tyveri af opmagasinerede dæk/fælge indbo e~
Fra : TJ

Dato : 20-02-02 18:09

Hej Gruppe,
Der var desværre en der syntes, at han havde mere brug for mine
sommerdæk/fælge end jeg havde De var opmagasineret i kælderrum.

Jeg vil jo gerne have forsikringen til at betale, og henvendte mig til min
indbo forsikring. Indbrud i kælderrum må da være indbo?

Her er svaret fra forsikringen

CUT
Jeg har modtaget din anmeldelse vedrørende tyveri af dæk og fælge.

Forsikringen dækker kun for dit private indbo. Dæk og fælge er
tilbehør/udstyr til et køretøj. Du skal derfor anmelde det til din
kaskoforsikring på køretøjet.
CUT

Mit spørgsmål er så¨, kan det være rigtigt, at det er bilens kasko der skal
betale for opmagasinerede dæk/fælge?

på forhånd tak
mvh Thomas
PS ja det er fordi jeg er ked af at bruge min kasko på det = selvrisiko og
skifte trin lavere

Fra : Henning

Dato : 20-02-02 19:30

> [...]
>CUT
>
>Mit spørgsmål er så¨, kan det være rigtigt, at det er bilens kasko der skal

Det kan sammenlignes med, at jeg ikke kan få dækket min racercykel,
som hænger i loftet på arbejdsværelset, når jeg ikke bruger den. Der
skal tegnes speciel udvidet cykelforsikring, fordi den er lidt dyrere
end en alm. gadecykel

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : TJ

Dato : 20-02-02 19:58

> [...]
> som hænger i loftet på arbejdsværelset, når jeg ikke bruger den. Der
> skal tegnes speciel udvidet cykelforsikring, fordi den er lidt dyrere
ikke helt forstået,
skal det forståes således, at mine fælge ikke er dækket fordi det er noget
specielt?
eller mener du, at det er bilens forsikring der skal dække (en art special
forsikring i dette tilfælde)
mvh Thomas
PS min dæk og fælge er slet ikke specielle, beløb ca 6000 kroner. Helt nye
dæk (det er billigt at købe sommerdæg sidst på sæsonen), og det ærger mig
mest

Fra : TJ

Dato : 20-02-02 20:48

> dæk (det er billigt at købe sommerdæg sidst på sæsonen), og det ærger mig
det skrev jeg bare ikke!!!! g og k ligger jo ikke en gang tæt på hinanden på
tastaturet. sommerdæk selføli

Fra : Henning

Dato : 20-02-02 21:43

On Wed, 20 Feb 2002 19:58:03 +0100, "TJ" <diverse_tj@hotmail.com>
wrote:

>ikke helt forstået,
>skal det forståes således, at mine fælge ikke er dækket fordi det er noget
>specielt?
Næ - jeg drager parallel til min indbo, som ikke dækker en cykel, der
hænger i loftet. Ved indbrud er alt andet dækket - men en cykel er en
cykel, og der skal derfor tegnes speciel cykelforsikring.
Sikkert samme begrundelse for, at dine bildele ikke dækkes af
indboforsikikringen.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : TJ

Dato : 24-02-02 17:43

> Næ - jeg drager parallel til min indbo, som ikke dækker en cykel, der
> hænger i loftet. Ved indbrud er alt andet dækket - men en cykel er en
Min cykel, er dækket af min indbo forsikring.?
Det ér en jungle
mvh Thomas

Fra : Peter G C

Dato : 20-02-02 20:45

"TJ" <diverse_tj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Mit spørgsmål er så¨, kan det være rigtigt, at det er bilens kasko der
skal
> betale for opmagasinerede dæk/fælge?

Ja - det svarer til praksis på området.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : TJ

Dato : 20-02-02 20:55

> skal
>
> Ja - det svarer til praksis på området.
æv bæv en bet for mig
takker for svaret.
mvh Thomas

Fra : Ove Kristensen

Dato : 21-02-02 04:45

"TJ" <diverse_tj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

æv bæv en bet for mig
> takker for svaret.

Jaahh, forsikringer er næsten altid sådan, at man kan få en paraply nårt
solen skinner - en kammerat jeg har fik i et skur tilhørende sit lejemål
(lejet rækkehus) stjålet sin 30 km knallert, og da han gik til sit
forsikringsselskab spurgte de om han havde en godkendt lås på skuret, det
svarede han ja til, så spurgte de om han havde tyverialarm på skuret, og da
han svarede nej, jaahh, så dækkede de ikke tyveriet

Mvh
OveK.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-02-02 14:29

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> "TJ" <diverse_tj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> skal
>
> Ja - det svarer til praksis på området.

Hvad hvis man ikke ejer en bil, derfor kan man jo godt have et sæt fælge,
eller evt en tagboks, er det så ikke forsikret overhovedet?

Mvh

Flemming

Fra : Peter G C

Dato : 22-02-02 17:33

"Flemming Lynggaard" <news@edbmongol.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvad hvis man ikke ejer en bil, derfor kan man jo godt have et sæt fælge,
> eller evt en tagboks, er det så ikke forsikret overhovedet?

I så fald er det nok indbo.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-02-02 19:22

> "Flemming Lynggaard" <news@edbmongol.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> I så fald er det nok indbo.

Dvs at man kun får problemer hvis man har bilen forsikret i samme selvskab
som indbo. Fælgene behøver jo ikke engang være til den bil man har
forsikret. Hm lidt mange "fuske" muligheder syntes jeg.

Hygge

Flemming

Fra : Peter G C

Dato : 22-02-02 22:41

"Flemming Lynggaard" <news@edbmongol.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Dvs at man kun får problemer hvis man har bilen forsikret i samme selvskab
> som indbo.

Det ved jeg nu ikke.

> Fælgene behøver jo ikke engang være til den bil man har
> forsikret.

Det er korrekt. Situationen må overvejes konkret.

> Hm lidt mange "fuske" muligheder syntes jeg.

Tyv tror hver mand stjæler.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-02-02 10:23

> "Flemming Lynggaard" <news@edbmongol.dk> skrev i en meddelelse

> Tyv tror hver mand stjæler.

Hey !

Flemming

Fra : Peter Hansson

Dato : 24-02-02 17:58

> Tyv tror hver mand stjæler.
>
> /Peter

Den var vist under bæltestedet. Jeg plejer at sige at kan jeg tænke mig til
det kan andre også. Jeg har selv været ude for en situation hvor
forsikringsselskabet meget behændigt fik delt det stjålne op i indbo og
noget der gik under kaskoen med den virkning at selvrisiciene slugte hele
erstatningsbeløbet.

Jeg stod så tilbage med nul erstatning + bonustab.

PH

Fra : TJ

Dato : 24-02-02 18:51

> [...]
> det kan andre også. Jeg har selv været ude for en situation hvor
> forsikringsselskabet meget behændigt fik delt det stjålne op i indbo og
Hej Hanson,
Jeg tror Peter sagde med et glimt i øjet han drillede altså bare, og
forsøgte ikke at trampe nogen over tæerne
mvh Thomas
Som stadig er sur over/ked af, jeg ikke kan få dækket mine dæk og fælge