Passer det..?
Fra : Occisor

Dato : 20-02-02 12:22

Jeg har tænkt mig at købe et topstykke fra en Big Max (jeg har Hot50),
men jeg har hørt grimme rygter om at det ikke passer helt... noget med
at man skal til at bore et extra hul til en bolt... er det rigtigt?
PS: Hvad betyder det når der står "BRISK" på tændrør?

Forhånd THX :)

Fra : Mathias Nielsen

Dato : 20-02-02 12:34

"Occisor" <math.niel@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> at man skal til at bore et extra hul til en bolt... er det rigtigt?
> PS: Hvad betyder det når der står "BRISK" på tændrør?

jeg glemte helt at spørge om hvad man får ud af at putte tungere eller
lettere ruller i sin vario?

Forhånd THX

Fra : -=[ TiTaN ]=-

Dato : 20-02-02 18:16

> jeg glemte helt at spørge om hvad man får ud af at putte tungere eller
> lettere ruller i sin vario?

flere/færre rpm.

Fra : bill gates

Dato : 20-02-02 18:27

hvis du kommer tungere ruller i falder omd. på motoren da den får en højere
gearing, lige som når man bruger et større tandhjul på foran en alm.
knalleret eller racercykel, det gælder om at have høje omd. nok på en
totakts moter da den ellers ikke yder særligt meget, men ikke så høje at den
løber sig selv ihjel uden at blive belastet, så sæt lidt lettere ruller i og
se om den køre hurtigere og accelerer bedere, når du taber topfart sætter du
nogele lidt tungere i igen.

Fra : RpR

Dato : 20-02-02 22:18

> [...]
og
> se om den køre hurtigere og accelerer bedere, når du taber topfart sætter

En lidt bedre regel er at hvis du kan mærke at den trækker mere og mere
efterhånden som du kommer op i fart, så skal der lidt lettere ruller i.
Hvis den pisker afsted, og måske trækker godt lige i starten, men så ikke
ret meget, så skal der tungere i.

Man mærker ihvertfald ret hurtigt hvis de ruller man monterer er for lette

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Lasse Larsen

Dato : 22-02-02 01:52

Occisor <math.niel@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:faa13a4d1364946e02476908ec71026a.66769@mygate.mailgate.org.
> [...]
> at man skal til at bore et extra hul til en bolt... er det rigtigt?
> PS: Hvad betyder det når der står "BRISK" på tændrør?

På min Hot50 har jeg et Topstykke fra en Jog, det virker fint for mig
Men fra en BigMax skulle også være godt, jeg ved dog ikke hvilket af dem der
giver mest?
Det der med hullet er at det ene af hullerne er lidt større end de tre
andre, så det skal bores op, men det er ikke det store problem.

- Lasse

Fra : kTTs

Dato : 21-02-02 13:06

"Occisor" <math.niel@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at man skal til at bore et extra hul til en bolt... er det rigtigt?
> PS: Hvad betyder det når der står "BRISK" på tændrør?

Det ene hul skal bare bores 2 mm. op... Det er lige til at overkomme :) Det
er det i øverste højre hjørne hvis du ser det forfra...