Hvor mange unread messages er der ?
Fra : Frank W.

Dato : 20-02-02 16:55

Hej NG & Xnews eksperter

Er der andre end mig der har oplevet at Xnews (når man står i
newsoversigten - de NG's man abbonerer på) viser at der f.eks er 462
unread message og når man så hopper ind i gruppen, så er der kun 90 unread
messages ?

Det er ikke altid at Xnews er uenig med sig selv, og ikke altid den samme
NG.

Se evt her for screendump.

http://home19.inet.tele.dk/comb/xnews/xnews.htm

Det skal siges at det ikke nødvendigvis er med samme newsserver problemet
opstår, men bare fra tid til anden. Jeg bruger Xnews 5.01.10 for tiden og
har opserveret problemet et par gange i nogle ældre versioner, men nu er
det begyndt at irriterere mig.

Nogen bud..

Hilsen
Frank W.

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 20-02-02 20:30

"Frank W." <frank@ebox.dk> wrote in

> [...]
> newsoversigten - de NG's man abbonerer på) viser at der f.eks er 462
> unread message og når man så hopper ind i gruppen, så er der kun 90

Prøv at lægge mærke til, om det er i grupper der allerede er blevet åbnet?

Jeg kan her se, at hvis jeg f.eks har dk.admin åben, og kigger i
oversigten, så er data for dk.admion ikke opdateret før jeg lukker
gruppen.... Hvis jeg så, stadig med gruppewn åben, klikker igen, hopper den
over i det berørte vindu, hvor jeg jo allerede har læst flere af
indlægene...

Det er ikke sikkert at det er derfor, men det kunne evt. være det..

MVh

Fra : Frank W.

Dato : 20-02-02 21:31

Henrik Vejhe <vejhe@msn.com> wrote in

> Det er ikke sikkert at det er derfor, men det kunne evt. være det..

Nej...det har jeg chekket op på.. det er det desværre ikke...har rodet lidt
med problemet siden jeg sendte mit første brev, og er kommet frem til jeg
reinstallerer Xnews en af dagene for at se om problemet forsvinder..

Hilsen
Frank W.

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 21-02-02 07:48

> Henrik Vejhe <vejhe@msn.com> wrote in

> Nej...det har jeg chekket op på.. det er det desværre ikke...har rodet

Kan det evt. være noget med serveren?, jeg tænker her på, at jeg
sommetider, skal hente en hel gruppe forfra, p.g.a. kage i numereringen...

Og ja, jeg er TDC kunde..

mvHenrik

Fra : Frank W.

Dato : 21-02-02 14:17

> Kan det evt. være noget med serveren?, jeg tænker her på, at jeg
> sommetider, skal hente en hel gruppe forfra, p.g.a. kage i
> numereringen...

Jeg bruger ikke TDC's newsserver udover lige nogle få binære
grupper..Resten henter jeg på en tysk newsserver. Problemet opstår også på
auc's newsserver og kun når jeg bruger Xnews. Ikke når jeg henter med
Agent, som jeg nok må siges at være mit primære newsreaderprogram for
tiden.

> Og ja, jeg er TDC kunde..

Samme her, men det har du sikkert allerede gættet.

Hilsen
Frank W.

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 21-02-02 22:27

> [...]
> henter med Agent, som jeg nok må siges at være mit primære
> newsreaderprogram for tiden.

> Samme her, men det har du sikkert allerede gættet.

OK.. Jeg opgiver, jeg er løbet tør.....
Det kan jo være jeg skal til at holde øje med mine grupper.... Gad vide om
jeg mister nogle mail's jeg bruger kuns Xnews

MVHenrik