MC købt i Tyskland til reservedele - afgif~
Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 19-02-02 11:29

Hej med jer.

Lad os antage, at jeg havde en MC, der var værd at beholde, og motoren gik
i stykker.

Hvis jeg kører til tyskland og køber en brugt præcis tilsvarende MC og
tager med hjem, kan jeg så uden videre flytte motoren fra den tyske MC til
min danske MC. Skal jeg betale afgift, eller skal jeg henvende mig til
motorkontoret og "checke" mit nye motornummer ind ?
--
Bo Stilling Christiansen
DT-250-MX - fjern de to dyr i mail adressen

Fra : iMok

Dato : 19-02-02 11:33

d. 19-2-2002 11:29 skrev Bo om tyske reservedele:

> tager med hjem, kan jeg så uden videre flytte motoren fra den tyske MC til
> min danske MC. Skal jeg betale afgift, eller skal jeg henvende mig til
> motorkontoret og "checke" mit nye motornummer ind ?

SVJV - ved at have fulgt med her et godt stykke tid - skal du ikke betale
afgift. Men der er en procentregel for hvor meget større motoren evt. må
blive. Procenten er så hudt jeg hvisker 20, men nu har jeg (igen) glemt om
det procenter af cylindervolumen eller ydelse... jeg tror det er volumen.

Den der med at checke det nye motornr ind har jeg ikke hørt før. Men det
står da ikke i reg-papirerne alligevel?

hilsen, imko

Fra : Kim K

Dato : 19-02-02 12:13

ingen ved hvad motornummer min mc har så det er bare med at plugge den i
Ingen afgift nej, men jeg har en formodning om at du skal betale moms af
den- dog uden at være sikker. moms er 25% af den tyske købspris.

> [...]
> det procenter af cylindervolumen eller ydelse... jeg tror det er volumen.
som jeg forstår ham mener han præcis den samme, så der skull slet ikke være
den slags problemer. nærmere tværtimod hvis han finder en neddroslet i
tyskland.

Held og lykke med projektet
mvh Kim

Fra : albert

Dato : 19-02-02 13:07

> ingen ved hvad motornummer min mc har så det er bare med at plugge den i

> Ingen afgift nej, men jeg har en formodning om at du skal betale moms af
> den- dog uden at være sikker. moms er 25% af den tyske købspris.

Nej nej nej - bare plug-and-drive - sålænge man er privat er der nogle EU
regler om at man blot betaler momsen i sælgerlandet = Tyskland, så det er
bare at køer

mvh Albert
CBR1000 med ny tyskermotor

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-02-02 12:16

> [...]
> det procenter af cylindervolumen eller ydelse... jeg tror det er volumen.

Det er effekt - og det hedder max 20% kraftigere ellers er det nu afgift.
Desuden er der en regek om hvor meget man må "forbedre" sin mc om året. Den
går ikke at bygge en "ny" tysker over på et gammelt dansk stelnummer ...

Motornummeret står ikke på reg.beviset

/A

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-02-02 13:35

On Tue, 19 Feb 2002 12:16:23 +0100, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Det er effekt - og det hedder max 20% kraftigere ellers er det nu afgift.

Rigtigt - hvilket jo ikke er et problem,hvis man skifter til en
identisk motor

>Desuden er der en regek om hvor meget man må "forbedre" sin mc om året.

Ikke rigtigt,hvis der bruges identiske dele må man skifte ligeså
tosset man vil som privatperson,alt undtagen stellet.

> Den
>går ikke at bygge en "ny" tysker over på et gammelt dansk stelnummer ...

Joh - det gør det faktisk.....beholder man det gamle DK-indreg. stel
er der frit slaw

>Motornummeret står ikke på reg.beviset

Rigtigt.

-M

Fra : Frank

Dato : 19-02-02 14:06

"Bo Stilling Christiansen" <musboc@katsonofon.DK> wrote in message
> Hej med jer.
>
> Lad os antage, at jeg havde en MC, der var værd at beholde, og motoren gik
> i stykker.

Hej Bo,

Fedt - Tillykke ! Jeg vidste ikke du havde fået ny MC ?

/Frank

Fra : Søren Lindholt

Dato : 19-02-02 15:58

Frank <frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> wrote in article

> Hej Bo,
>
> Fedt - Tillykke ! Jeg vidste ikke du havde fået ny MC ?
>
> /Frank

GRILL, ja Bo, fortæl os hvad det er for en???
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : PHK

Dato : 20-02-02 17:29

"Bo Stilling Christiansen" <musboc@katsonofon.DK> skrev i en meddelelse
> Hej med jer.
>
> Lad os antage, at jeg havde en MC, der var værd at beholde, og motoren gik
> i stykker.

> Hvis jeg kører til tyskland og køber en brugt præcis tilsvarende MC og

Overvej at købe en herhjemme uden afgift, hvis den er på markedet endnu.

--
_
|_|

Fra : Armand

Dato : 25-02-02 20:21

PHK <phk@esenet.dk> skrev i en news:a53m8n$ev$1@sunsite.dk...

> "Bo Stilling Christiansen" <musboc@katsonofon.DK> skrev i en
meddelelse

> Overvej at købe en herhjemme uden afgift, hvis den er på markedet
> endnu.

Det er efterhånden næsten umuligt at købe afgiftsfrie modeller
herhjemme. Eller rettere: Importørerne tager sig godt betalt á mer-pris
hvis man ikke skal indregistrere modellen, så det kan være betragteligt
billigere at købe en lettere brugt tysk model!
Forøvrigt er fænomænet specielt et problem for de der køber med det
formål at skulle have grænseplader på!

--
Armand.

Fra : PHK

Dato : 05-03-02 13:41

> [...]
> hvis man ikke skal indregistrere modellen, så det kan være betragteligt
> billigere at købe en lettere brugt tysk model!

"Jeg vil gerne købe en MC. Jeg skal dog først have den indregistereret om x
måneder".

Går den virkelig ikke?

"Nå! Så køber jeg sgu en i Tyskland" :)

--
_
|_|

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-03-02 09:41

> "Nå! Så køber jeg sgu en i Tyskland" :)
> _
> |_|

Hvad køber du ?

/A

Fra : PHK

Dato : 09-03-02 17:59

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad køber du ?

Nåhh, det var den her du hentydede til i e-mail :)

Nej, jeg køber ikke nogen. Det var bare for at præsentere et skrækscenario
for forhandleren.

--
_
|_|

Fra : Armand

Dato : 06-03-02 15:50

PHK <phk@esenet.dk> skrev i en news:a64jrl$7f9$4@sunsite.dk...

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> "Jeg vil gerne købe en MC. Jeg skal dog først have den indregistereret
om x
> måneder". Går den virkelig ikke?

Her på gruppen har været nævnt at Caps (=HD) tilbagebetaler mer-prisen
når/hvis et afgiftsfrit købt køretøj bliver indregistreret - Måske at
andre importører er med på lignende :-/
Prøv at spørge ved din forhandler!

Har du overblik over markedet, er det ikke en dårlig ide at hente selv
fra f.eks. Tyskland. I så fald skal man blot være opmærksom på at nye
køretøjer prismæssigt er på højde med danske afgiftsfrie incl.
merprisen, og at det af samme grund (Tyskernes mer-pris fra ny) først er
som ca 3 år gamle at det begynder at kunne svare sig at importere

--
Armand.

--
Armand.