Andet multimedie
wordart
Fra : Simon Vikstrøm

Dato : 19-02-02 20:54

Hej gruppe.

Lige et nemt lille problem (som jeg dog ikke kan løse!!)
Hvordan laver man WordArt på mere end blot nogle få ord i Word. Jeg forsøgte
at lave WordArt på et helt tekstafsnit, men funktionen medtager kun de
første få ord og udelader resten. Hvad gør jeg. Er der et sted man kan
indstille WordArt-funktionen, eller er det fordi den kun er beregnet til at
lave overskrifter med?

På forhånd tak for hjælpen
Simon

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-02-02 21:02

Tue, 19 Feb 2002 20:53:48 +0100, skrev "Simon Vikstrøm"
<svik@email.dk>:

>Hvordan laver man WordArt på mere end blot nogle få ord i Word.

news:dk.edb.tekst.ms-word vil være et bedre sted at spørge, det
har ikke noget med grafik at gøre.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : britj

Dato : 19-02-02 22:10

"Simon Vikstrøm" skrev d. 19-02-02 20:54 dette indlæg :
> [...]
> første få ord og udelader resten. Hvad gør jeg. Er der et sted man kan
> indstille WordArt-funktionen, eller er det fordi den kun er beregnet

Hej Simon
Du kan sagtens skrive flere linier i wordart, men resultatet bliver
klodset. Brug det som overskrift eller som lodret skrift ned langs hele
margen og lav så resten af din tekst i samme familie - men en variant:
Desktop + indstillinger + kontrolpanel + skrifttyper + dobbelklik +
fonts.
Du får så en liste med de typer øverst, som har størst lighed med den
ønskede.
Så kan der leges med at få en helhed ud af det. Wordart giver dig mange
muligheder: 3D, skygger, rotere, trække i forskellige faconer, lægge et
mønster eller billed bag ved, som ses gennem
bogstaverne m.m.
> God fornøjelse
Britj

http://www.kandu.dk/