Forslag modtages til "Gårdhave"
Fra : Villy Skov

Dato : 19-02-02 22:06

Er der nogen der her en idet til hvordan en gårdhave kan se ud,
Den skal være 20-30 m2 stor, og jeg har tænkt at jeg skal bruge den
til mange ting. F.eks. at hænge tøj op i, eller måske lægge 10m3
brænde til tørring. Måske skal der stå en græsslåmaskine og måske skal
den bruges til hundegård.

Hvordan kan hegnet se ud, skal det være overdækket, skal der være
fliser eller græs i bunden ?

Jeg tager med glæde imod alle ideer og erfaringer.

Mvh Villy

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-02-02 22:41

On 19 Feb 2002 13:06:02 -0800, villyskov@my-deja.com (Villy Skov) wrote:

> [...]
>den bruges til hundegård.
>
>Hvordan kan hegnet se ud, skal det være overdækket, skal der være

Til brænde og græsslåmaskine, så ville jeg have fliser og tag. Er det
til hunden så vælg græs, det er bedre for vovses poter og så har han jo
også noget at grave i

...og i øvrigt er jeg stærk tilhænger af at hunde kommer indenfor i
lydtætte rum om natten....
http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 19-02-02 22:45

Tue, 19 Feb 2002 22:41:13 +0100, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>..og i øvrigt er jeg stærk tilhænger af at hunde kommer indenfor i
>lydtætte rum om natten....

Har du et natarbejde, som vi andre ikke kender til - du er jo kendt
for, at være blot en anelse hardware-fikseret: Motorsave og slige ting
))

Husk nu: Don't do the crime, if you can't do the time ))

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-02-02 07:50

On Tue, 19 Feb 2002 22:44:31 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Har du et natarbejde, som vi andre ikke kender til - du er jo kendt
>for, at være blot en anelse hardware-fikseret: Motorsave og slige ting
>))

Næh, men der var måske noget
Naboen har svjv natarbejde og hans køter gør når han ikke er hjemme
Det er ret belastende at høre på den slags fra kl. 10 om aftenen til 2
om natten - uafbrudt. Og det lader til at være en trend som breder sig
blandt byens hunde nu

>Husk nu: Don't do the crime, if you can't do the time ))

Det er jo også derfor vovsen stadig kan sige vov )

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 20-02-02 10:01

Wed, 20 Feb 2002 07:49:50 +0100, berigede Mads Lie Jensen
> [...]

>Det er ret belastende at høre på den slags fra kl. 10 om aftenen til 2
>om natten - uafbrudt. Og det lader til at være en trend som breder sig

Er den indendørs eller udenfor, når naboen er på job?

>Det er jo også derfor vovsen stadig kan sige vov )

He he )

Dog kunne det være, at naboen ikke er klar over, at vuffer gør når han
ikke er hjemme?!

Vores hund er blevet meget opmærksom efter vores familieforøgelse, men
dog kun når han er indendørs og vi er hjemme. Vi har snakket med vores
naboer om, hvor meget de hører til hunden - de svarer, at de hører ham
en gang i mellem, men kun når vi er hjemme eller der kommer nogen op
ad vores havegang, når vi ikke er hjemme. De finder det ganske
betryggende, at han "holder lidt øje" med rigets tilstand )

Men hele natten - damn, det må være træls!

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-02-02 11:35

On Wed, 20 Feb 2002 10:01:29 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Er den indendørs eller udenfor, når naboen er på job?

Vist inde i en trægarage.
I øvrigt er jeg ikke spor gode venner med den vovse, den løber efter mig
når jeg kommer cyklende. Første gang den gjorde det havde jeg meget
travlt og havde kørt som en sindssyg for at nå hjem og jeg blev så sur
på vovsen at jeg sprang af cyklen og løb efter den. I et helt år
derefter stak den halen mellem benene og løb hylende bort når jeg
nærmede mig Det har den desværre glemt igen.

>Dog kunne det være, at naboen ikke er klar over, at vuffer gør når han
>ikke er hjemme?!

Det kan tænkes.

>Vores hund er blevet meget opmærksom efter vores familieforøgelse, men

Jamen hov! Tillykke!

> [...]
>ad vores havegang, når vi ikke er hjemme. De finder det ganske
>betryggende, at han "holder lidt øje" med rigets tilstand )

Vores bliver lukket ud i haven 5-6 gange om dagen men så snart de
begynder at gø, så kommer de ind.

>Men hele natten - damn, det må være træls!

Lige nøjagtigt.

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 20-02-02 11:34

Wed, 20 Feb 2002 11:35:21 +0100, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Det kan tænkes.

Snak med naboen - det kan gøre underværker )

>Jamen hov! Tillykke!

Taaak

/Mark

Fra : Villy Skov

Dato : 20-02-02 18:56

Arggg...find venligst et andet sted til jeres useriøse vrøvl.
Subjekt er nu ødelagt.

Fra : M@rk

Dato : 22-02-02 15:44

20 Feb 2002 09:55:47 -0800, berigede villyskov@my-deja.com (Villy
Skov) dk.fritid.hus-og-have med:

>Arggg...find venligst et andet sted til jeres useriøse vrøvl.

Uha da da og dette indlæg fra dig falder altså i den seriøse kasse?!

"Vrøvl" er iøvrigt ikke lige et ord, der fremmer den positive
kommunikation folk i mellem

>Subjekt er nu ødelagt.

Mja, det må så betyde, at du ikke kan bruge Mads' svar til noget?
(Msg-ID: news:9eh57u0a5v8nsjhdt20dg3gvc7kd1kevbp@4ax.com)

Og hvis det ikke er, at håbe på for meget, så prøv at have en
vidunderlig weekend på trods af mig

/Mark

PS
Der er skrevet bøger om gårdhaver og disse både med billede og
illustrative planlægningstegninger - en af disse har ISBN:
1-870461-66-5 og hedder "The small garden" af John Brookes - lad dig
ikke lure af titlen, der er en del gode ide'er at hente i den ........

Fra : H. Olesen

Dato : 26-02-02 19:58

On Wed, 20 Feb 2002 10:01:29 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>....... efter vores familieforøgelse

Hov, hov, der er vist noget du har glemt at fortælle os. Vi vidste at
den var på vej, men ikke at den allerede var kommet. Hvem, hvad, hvor,
hvornår, hvor meget, osv, vi mangler et afsnit af "Livet på
Fruegården"

Også stort tillykke herfra.

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk

Fra : M@rk

Dato : 27-02-02 20:38

Tue, 26 Feb 2002 19:57:32 +0100, berigede H. Olesen
<esemanews@nospam.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

> [...]
>den var på vej, men ikke at den allerede var kommet. Hvem, hvad, hvor,
>hvornår, hvor meget, osv, vi mangler et afsnit af "Livet på

Well, der er målt i forhold til verdensfreden, ikke alverden at
fortælle )

For 3 uger siden fik vi en lille søn (53cm/3698gram), som er sund og
velskabt - og nu går vi herhjemme og holder barsel *jubiiii*

Desværre skal jeg allerede tilbage på job den 11/3 - det bliver hårdt,
men jeg har trods alt så været hjemme i 5 uger, det er mere end hvad
så mange andre har mulighed for - jeg skal ikke brokke mig

>Også stort tillykke herfra.

Taaaak

/Mark