Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop6 trouble
Fra : Spacer Gif

Dato : 25-01-01 14:23

Er det mig og min potente computer, eller er Psp6 ustabil? Jeg får flere
gange en fejlmeddelelse om at der er noget galt med "scratchdisken" og må så
lukke ned og op igen. -Kører btw Win2000prof. Af en eller andengrund kan jeg
heller ikke have min browser kørende med aktiekurser i baggrunden -jeg kan
godt have mailprogrammet kørende for at checke mail, men IE5 går fuldstændig
i stå når jeg også har psp6 åben ???
Endvidere synes jeg også opstarten er noget sløvere end psp5.5.
Nu jeg er igang med at brokke mig -hvad er der blevet af stregtegneværktøjet
i psp6? Er den også blevet vektorizeret?

-og jo jeg har masser af RAM og kæmpe harddisk og hurtig CPU og bruger tit
programmer der kræver meget mere af computeren uden problemer...-så det er
PSP6...

Er der en opdatering eller patch på vej?

/Henrik

Fra : Thomas

Dato : 25-01-01 14:37

"Spacer Gif" <ata@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> programmer der kræver meget mere af computeren uden problemer...-så det er

Mener du Photoshop eller Paint Shop Pro? Photoshop kører fint her uden
problemer.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : Madsen

Dato : 25-01-01 14:50

> [...]

> PSP6...
>
> Er der en opdatering eller patch på vej?

Jeg kan kun anbefale dig at læse tråden som hedder "Photoshop
indstillinger" fra i går. Lars E. Knudsens forklaring giver nogle gode
råd til hvordan man kan optimere Photoshop. Ud over det han siger
så kan jeg tilføje, at det også giver en god ydelse hvis man ligger
Photoshops scratch-disk på en anden disk eller partition end der
hvor Windows ligger sin swapfil eller dit tilfælde; pagefile.
At du siger at den er langsommere end 5.5 og at stregværktøjet
mangler, forstår jeg ikke. Den Photoshop 6.0 jeg sidder med,
starter hurtigere end min tidligere 5.5 eller ihvert tilfælde lige så
hurtigt og stregtegneværktøjet (Line Tool) er der da stadigvæk.
Tror du ikke bare du har et andet værktøj valgt istedet?
Se evt.: www.wol.dk/~hijklm/line.gif

Hvorvidt det er Photoshop det er galt med eller ej ved jeg ikke,
men personligt oplever jeg ingen problemer med den overhovedet
og det er endda med en computer, som ikke er det mest vilde
fartmonster man kan få. Jeg sidder med en P2 400 med 256 Mb.
RAM og Win98SE. Det er den engelske PS6.0 jeg sidder med.
Photoshop er stillet til at bruge 80% af RAM´en når den arbejder
og dens scratchdisk har jeg ladet udfolde sig på en ellers tom
harddisk, hvor den har 10 Gb. at boltre sig på.

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Martin Eklund Jensen

Dato : 25-01-01 19:44

Hvis det er Photoshop 6.0 så er der en alvorlig fejl i den (både PC &
Mac)...
Den kan opgraderes fra Adobe Online... Bemærk det kræver
et originalt serie nummer...

--
Mvh.
Martin

- Eat The Fish -
www.eatfish.dk

Fra : Madsen

Dato : 25-01-01 19:50

"Martin Eklund Jensen" <martin@eatfish.dk> skrev:

> Hvis det er Photoshop 6.0 så er der en alvorlig fejl i den (både PC &
> Mac)...
> Den kan opgraderes fra Adobe Online... Bemærk det kræver
> et originalt serie nummer...

Den kan jeg dælme ikke finde. Har du evt. et direkte link?

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Martin Poll

Dato : 25-01-01 21:39

Hej Madsen

Kan du ikke bruge det link der er i toppen af din toolbar

MVH
Martin

Fra : Madsen

Dato : 25-01-01 21:50

"Martin Poll" <poll@city.dk> skrev:

> Hej Madsen
>
> Kan du ikke bruge det link der er i toppen af din toolbar

Øhh, joohh den havde jeg ikke lige benyttet, men selvom jeg gør,
så synes jeg ikke jeg kan finde noget om en opdatering af PS6.0.
Er jeg ved at blive blind eller hvad?

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Martin Eklund Jensen

Dato : 26-01-01 15:28

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message
> "Martin Poll" <poll@city.dk> skrev:
>
> Øhh, joohh den havde jeg ikke lige benyttet, men selvom jeg gør,
> så synes jeg ikke jeg kan finde noget om en opdatering af PS6.0.
> Er jeg ved at blive blind eller hvad?

Jeg aner ikke hvor den er... bruger selv PS 5.5.. :)

--
Mvh.
Martin

- Eat The Fish -
www.eatfish.dk

Fra : Madsen

Dato : 26-01-01 15:29

"Martin Eklund Jensen" <martin@eatfish.dk> skrev:

> Jeg aner ikke hvor den er... bruger selv PS 5.5.. :)

Nå ok. Man vidste jo aldrig... :)

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Klaus Madsen

Dato : 01-02-01 01:04

> [...]

> PSP6...
>
> Er der en opdatering eller patch på vej?

Jeg har ind i mellem nøjagtig de samme problemer og kører samme
konfiguration som dig.

Klaus