PALIT GF3 Ti200 problem - Help please
Fra : DB

Dato : 20-02-02 19:10

Hej..

Jeg har lige idag fået mit Palit GF3 Ti200...

Jeg har et Asus K7V-T med en 550Athlon og en 250W (25A i 5v PSU)..
Jeg kørte før med MatroxG400 uden problemer.

Når jeg sætter det nye kort i og tænder puteren sker der intet.. Jeg har
prøvet at hive samtlige HD'er CDdrev osv fra, samt ned-clocke CPU'en for at
"spare" strøm, men jeg får ikke engang det velkendte Bib... der sker
simpelthed ikke noget som helst andet end at blæserne starter (samt LED's)

Er det pga MB eller PSU..
hvor læser jeg det, og hvor burde jeg vide det fra ??
Der står intet på Palit kassen CDrommen, eller MB manual

Hurtigt svar vil værdsættes meget, da jeg faktisk bare sidder og roder med
det.....

Mvh Dennis

PS: Ja.. dette er det samme indlæg som jeg også har lagt i en tråd, men da
jeg bare sidder her og venter, tænkte jeg at der nok var flere der læste det
hvis det startede en ny
Og til alle dem der føler det er meget belastende vil jeg gerne på forhånd
sige pænt undskyld

Fra : Wizeguy

Dato : 20-02-02 22:03

"DB" <dennis@bitnisse.dk> wrote in message
> [...]
> Der står intet på Palit kassen CDrommen, eller MB manual
>
> Hurtigt svar vil værdsættes meget, da jeg faktisk bare sidder og roder med

Jeg er ret sikker på, at din PSU ikke kan trække dit nye grafikkort.
GeForce3 kort kræver mindst en 300 Watt PSU.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : DB

Dato : 21-02-02 07:04

Takker
Det har jeg hørt fra et par stykker nu, så den må vel være ret sikker...
(jeg har heller ikke hørt andet)
Jeg har som følge deraf bestilt en Chieftec 340W PSU.

Tak for hjælpen
Mvh Dennis

Fra : Frank Andersen

Dato : 21-02-02 07:04

Om PSU-en er 250 eller 300 tror jeg er stærkt overdrevet. En PSU er gerne
kendetegnet ved at den er tung. Jeg har f.eks. oplevet Athlon kører bedre
med en 250w Aopen PSU end med en 300w fra et 300 kroners kabinet.
Har du prøvet med et andet kort ?
Kan du være løbet ind i at dit bundkort ikke kan køre med de nye typer AGP
kort ? Noget med 1,5volt hvor de "gamle" kører 3,3volt ?
Har du prøvet dit nye kort i en anden maskine ?

Fra : DB

Dato : 21-02-02 07:08

hehe.. sjovt... der kom lige et nyt indlæg da jeg svarede på det andet..

Min AGPport er en Pro-port.. Jeg kører lige nu med min G400, uden
problemer.. men nej jeg har ikke prøvet kortet i en anden maskine..

Grunden til at Athlon kunne køre "bedre" med en 250W end en 300W var
udelukkende at effekten var fæøjtende ligegyldig.. det eneste der var
vigtigt var at den kunne levere 25A i +5v, hvilket nogle 300W ikke kunne
klare, mens nogle 250W kunne..
hvad der skal bruges til mit grafikkort ved jeg ikke, men jeg har bestilt en
ny 340W, og jeg skal nok lige svare om det var løsningen

Tak for svaret
Mvh Dennis

Fra : DeBoss

Dato : 23-02-02 16:05

Nu har jeg så prøvet med en 300W PSU.. og stadig intet sker... ikke endgang
det dejlige BIIB der siger "jeg lever"...

Dette leder mig så tilbage til mit oprindelige spg.. Hvordan kan jeg se om
mit MB kan køre med det GK ?? Jeg kan ikke finde liste eller noget lign.
på nogen af siderne ??

Mvh DeBoss

Fra : Deaster

Dato : 23-02-02 16:58

"DeBoss" <Dennis@BitNisse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mit MB kan køre med det GK ?? Jeg kan ikke finde liste eller noget lign.

Det kan også sagtens være din agp port som ikke kan levere nok strøm. Fra
hvilken levering stammer dig gfx kort ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : DeBoss

Dato : 24-02-02 14:45

> Det kan også sagtens være din agp port som ikke kan levere nok strøm. Fra
> hvilken levering stammer dig gfx kort ?

øhh
BIIB
Levering ???

Jeg sidder lige og kigger på G-kortet... der står...
3902C034
AGP719 rev:A

Mit MoBo er et Asus K7V-T Rev 1.01

Er det noget af det du mener ???

Mvh Dennis

Fra : Deaster

Dato : 26-02-02 16:23

> [...]
> BIIB
> Levering ???
>
> Jeg sidder lige og kigger på G-kortet... der står...

Nix, den sending som kom til Danmark i starten af december var "defekt"
hvilket betød at gfx kortet ikke kunne køre med Via chipset uden at gå ned.
Det blev rettet i den nye sending. Så det er nok et kort fra den første
sending du har.

Fra : DeBoss

Dato : 26-02-02 22:02

> [...]
ned.
> Det blev rettet i den nye sending. Så det er nok et kort fra den første

Ahaa... det lyder sku meget sandsynligt...
Jeg havde det med på arbejde idag... i min Tbird 1Gh på Asus A7V MB.. (VIA

Det er nu formatteret om... den kunne ikke starte.. kom også med en blå
skærm efter at GF3 havde været i...

Kanon... Jeg sendte det tilbage idag... så må jeg hellere ringe og
fortælle at det bare skal være fra den nye sending.

Mange tak..
Dennis

Fra : DeBoss

Dato : 01-03-02 17:17

Har fået det idag...

Kanon kort.. ingen problemer overhovedet... det spiler bare..

Jeg scorer ca 3550 i 3Dmark2001 - med 550Mhz Classic Athlon på Asus K7V-T
mod 1130 med mit gamle G400 32Mb DH..

Mvh Dennis