Måling af CPU hastighed
Fra : Jan Sørensen

Dato : 25-01-01 16:41

Hej Gruppe

Er der nogen der ved, hvilke funktion/systemkald jeg skal benytte for, at
aflæse CPU hastigheden på min maskine ?

Mvh
Jan

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 25-01-01 22:10

"Jan Sørensen" <janman@it.dk> wrote in message news:rOXb6.63302$W81.769522@twister.sunsite.dk...
> Hej Gruppe
>
> Er der nogen der ved, hvilke funktion/systemkald jeg skal benytte for, at
> aflæse CPU hastigheden på min maskine ?

I WIN98/2000 kan du lese det fra registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Scrunch\CPU Clock Speed (hex-verdi)

Mvh,

Snutten

Fra : J@N

Dato : 26-01-01 08:02

"Helge Bjørkhaug" <snutten@techie.online.no> skrev i en meddelelse
news0c6.1110$jQ1.17680@news1.oke.nextra.no...
> [...]
> >

> I WIN98/2000 kan du lese det fra registry:
> HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Scrunch\CPU Clock Speed (hex-verdi)

Øhhh

Jeg prøvede lige og på min 700 mhz Armada siger den 186. Hvordan skal det
forstås ????

Jan

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 26-01-01 11:00

"J@N" <Nowhere@InSpace.Com> skrev i melding news:94r7kp$9om$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> >

> Øhhh
>
> Jeg prøvede lige og på min 700 mhz Armada siger den 186. Hvordan skal det

Hvilken hex-verdi leser du ut (eller hvilken verdi viser registry)?

Snutten

Fra : J@N

Dato : 26-01-01 14:06

> "J@N" <Nowhere@InSpace.Com> skrev i melding

> Hvilken hex-verdi leser du ut (eller hvilken verdi viser registry)?
>
> Snutten

ba = 186

Jan

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 26-01-01 14:58

"J@N" <Nowhere@InSpace.Com> skrev i melding news:94rt08$22a$1@news.inet.tele.dk...
> "Helge Bjørkhaug" <snutten@techie.online.no> skrev i en meddelelse

> for,

> (hex-verdi)

> det

> ba = 186

Armada M700 med Intel Mobile Pentium III SpeedStep technology????

Snutten

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 26-01-01 08:13

Helge Bjørkhaug skrev:
> I WIN98/2000 kan du lese det fra registry:
> HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Scrunch\CPU Clock Speed (hex-verdi)

Jeg kan finde den på min Windows NT 4.0, men på Window 2000 Prof. og Window
2000 Server findes "Scrunch" ikke.

-------
Tomas

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 26-01-01 10:57

"Tomas Christiansen" <toc@blikroer.dk.removethis> skrev i melding news:ds9c6.20$fW2.400@news.get2net.dk...

> Jeg kan finde den på min Windows NT 4.0, men på Window 2000 Prof. og Window
> 2000 Server findes "Scrunch" ikke.

På min WIN2000 Prof finnes den i :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Scrunch

På WIN98 finnes den på begge steder......

Hva som har opprettet Key'en (Windows eller ett program), vet jeg ikke

Snutten

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 26-01-01 23:51

Helge Bjørkhaug skrev:
> På min WIN2000 Prof finnes den i :
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Scrunch

Jamen, du har jo ret!

Hvorfor Microsoft (formoder at det er dem, som indlægger værdien) har valgt
at lægge den under Current User (som om CPU hastigheden kan/skal/vil kunne
ændre sig afhængig af hvilken bruger, som er logget på) og ikke Local
Machine ved jeg ikke...

-------
Tomas

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 28-01-01 18:24

"Tomas Christiansen" <toc@blikroer.removethis.dk> wrote in message

> [...]
> at lægge den under Current User (som om CPU hastigheden kan/skal/vil kunne
> ændre sig afhængig af hvilken bruger, som er logget på) og ikke Local

Microsoft's veier er uransakelige
Ser ut til at det er en MS applikasjon (ikke OS'et) som legger inn key'en.
F.eks. systeminfo som følger med bla. Office.
Er vel da ikke noen god ide å bruke den i en VB app.

Snutten