19:57

Har to venner som begge har haft samme problem med deres FJ1200 motorer.

Den hoppede ud af 2. gear ved kraftig acceleration.

De skiftede gaflen inde i gearkassen (hedder den ikke det ? ), og så
trillede den igen.

Men der skulle en del til for at den hoppede ud af 2. gear!

mvh

Thomas Jensen
XJ600S div ´96

Fra : Peter J

Dato : 21-02-02 14:25

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a519kh$1f8r$5@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> ??????????
> Er du sikker på det?
>
> Jeg har aldrig hørt derom, så bekræftelser fra andre udbedes!

Jeg har også hørt om problemet, dog var det på en 1100 men er det ikke samme
gearkasse ?

Peter
2 x CBR1000 F

Fra : Asger Steffensen

Dato : 21-02-02 21:53

"Kennett Stigaard" <kennett@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gode råd modtages også meget gerne.
>
> Jeg skal bruge cyklen til ren "hobby" kørsel (efter en laaaang periode

Tjek her:
http://www.mcnews.com/articles/fj1100.htm

Mvh.
Asger