Inde luftfugtighed?
Fra : Henning Lund

Dato : 20-02-02 09:16

Hvad er normen for den bedste luftfugtighed inde i huset?
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-02-02 20:20

Henning Lund wrote:

> Hvad er normen for den bedste luftfugtighed inde i huset?
> [...]

Der kommer du vist ind på et emne der for en del mennesker er
religion..!
Nogen er i den ene grøft, dvs. så høj som mulig, medens andre mener at
den skal være lav.

Det er vist meget forskellig efter hvad man har hørt osv ..

Men jeg har fulgt med i Jyllands Postens brevkasse om "hus og hjem".

Og der skriver de, såvidt jeg husker, at den ikke kan blive for lav.
Dvs. vel 50% eller noget i den retning.

Mvh. Jørgen
--
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 20-02-02 21:20

Jørgen Rasmussen skrev:

>Og der skriver de, såvidt jeg husker, at den ikke kan blive for lav.
>Dvs. vel 50% eller noget i den retning.
>
>Mvh. Jørgen

Tak for svaret, så skal jeg vist til at have en havevander igang, jeg
har lagt mærke til at vi ligger omkring 35%, jeg har nemlig fået et
sådan vidunder der kan måle luftfugtighed mm og anede ikke en ting om
instrumentet.

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 21-02-02 08:16

Henning Lund <FJERNhla@tdcspace.dk> wrote in

> [...]
> har lagt mærke til at vi ligger omkring 35%, jeg har nemlig fået et
> sådan vidunder der kan måle luftfugtighed mm og anede ikke en ting om

Vi ligger på 39-44% her i huset.....

der hvor der er få planter er der 39, og gæt selv hvor meget der er i
rummene med mange planter..

mvHenrik

Fra : Henning Lund

Dato : 21-02-02 10:44

Henrik Vejhe skrev:

>Vi ligger på 39-44% her i huset.....
>
>der hvor der er få planter er der 39, og gæt selv hvor meget der er i
>rummene med mange planter..

Øh den var svær, kan jeg få et hint

Anyway tak for svaret, så må konen have flere blomster, men så bliver
hun sq nok mistænksom.

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 21-02-02 12:50

> Anyway tak for svaret, så må konen have flere blomster, men så bliver
> hun sq nok mistænksom.

Ja, det kan jo ske, at man kommer galt af sted....

*MEGA GIRNER*

MVHenrik

Fra : René Jørgensen

Dato : 21-02-02 11:11

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men jeg har fulgt med i Jyllands Postens brevkasse om "hus og hjem".
>
> Og der skriver de, såvidt jeg husker, at den ikke kan blive for lav.

Hvis man gerne vil have udtørrede slimhinder, tørre/irriterede øjne m.m.

Så for meget og for lidt....

Hilsen

René

Fra : Per A. Hansen

Dato : 22-02-02 19:17

Henning Lund <FJERNhla@tdcspace.dk> skrev i en
> Hvad er normen for den bedste luftfugtighed inde i huset?

Den relative fugtighed skal være omkring 60-70%.
Det gælder for menneskets velbefindende samme regler
som for svineavl!
Specielt i frostvejr er det ikke let holde tilstrækkelig høj
fugtighedsgrad uden fordampere. Det skyldes af kold luft
ikke indeholder ret meget vanddamp - ca. 1 g/kbm.
Når den opvarmes til ca. 25 gr. kan den indeholde
såvidt jeg husker omkring 30 g - der skal altså fordampe
15-20 g vand pr. kbm for at få et godt klima.

Per A. Hansen

Fra : Henning Lund

Dato : 23-02-02 10:03

Per A. Hansen skrev:

> [...]
>såvidt jeg husker omkring 30 g - der skal altså fordampe
>15-20 g vand pr. kbm for at få et godt klima.

Tak for den gode forklaring

Fra : H. Olesen

Dato : 26-02-02 20:03

On Fri, 22 Feb 2002 19:17:09 +0100, "Per A. Hansen"
<per.hansen@get2net.dk> wrote:

>Det gælder for menneskets velbefindende samme regler
>som for svineavl!

Hmmmm, den skal man vist ikke filosofere nærmere over

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk