Centrum Vinduer - Er de i live?
Fra : Tom

Dato : 19-02-02 22:41

Mit Parcelhus fra 1976 er monteret med tophængte vinduer øjensynligt fra
'Centrum vinduer'. Et enkelt ud af otte virker. Resten er rådne og vil ikke
"tage imod behandling". Jeg vil høre virksomheden om det er muligt at købe
friske rammer til ruderne. (Karmene er gode nok).
Men hvor og hvad er 'Centrum vinduer'? Hedder de noget andet i dag ? eller
hvad....118, Fagbogen, Krak, og byggeri.dk kender dem tilsyneladende ikke!
Gør nogen her?

Mvh. Thomas

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 19-02-02 23:16

Tom skrev:

>Men hvor og hvad er 'Centrum vinduer'? Hedder de noget andet i dag ? eller
>hvad....118, Fagbogen, Krak, og byggeri.dk kender dem tilsyneladende ikke!
>Gør nogen her?

De ligger/lå i Struer for en del år siden.
Måske var det dem, der blev til Rationel Vinduer (hedder det vist),
som vist også synger på sidste vers.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Mona

Dato : 20-02-02 21:04

Kaj Svenningsen <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en

tilsyneladende ikke!

> De ligger/lå i Struer for en del år siden.
> Måske var det dem, der blev til Rationel Vinduer (hedder det
> [...]

Hejsa.

Ja, Centrium Vinduer hedder nu Rationel Vinduer og ligger blandt
andet i Struer. Hovedkontoret ligger dog i Sdr. Felding.

Henne fra min sofa lyder der en dyb brummen fra min mand, som er
ansat i Rationel Vinduer. *Udtalt med stor fortørnelse*:
'Rationel synger ikke på sidste vers. Det går bedre end nogen
sinde før. Lukning af fabrikken i Ørnhøj er en del af en 3-årig
strategisk plan!'

Håber det opklarer sagen.

Mange hilsner fra

Mona, som gerne vil vide, hvorfor du tror det går dårligt på
Rationel...

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-02-02 12:26

Mona skrev:

>Mona, som gerne vil vide, hvorfor du tror det går dårligt på
>Rationel...

Jungletrommer du ved.
Strategiske tilbagetog har ret ofte været begyndelsen til enden.

Fra : Mona

Dato : 21-02-02 14:00

> Jungletrommer du ved.
> Strategiske tilbagetog har ret ofte været begyndelsen til
enden.
> --
> Kaj Svenningsen

Hmmm, ja, den holdning kan man jo selvfølgelig godt have. Min
mand synes nu det er noget værre fis at skrive...

Måske kan man så også tro på, at Danske Bank lukker biksen, når
de fyrer medarbejdere...?

Mange hilsner fra

Mona, som mener man ikke skal sætte grundløse og udokumenterede
rygter igang, bare for sjov skyld.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-02-02 08:46

On Tue, 19 Feb 2002 22:41:09 +0100, Tom wrote:

> [...]
>hvad....118, Fagbogen, Krak, og byggeri.dk kender dem tilsyneladende ikke!

Jeg har aldrig hørt om en vinduesfabrik der ikke er gået konkurs
senest efter 9 år, 11 måneder og nogle dage

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Frede Sørensen

Dato : 22-02-02 17:35

Jo, det gælder faktisk Rationel, som overtog Centrum vinduer omkring 1980!

Fra : Finn I

Dato : 27-02-02 19:25

> Jo, det gælder faktisk Rationel, som overtog Centrum vinduer omkring 1980!

Aaaaeee. Det var sidst i firserne.

Mvh
Finn

Fra : Per H

Dato : 23-02-02 01:20

On Tue, 19 Feb 2002 22:41:09 +0100, "Tom" <thhv_noreply_@privat.dk>
skrev:

> [...]
>"tage imod behandling". Jeg vil høre virksomheden om det er muligt at købe
>friske rammer til ruderne. (Karmene er gode nok).

Helt ærligt så skal du ikke regne med at få reservedele til vinduer
efter så mange år.

PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

icq 8212837

Fra : Ivar

Dato : 23-02-02 15:13

Per H skrev:

> Helt ærligt så skal du ikke regne med at få reservedele til vinduer
> efter så mange år.

Nej, jeg kunne ikke få en vinduesramme 3 år efter, at mit hus
var bygget !

Ivar

Fra : Tom

Dato : 25-02-02 10:45

Reservedele ...hmm. Det behøvede ikke ligefrem at være originale rammer fra
lager!
Hvis deres (Rationel) snedkeri ikke lukkede sidste år, kunne det faktisk
lade sig gøre.....temmeligt dyrt, men muligt.

Fra : Finn I

Dato : 27-02-02 19:34

> "tage imod behandling". Jeg vil høre virksomheden om det er muligt at købe
> friske rammer til ruderne. (Karmene er gode nok).

Først og fremmest er der ikke noget der hedder Centrum Vinduer mere. Og hvis
der var tror jeg næppe der var noget sparet på det (især set over tid).
Først og fremmest skal rammerne sandsynligvis laves med en speciel
opstilling og 7 rammer er ikke ligefrem nogen rentabel forretning for en
industrivirksomhed i dag.
For det andet er dine ruder ikke nær så isolerende som hvis du købte nye
idag. Dine ruder afgiver over dobbelt så meget varme som nye ernergiruder
gør.

Mvh
Finn (som for en kort tid var tilknyttet Centrum Vinduer)