Støvsuger
Fra : FP

Dato : 20-02-02 15:29

Hej med jer

Jeg er på vej til at anskaffe mig en ny støvsuger. Det primære for mig er
maximal sugeeffekt. Metro sælger i øjeblikket en AEG Vampyr til 500 kr.
inkl. moms. - Denne har jeg set mig lidt varm på, da den, for mig at se går
ind på en første el. anden plads i forbrugerstyrelsens test. Jeg er godt nok
lidt i tvivl, da der i testen har sneget sig et "Øko" ind i navnet på AEG
maskinen.

Se selv

http://www.fs.dk/presse/p980529c.htm

Håber at hører fra jer.

Mvh

Flemming

Fra : Bo Carøe

Dato : 20-02-02 17:18

Husk lige at tjekke om du kan købe poser til den andre steder end hos Metro.
Vi har selv en AEG og vi har problemer hver gang vi skal ud og købe
poser og filter til den, så er det noget der skal bestilles hjem osv..
Mvh Bo

Fra : Mogens

Dato : 20-02-02 18:31

On Wed, 20 Feb 2002 15:28:45 +0100, "FP" <cfs6688@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Hej med jer
>
>Jeg er på vej til at anskaffe mig en ny støvsuger. Det primære for mig er
>maximal sugeeffekt.

Vi går også og overvejer en ny støvsuger, og har her kigget lidt på en
Dyson. Den har en i gruppen ved en tidligere lejlighed anbefalet.
Fordelen er at den er posefri, og at filtre holder evigt. Det betyder
også at sugestyrken er konstant - og efter sigende meget høj. Ulempen
er at støvsugeren skal tømmes ved at man hælder skidtet/støvet ud af
den (altså knap så hygiejnisk som et posesystem) + en relativt høj
pris: 2.500 i Tyskland.

Er der nogen i gruppen der har erfaringer med Dyson, eks. m.h.t.
lydniveau, anvendbarhed (ledningslængde, betjening, udformning etc.) ?

Mogens

Fra : Per Værum Mikkelsen

Dato : 25-02-02 00:02

Mogens <m_lunde@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c73dc4b.3775178@dtext.news.tele.dk...

> [...]
>
> Er der nogen i gruppen der har erfaringer med Dyson, eks. m.h.t.
> lydniveau, anvendbarhed (ledningslængde, betjening, udformning etc.) ?

Jeg ved ikke hvor i landet du bor, men kan fortælle dig, at Nordjyske
Stiftidendes boligtillæg har et glimrende indslag hver søndag, som kaldes
"Værktøjskassen". Og nu det væsentlige: "Værktøjskassen" omtalte forrige
søndag "Dyson", som de havde haft på prøve i nogle måneder og var mildt sagt
begejstret. Måske lige bortset fra prisen!
m.v.h. Per

Fra : Mogens

Dato : 25-02-02 22:18

On Mon, 25 Feb 2002 00:02:14 +0100, "Per Værum Mikkelsen"
<prikke@mail.dk> wrote:

> [...]
>søndag "Dyson", som de havde haft på prøve i nogle måneder og var mildt sagt
>begejstret. Måske lige bortset fra prisen!

Hej Per,

Jeg bor i Silkeborg, men jeg prøvede at søge i deres arkiv og fandt
her artiklen. Eller rettere headeren - jeg vil så prøve at kontakte
dem for at købe det pågældende eksemplar (deres kontaktside du'er ikke
her til aften, men der er måske bedre held i morgen når webmaster er
stået op!).
Tak for tippet!

Hilsen Mogens

Fra : René Jørgensen

Dato : 21-02-02 12:19

"FP" <cfs6688@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nok
> lidt i tvivl, da der i testen har sneget sig et "Øko" ind i navnet på AEG

Jeg kan sige 100% sikker at der ikke er tale om samme støvsuger. Den i Metro
annoncerede støvsuger må være den mindste, og en udgået model fra AEG.
Forskellen på denne model og den af FS testede model er bl.a. følgende:
- Mindre posestørrelse, derved mindre plads til at lave vacuum, og dermed
væsentlig dårligere sugeevne i forhold til en større støvsuger
- Påmonteringen af slangen på maskinen
- Andre (dårligere) hjul.
- Samt prisen. Jeg mener at testvinderen kostede omkring kr. 2000

Men støvsugeren må stadig siges at være billig, og den kan sikkert også
støvsuge.

Jeg vil ofre de ekstra penge, og købe Miele støvsugeren på samme side. Pga.
bedre kvalitet, teleskop rør, 360 g. påsætning af slange, bedre sugeevne,
holder sikkert længere, meget lettere at købe støvsugerposer, da disse
findes i næsten alle dagligvarebutikker med støvsugerposer.

Hilsen

René

Fra : H. Olesen

Dato : 26-02-02 20:14

On Thu, 21 Feb 2002 12:18:33 +0100, "René Jørgensen"
<renerj@hotmail.com> wrote:

>- Andre (dårligere) hjul.

Nu da vi er ved det med hjul (kender ikke den specifikke omtalte
model) så husk at LØFTE støvsugeren over dørtrinene, da jeg kender til
støvsugere der gik kaput og måtte til reparation pga af dette lille
gentagende bump. Jeg har en model som kører fint på 20. år uden disse
problemer, på trods af af det er nøjagtig samme model der måtte til
rep. efter et par få års kørsel efter dørtrins-bump.

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk