Mere støj
Fra : Brian Skaarup

Dato : 19-02-02 21:05

Davs!

Jeg har en bekendt som er ved at blive vanvittig over støj fra naboens
søns stereoanlæg.
Knægten, der er 15 år, spiller højt fra han komme hjem fra skole til
hans forældre kommer hjem fra arbejde (6-8 timer om dagen)
De bor i villaen ved siden af min bekendtes villa.
De har kontaktet politiet, men de siger at de ikke kan gøre noget hvis
vinduerne er lukkede; og det er de.
Min bekendte har påtalt det mange gange både overfor knægten og dennes
forældre.
Det plejer at virke indtil forældrene igen tager på arbejde og så
starter det igen.
Den tunge basdunken er så kraftig at min bekendtes få måneder gamle
barn ikke kan sove uanset hvor i huset barnet placeres (og min
bekendtes kone er ved at blive vanvittig)

Kan der virkelig ikke gøres noget ved sådan et problen (bortset fra at
sælge huset og flytte)?

Fra : Sebastian

Dato : 19-02-02 22:34

Brian Skaarup <brian@nocannedmeat.skaarup.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1lb57uo1fo5sk2lamnmhl16nq1eni92lqv@4ax.com...
> Davs!

[Snip en hel del]

> Kan der virkelig ikke gøres noget ved sådan et problen (bortset fra at
> sælge huset og flytte)?

Kender desværre ikke til nogen lovlig og god løsning, men et alubat og en
schott-jakke plejer at gøre underværker. Specielt overfor en 15-årig
møgunge. ;)

/ Sebastian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-02-02 22:56

On Tue, 19 Feb 2002 21:04:53 +0100,
Brian Skaarup <brian@nocannedmeat.skaarup.org> wrote:
> [...]
> søns stereoanlæg.
> De har kontaktet politiet, men de siger at de ikke kan gøre noget hvis

Politiet eller kommunen kan gøre noget hvis støjmålinger
viser at støjen er over x dB ved skel. Så må der der nemlig
kun larmes fra kl. 0700 - 2000 så vidt jeg husker.

Derudover så jeg i politivedtægten for København, §3, at hvis
støjende adfærd på steder hvor der ikke er alm. adgang giver
støjende adfærd, så kan politiet også påbyde at det bringes til
ophør. De har samme regel i Holstebro, så politiet kan nok godt
bruge politivedtægten hvis de ønsker.

Fra : Christian Lyng

Dato : 20-02-02 10:56

Der er vel ikke andet en at spørge hvorfor knægten skruer ned for musikken
når forældrene kommer hjem, evt ringe til deres arbejde så de kan høre at
han spiller højt, man får intet ud af at råbe og skrige..kun til sidst....

Chr.