prop/bolt i top af forgaffelrør sidder fas~
Fra : Fogholt

Dato : 19-02-02 10:47

Hjææælp,

Skal skifte olie på forgaflen på en Virago 1100 men bolten/proppen i toppen
af det højre rør sidder uhjælpeligt fast. Har ellers investeret i en 17 mm
unbraco top, men nu er 6-kanten i bolten nærmest blevet rund, så den 17 mm
top smutter rundt.

What do I do ?!?!?!?!?!?

(snart) tilbagelænet deruda´ - forhåbentlig :(

Claus Fogholt - Sorø
Yamaha XV 1100, ´93
Virago MC Club Danmark # 899
virago@eSTREGbox.dk

Fra : RacerNiels

Dato : 19-02-02 12:37

"Fogholt" <virago@eSTREGbox.dk> wrote in message
> Hjææælp,
> What do I do ?!?!?!?!?!?

Hej Claus,

Tjaa... du er jo lidt #"¤"#¤% men her er hvad jeg ville gøre:

Giv den noget WD-40. Sprøjt rundt om toppen så det kan trænge lidt ned i
gevindet.
Find et gammelt stemmejern... ja, du skal nok have en ny hvis den skal være
pæn at se på bagefter. (men det skal du jo alligevel med en rund umbraco)
Lav et hak ved at slå direkte mod midten af bolten. Herefter skal du slå
næsten helt tangentielt med bolten og så burde den komme løs. (Når du slå
helt derude har du bedst mulig overførsel af kræfter ned i gevindet, og det
er altid lykkedes for mig)

Held og lykke med det!

Med løftet venstre,
Niels
XS400 - til salg på www.surferduuude.subnet.dk

Fra : Jesper Ankersen

Dato : 19-02-02 13:06

Hvis ikke det virker med et stemmejern/mejsel, så kan man med succes svejse
en møtrik på den dårlige bolt, det kræver self. at den originale er af jern,
og derefter en ny original møt.

Held og lykke

--
Jesper Ankersen
Dynomet Sales A/S

Fra : Armand

Dato : 19-02-02 17:36

Jesper Ankersen <ja@dynomet.dk> skrev i en
> Hvis ikke det virker med et stemmejern/mejsel, så kan man med succes
> svejse en møtrik på den dårlige bolt, det kræver self. at den
originale er af
> jern, og derefter en ny original møt.

Stop - stop!

Løsningen er ganske simpel:
Løsn den øverste forgaffelbro's klem-monteringer om teleskopenderne
inden udskruning!!!

--
Armand.
(der har tillært sig trick'et for nyligt - Og det her på gruppen!)

Fra : RacerNiels

Dato : 19-02-02 19:39

Armand himlede op:

> Stop - stop!
>
> Løsningen er ganske simpel:
> Løsn den øverste forgaffelbro's klem-monteringer om teleskopenderne
> inden udskruning!!!

Ork ja! Det forudsætter jeg skam også - nævnte det bare ikke

Niels

Fra : james

Dato : 19-02-02 18:03

....og næste gang, husk WD 40 FØR umbraco bolten er blevet rund! Prøv også med
lidt kobber fedt eller spraysilikone på gevind når du monterer igen, så bliver
det bedre næste gang.

-james

-som har haft mange vanskelige bolte i mit liv de seneste dage....men de får
alle sammen en behandling før de påmonteres denne gang.(!)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-02-02 18:40

james wrote:

> ...og næste gang, husk WD 40 FØR

...... til alle. WD40 er på tilbud i Føtex. kr.24.95 for stor spray.

Ib Jakobsen

Fra : Fogholt

Dato : 20-02-02 09:28

For en go´ ordens skyld - jo jeg HAR løsnet broen inden jeg knoklede
unbraco´en i stykker.
Tak for de go´e tips

Tilbagelænet deruda´

Claus Fogholt - Sorø
Yamaha XV 1100, ´93
Virago MC Club Danmark # 899
virago@eSTREGbox.dk

Fra : Armand

Dato : 20-02-02 16:00

> For en go´ ordens skyld - jo jeg HAR løsnet broen inden jeg knoklede
> unbraco´en i stykker.

Så lyder det som et job for WD 40!

Problemet med WD 40 (o.lign.) er til gengæld at folk bruger det for sent
og forventer øjeblikkelig virkning - Får rustløsnere f.eks. "natten
over" til at trænge ind virker sagerne til UG med kryds og slange!

--
Armand.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 21-02-02 14:03

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote in article
<3C728DDF.A40BD250@post.tele.dk>...

> ..... til alle. WD40 er på tilbud i Føtex. kr.24.95 for stor spray.

For den store på 400 ml?? Det er en literpris på kun 62,37, DET er en
meget fin fin pris som jeg aldrig før har set
Er du sikker på det ikke er 240 ml. dåsen, det er 103,9, kr/l det er ok,
men ikke rygende billigt.
Jeg købte 6 x 480 ml på kræmmermarked i Tørring Huse, (vest for Lemvig) i
søndags for 200,- det er literpris på 69,44, nogenlunde det billigste jeg
nogensinde har set. På spray og i DK altså...

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-02-02 20:05

"Søren Lindholt" wrote:

> [...]
> meget fin fin pris som jeg aldrig før har set
> Er du sikker på det ikke er 240 ml. dåsen, det er 103,9, kr/l det er ok,

Det var en smutter. Jeg har før købt 400ml til omkring kr.40. I annoncen stod
der før-pris kr39,95. Jeg antog det var for den store. Det var det ikke.

> Jeg købte 6 x 480 ml på kræmmermarked i Tørring Huse, (vest for Lemvig) i
> søndags for 200,- det er literpris på 69,44, nogenlunde det billigste jeg
> nogensinde har set. På spray og i DK altså...

Satans, sidst jeg lavede en fejl var i '69.........

> --
> Søren
> http://motortosse.dk
> Besøg vores stand på Herning Stumpemarked - 23 marts
> Bliv snydt og fornærmet - for samme pris!!

Hvis man ikke jkan blive udnyttet, så kommer jeg ikke.

Ib Jakobsen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 21-02-02 20:16

> Satans, sidst jeg lavede en fejl var i '69.........

Var det året eller en stilling)

Allan Bojesen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-02-02 15:51