Bøde
Fra : Christian Lyng

Dato : 19-02-02 14:42

Hejsa

Jeg har fået en færdselsbøde på kr 500,- hvad sker der hvis man ikke
betaler?, kommer man en dag i arresten eller hvad, mener at man ikke kan
sidde de små bøder af.

Chr.

Fra : Jesper KA

Dato : 19-02-02 16:15

"Christian Lyng" <christian@SPAMchristian-lyng.net> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg har fået en færdselsbøde på kr 500,- hvad sker der hvis man ikke
> betaler?, kommer man en dag i arresten eller hvad, mener at man ikke kan
> sidde de små bøder af.

Først kommer rykkerne .. derefter incasso sagerne og derefter er de 500
med sikkerhed blevet til nogle tusinde.

Regards

Fra : Ole

Dato : 19-02-02 22:15

Jeg har hørt, at beløb over 500,00 kan inddrives via. overskydende skat

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-02-02 00:16

"Jesper KA" <jkadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Christian Lyng" <christian@SPAMchristian-lyng.net> wrote in message

> Først kommer rykkerne .. derefter incasso sagerne og derefter er de 500
> med sikkerhed blevet til nogle tusinde.

Nixen bixen. Bøder får en forvandlingsstraf til afsoning, når de ikke
betales. Der er ikke nogen nedre grænse for afsoning. Ovenstående vil nok
give i retning af 2-3 dage i skyggen.
Bøder bliver ikke sendt til inkasso. Det forveksler du nok med f.eks.
parkeringsafgifter, som f.eks. sendes til fogedretten med gebyr m.m. til
følge.

Kurt

Fra : mk

Dato : 20-02-02 00:34

mener at have læst at afsoning først kommer på tale efter at der er forsøgt
løntræk(!).

Har lidt erfaring på området desværre Skulle til Norge med noget
PC-udstyr for firmaet, glemte at det ikke var EU land (firmaet havde ikke
nævnt noget), og blev stoppet i tolden - resultat konfiskation af alt udstyr
(ca 70.000,-) samt bøde (et par-og tyve tusinde). Bøden kunne ombyttes med
14 dage i brummen (på kogt torsk og saftevand?), men kun hvis det ikke var
muligt at trække beløbet over ens løn. Lækkert.

Jeg regner med at det er samme regler i DK ?

PS: Firmaet betalte naturligvis. Men jeg har nervøse trækninger hver gang
jeg kører ind i Norge, står garanteret på en eller anden smugler liste
deroppe *G*

Fra : Peter G C

Dato : 20-02-02 07:49

"mk" <no@way.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg regner med at det er samme regler i DK ?

Regner med? Tror du vi gætter i denne nyhedsgruppe?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-02-02 09:04

On Wed, 20 Feb 2002 07:49:06 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Regner med? Tror du vi gætter i denne nyhedsgruppe?

Det sker da jævnt tit :-/

/Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Peter G C

Dato : 20-02-02 09:11

"Brian B. Christensen" <bbc_ingenspamtak____@ibs-mtec.dk> skrev i en
meddelelse news:g3m67u8nei5bt7fleclc3fdu249v7v1ppd@4ax.com...

[klip]

> Det sker da jævnt tit :-/

Hvordan kan du bedømme det?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-02-02 09:41

On Wed, 20 Feb 2002 09:10:34 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Hvordan kan du bedømme det?

Det kan jeg heller ikke, men jeg syntes bare at en dum bemærkning
skulle følges op med endnu en.

/Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-02-02 08:31

"mk" <no@way.dk> wrote:

>Bøden kunne ombyttes med 14 dage i brummen (på kogt torsk og saftevand?)

Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan _fængselsmaden_ er i Norge. Den er
slem nok ude i resten af landet.

>men kun hvis det ikke var
>muligt at trække beløbet over ens løn. Lækkert.

Efter dansk eller norsk lov?

Du må i øvrigt gerne skrive under det, du svarer på, og klippe det
væk, du ikke svarer på.

--
Allan Olesen, Lunderskov

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-02-02 22:57

> [...]
> muligt at trække beløbet over ens løn. Lækkert.
>
> Jeg regner med at det er samme regler i DK ?

De danske regler har intet med ovenstående at gøre.

Kurt

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 20-02-02 17:45

On 19 Feb 2002 14:42:18 +0100, "Christian Lyng"
> [...]

