Hjælp med exitWindowsEx(EWX_FORCE,0)
Fra : Peter Hansen

Dato : 20-02-02 08:36

Hejsa

Jeg bruger følgende linie til at få lukket windows med med
exitWindowsEx(EWX_FORCE,0), dette skulle gerne ske uanset om brugeren har
nogle programmer åben og data ikke er gemt, men
Det sker bare ikke, den kommer kun ud til login dialogboxen????
Det drejer sig om maskiner der bruger windows 98, og jeg vil gerne have at
maskinen enten slukker eller siger at det er ok at slukke maskinen. Er der
nogle der kan hjælpe mig med mit problem...
PS Jeg har også prøvet de andre EWX_LOGOFF f.eks.

MVH

Fra : Ingolf

Dato : 22-02-02 19:34

Check min SHUTDOWN

var
TokenHandle: THandle;
NewState, PreviousState: TTokenPrivileges;
ReturnLength: DWORD;
begin
//
// ONLY run this part if system is NT based (NT,2K,XP)
//NT PART BEGIN
if not OpenProcessToken(GetCurrentProcess, TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or
TOKEN_QUERY, TokenHandle) then
RaiseLastWin32Error;
try
NewState.PrivilegeCount := 1;
if not LookupPrivilegeValue(nil, 'SeShutdownPrivilege',
NewState.Privileges[0].LUID) then
RaiseLastWin32Error;
NewState.Privileges[0].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED;
ReturnLength := 0;
if not AdjustTokenPrivileges(TokenHandle, False, NewState,
SizeOf(NewState), PreviousState, ReturnLength) then
RaiseLastWin32Error;
finally
CloseHandle(TokenHandle);
end;
// NT PART END
// Now...execute the shutdown, and kill everything

if not ExitWindowsEx(EWX_FORCE or EWX_POWEROFF or EWX_SHUTDOWN, 0) then
RaiseLastWin32Error;

Håber det kan hjælpe dig...

Venligst
Ingolf