Tagryggen.dk
Fra : Grag Flam

Dato : 19-02-02 14:57

Er der nogen, der ved noget om www.tagryggen.dk?

Fra : E.Dalgas

Dato : 19-02-02 15:07

Grag Flam <grag_flam@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:db61ba2ca99834c354b201d2e9deb7da.68147@mygate.mailgate.org.

> Er der nogen, der ved noget om www.tagryggen.dk?

"Noget" er et vidt begreb, hvad vil du vide ??

--

E.Dalgas

Fra : Grag Flam

Dato : 19-02-02 15:18

Jeg vil f.eks. gerne vide, hvem der står bag siden, om siden har
tilknytning til et kirkesamfund o.s.v. F.eks.

Vh Grag Flam

Fra : Ole Madsen

Dato : 19-02-02 15:31

"Grag Flam" <grag_flam@hotmail.com> wrote in message
> Jeg vil f.eks. gerne vide, hvem der står bag siden, om siden har
> tilknytning til et kirkesamfund o.s.v. F.eks.

Jeg har lige været inde på siden, og kunne ikke finde noget

Ole

Fra : E.Dalgas

Dato : 19-02-02 15:28

Grag Flam <grag_flam@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:11267cdf32585fec5cb7dcfdd39e707e.68147@mygate.mailgate.org.
> Jeg vil f.eks. gerne vide, hvem der står bag siden, om siden har
> tilknytning til et kirkesamfund o.s.v. F.eks.
>
> Vh Grag Flam

Hvem der står bag, er vist forsøgt, bevaret som en hemmelighed. Men en af
skribenterne er E. Særkjær, som vist nok er at betegne som en Evangelisk
Lutheraner med "visse" yderliggående tendenser. Mon ikke det indikere hvem
og hvad der står bag siden.

Er du positiv eller negativ bevæget til at spørge ??

--

E.Dalgas

Fra : Grag Flam

Dato : 20-02-02 10:20

Kære E. Dalgas,

Tak for dit svar. Jeg faldt tilfældigt over siden og blev nysgerrig. Jeg
tænkte, at dette var stedet at spørge.

Kærlig hilsen

Grag Flam

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-02-02 15:38

"Grag Flam" <grag_flam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil f.eks. gerne vide, hvem der står bag siden, om siden har
> tilknytning til et kirkesamfund o.s.v. F.eks.

Hvis du nu starter med dette link:

så skal jeg nok efterfølgende fortælle dig at du på deres side kan
klikke dig ind på punktet "Information":
http://www.tagryggen.dk/info.php

hvor du kan læse en smule om hvem og hvad de er for nogle størrelser.

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Mr. D

Dato : 19-02-02 16:27

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4to41$ui7$1@egon.worldonline.dk...

Men også på denne side bevarer de jo deres hemmelige identitet, Andreas.
Ikke just et positivt eller seriøst træk på en side, der har som sigte, at
være kritisk over for andre.

Mr. D

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-02-02 17:07

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> skrev:

> Men også på denne side bevarer de jo deres hemmelige identitet,
> Andreas. Ikke just et positivt eller seriøst træk på en side, der
> har som sigte, at være kritisk over for andre.

Jeg kan i al fald erklære at jeg ikke har det mindste med siden at
gøre, - om det så i sig selv er positiv må andre så afgøre.

Men ikke desto mindre kan man da læse noget om hvad de står for og
ikke står for, og hvilken tro de bekender sig til.

Endvidere er det jo langt fra en side der kun er ude på at kritisere
andre, den indholder jo en hel del artikler uden kritik! (Og også en
hel del jeg naturligvis ikke kan erklære mig enig i!!).

Fra : Mr. D

Dato : 19-02-02 20:28

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4ttfa$1hk$1@egon.worldonline.dk...
> "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg kan i al fald erklære at jeg ikke har det mindste med siden at
> gøre, - om det så i sig selv er positiv må andre så afgøre.

Det ved jeg da godt, Andreas. Og det er ikke i sig selv positivt

> Men ikke desto mindre kan man da læse noget om hvad de står for og
> ikke står for, og hvilken tro de bekender sig til.

Men man ved ikke hvem "de" er

> Endvidere er det jo langt fra en side der kun er ude på at kritisere
> andre, den indholder jo en hel del artikler uden kritik! (Og også en
> hel del jeg naturligvis ikke kan erklære mig enig i!!).

Jeg har det på samme måde. der er noget, jeg ikke er enig i, og der er da
også en del ting - også omkring kritikerne - jeg er enig i.

Men jeg synes at vi ofte som kristne glemmer en bestemt ting, nemlig hvordan
Paulus belærer os om interne retssager. Den vigtigste lære her er, at vi
skal være omend mere reelle end de er i verden. For os her i Danmark stiller
det utrolige krav til vores interne opgør, når vi skal være bedre end vores
verdslige retssystem.

Hvis jeg som anonym tillader mig at lægge anklager ud på nettet mod andre
med navns og kirkes nævnelse, lever jeg ikke engang op til det retslige
system i vort land og da slet ikke Bibelens retningslinier. Og problemet i
dette er jo, at jeg efterlader den anklagede uden nogen reel mulighed for
forsvar.

Dermed gør jeg, efter min mening, en forbrydelse, der er lige så stor, eller
måske endda større end den jeg anklager, for jeg er falsk anklager, anonym
anklager og broderanklager, og jeg agter ikke at efterleve Bibelens gældende
regler for interne opgør i menigheden. Den synd kan sagtens måle sig med
f.eks. misforstået kristendom, forkert vækkelseshunger og falsk lære - og de
er jo i sig sev store synder.

De kristne kan kendes på hvor meget de elsker hinanden - NB ikke hvor enige
de er - En anonym anklage er ikke blot fej, men total mangel på kærlighd.
Dette kan man undgå ved at skrive Hej, her er jeg, jeg hedder Mr. D. og jeg
mener, at det den og den sår for, er falsk (eller lignende)

Mr. D

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-02-02 21:44

> Det ved jeg da godt, Andreas. Og det er ikke i sig selv positivt

> Men man ved ikke hvem "de" er

Jeg kan se at mange af artiklerne er skrevet af Holger Skov Særkjær,
som iøvrigt også har denne hjemmeside:
http://hjem.get2net.dk/ordet/index.htm

Og denne:
http://hjem.get2net.dk/Jesus/Index.htm
ser også ud til at komme fra samme familie!

Så helt anonyme er ham/dem der står bag siden da nu altså heller ikke!

[ en hel del betragtninger jeg generelt ikke kan være meget uenig i ]

> [...]
> retningslinier. Og problemet i dette er jo, at jeg efterlader den
> anklagede uden nogen reel mulighed for forsvar.

Nu har jeg ikke kontrolleret alle artiklerne på siden, men den ca 1/4
jeg har været inde på er signeret med forfatterens navn. Så der er da
ikke tale om noget med anonyme angreb og anklager.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 19-02-02 22:27

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

den må være på et lille hus ikke et kirke spir for den er stadigvæk efter
min menig lille syn på Gud ord der er på siden Holger skovs hjemmeside.
Alt dette set ud fra min lille syn.
Jeg vil fremover bede for de der står bag tagrykken.

--
Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk