revnede negle
Fra : Vibeke Hansen

Dato : 19-02-02 16:47

Hej alle

Er der nogen der kender årsagen til, at negle revner lodret mest i midten af
neglen ; de er meget tynde i midten og normale i siderne.
Det, der hjælper mest er Bertelsens skanalka tabs, men kun så længe jeg
spiser dem.
Har prøvet ekstra b-vitamin uden effekt.
Håber at nogen kan hjælpe
mvh
Vibeke

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 19-02-02 18:22

Vibeke Hansen skrev:

> [...]
> spiser dem.
> Har prøvet ekstra b-vitamin uden effekt.

Magnesium er et nødvendigt supplement i en B-vitaminkur for at forøge
optagelsen. Zink og selen er det heller ikke af vejen at supplere med.

hvm

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 20-02-02 00:02

"Henrik Veber Madsen" <hvm@mail.uni2.dk> wrote in message

> Magnesium er et nødvendigt supplement i en B-vitaminkur for at forøge
> optagelsen. Zink og selen er det heller ikke af vejen at supplere med.
>
> hvm

mener du, at grundårsagen er bvitaminmangel ?
mvh
Vibeke

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 20-02-02 16:51

Vibeke Hansen skrev:

> "Henrik Veber Madsen" <hvm@mail.uni2.dk> wrote in message

> midten af

> mener du, at grundårsagen er bvitaminmangel ?

Det tør jeg ikke sige med bestemthed for dit vedkommende; i mit tilfælde
var det tilsyneladende stærkt medvirkende.

For 16 år siden tog jeg en 4-5 måneders kur med megadoseret B-complex
bakket op med mineraltilskud, og havde derefter *meget* stærke, flotte
negle og langt, blankt hår som helt holdt op med at spalte.

Uden at have nogen ekspertviden på området, vil jeg også sige at det er
muligt at du kunne mangle et helt bestemt cellesalt. Så derfor måske en
biokinesiolog kan hjælpe dig.

hvm

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 04-05-02 22:38

Prøv at blive testet hos en biopat eller heilpraktikker.
Det kan være at du ikke er i den korrekte kemiske balance med henblik på
mineraloptagelse.
Kh SJ

--
Med Venlig Hilsen