Om Tele2 Tank op.
Fra : Fischer

Dato : 19-02-02 19:30

"Klar, parat, start" står der på forsiden af den 'Tele2 Tank Op' startpakke
som jeg har fået og lige ville afprøve. Det skulle vise sig at være en
sandhed med modifikationer.

Da jeg satte kortet i min telefon og tastede PIN-koden stod den meget længe
og søgte efter et netværk inden telefonen skev: "Ej adgang".
Flere forsøg hjalp ikke, så jeg måtte have fat i Tele2 kundeservice.
Her blev jeg først spurgt om jeg havde mulighed for at afprøve kortet i
anden telefon. Ingen problem - jeg prøvede i en anden telefon .... samme
problem.
Jeg blev så bedt om at lave en manuel netværkssøgning og vælge Sonofon's
net.
Og sørme så - det virkede - jeg kom på !!!

Næsten overstadig over at have fået forbindelse på mit nye nummer, ringede
jeg til kontooplysningen for at høre om der var penge på kontoen.
Der var de forventede 100,- kr., men da et Tele2 Tank op kort er gyldig i 6
måneder, blev jeg lidt overrasket over at få at vide, at taletiden var
gyldig til den 25. september 2003 ... ?!
Øøøøh?
(Dette har senere rettet sig til det mere korrekte 21. august 2002).

Nu skulle jeg så konfigurere min telefonsvarer og ringede 25 700 000, hvor
jeg blev bedt om at indtaste det telefonnummer jeg ville lægge en besked til
og afslutte med #.
Det lød lidt som på samme måde som når man ringer op til sin telefonsvarer
fra en fastnettelefon. Jeg tastede mit nummer og # og fik at vide at: "Denne
abbonent har ingen telefonsvarer".

Nu slukkede jeg så mobiltelefonen og ringede til den fra min fastnettelefon.
Samme problem - min telefonsvarer sagde: "Denne abbonent har ingen
telefonsvarer".
Great! :-\
På den ene side havde jeg lyst til at forfølge sagen, men på den anden side
er tålmodighed ikke min stærke side, og jeg har reelt ikke noget at bruge
telefonsvareren til.
Derfor har jeg valgt at slå min viderestilling fra og skide på
telefonsvareren.

Men Tele2 har ikke ligefrem efterladt et indtryk af at have styr på sagerne.

*Fischer