>Jeg har fået en færdselsbøde på kr 500,- hvad sker der hvis man ikke
>betaler?, kommer man en dag i arresten eller hvad, mener at man ikke kan

Hvis du har fået en bøde på 500 kr. gætter jeg på at en betjent har noteret dig
for en færdselsforseelse, og at du så efterflg. har fået tilsendt et bødeforlæg
fra lokale Politimester. Hvis dette svarer til det skete, er jeg bange for at de
øvrige indlæg ganske overser at hvis du ikke betaler denne bøde, så bliver du
indkaldt til retten. Når man så kender udfaldet at dette kan man gå videre i
sine spekulationer. Du ku' jo rent faktisk blive frikendt

Venlig Hilsen/Kind Regards

Kim Kolmorgen

Even on the Internet I'm only acting on my own behalf.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-02-02 23:01

"Kim Kolmorgen" <kim.kolmorgen@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indkaldt til retten. Når man så kender udfaldet at dette kan man gå videre
> sine spekulationer. Du ku' jo rent faktisk blive frikendt

For så vidt rigtigt. Du overser bare, at i dag anvender politiet i vidt
omfang bødetilkendegivelser på stedet. Der underskriver pgl. samtidig, at
han har vedtaget bøden, hvorfor den kan gå direkte til afsoning.
Den situation du beskriver med det efterfølgende bødeforelæg, der er
problemet, at man ikke har nogen underskrevet erkendelse af overtrædelsen,
som man har på tilkendegivelsen, så derfor runder den lige retten, så man
kan få fastslået om den pgl. stadig erkender eller ej.

Kurt

Fra : Christian Lyng

Dato : 21-02-02 09:24

> [...]
> som man har på tilkendegivelsen, så derfor runder den lige retten, så man
> kan få fastslået om den pgl. stadig erkender eller ej.

jo jeg har fået en tilkendegivelse, men jeg har ikke skrevet under nogle
steder?!?.
(kørte to på en cykel )

Chr.

Fra : Reino Andersen

Dato : 21-02-02 20:48

"Kurt B. Andersen" wrote:

> [...]
> som man har på tilkendegivelsen, så derfor runder den lige retten, så man
> kan få fastslået om den pgl. stadig erkender eller ej.

Forkert.

Det er korrekt at der ofte bliver anvendt tilkendegivelser, men den sigtede
skriver ikke under på noget. Han skal blot sige om han erkender eller ej
(hvis han vil - han har jo ingen pligt til at udtale sig). Og han får under
alle omstændigheder et bødeforlæg tilsendt. Hvis dette ikke bliver betalt
ender sagen i retten.

--
Reino

Fra : Per

Dato : 22-02-02 10:15

Hvis man har fået en bøde på under 1000 kr, er der ikke umiddelbart mulighed
for løntilbageholdelse - hvorfor bøden normalt vil blive konverteret til
afsoning.

Der er nogle specielle muligheder for inddrivelse, hvis man skal have skat
tilbage. De regler kender jeg ikke helt.

Ovennævnte er reguleret i:
Bekendtgørelse om opkrævning af bøder mv.

bøder over 1000 kr, kan til gængæld godt blivet opkrævet via lønnen.

Du kan iøvrigt altid ændre din holdning til bøden. Hvis du har erkendt
overfor politiet - er dette ikke retsmæssigt gældende - hvorfor du kan nægte
at betale bøden, når du får den og så iøvrigt gå i retten.

Husk: at når du betaler en bøde er det det samme som at erklære sig skyldig.

mvh. Per!

Fra : Allan Riise

Dato : 23-02-02 20:24

En lille bemærkning...

Det er kun bøden der kan/skal afsones, evt. retsomkostninger kan ikke
afsones men forsøges inddrevet via normal praksis, i dette tilfælde
fogedret.
Kan også oplyse at afsoningenslængden bliver fastsat af ens socialindkomst
IE tjener du 300.000.- p.a. skal du sidden en dag, tjener du 120.000.-
p.a.skal du sidde 2 dage.
Synes egentlig at det er en dårlig måde at udregne afsoning på, da en person
som Glistrup, der havde snydt staten for flere millioner, kunne afsone med
ca. 2500.- om dagen, hvorimod Hansen som skyldte børnepenge og var på
kontanthjælp afsonede 75.- om dagen !!!

Venligst...
--
Allan Riise