Råd søges GSX-R 1100 86`
Fra : mc

Dato : 18-02-02 22:45

Hej Ng,

Efter et nøje kig i min pung, og på brugt markedt, er jeg vist blevt
forfalden til GSX-R 1100 86 !!

Nok mest forde jeg syntes at jeg får en stor hurtig cykel til rimelig penge
( der er sq svært at gå ned til 600 el. 750 ccm fra 1100, og så er pengene
også med til at begrænse det bare liiiidt )... meeeenn hvad med savgheder...
hvad kan man sige godt / skidt om den ??

Jeg har kig på en som har kørt meget få km.( 33.000 ) til en syntes jeg også
iorden pris... ( 47.000.- )

Håber i gider komme med lidt kritik, samt meget af det gode !!! ( det gælder
også for Armand, specielt det første ).

Mc.

Før "GSX 1100F 95`"
Nu " nada "
Snart " ????? evt. GSX-R 1100 86` "

Fra : Armand

Dato : 18-02-02 23:08

mc <bugtrup@FUCKSPAMemail.dk> skrev i en
> [...]
penge
> Håber i gider komme med lidt kritik, samt meget af det gode !!! ( det

Tjaeh :-/

1)
Før køb:
Find lige ud af hvad den koster at forsikre!!!

2)
Ved køb:
Brug "Barfod-trick'et": En klausul om at du får lov til at give modellen
et service inden køb (for at erkende om der er hullede knaster eller
ej) - Servicet er din selvrisiko derved at sælger får det foræret i fald
at du dropper købet ud fra knasternes tilstand!

3)
Efter (givent) køb:
Hold alt andet end NGK-rør på den.

--
Armand.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 19-02-02 12:18

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse news:a4rv93>
2)
> [...]
> ej) - Servicet er din selvrisiko derved at sælger får det foræret i fald
> at du dropper købet ud fra knasternes tilstand!

Hæi, min egen (Alt-0153): Barfod-tricket™.

--
Barfod

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 19-02-02 00:33

> [...]
også
> iorden pris... ( 47.000.- )
>
> Håber i gider komme med lidt kritik, samt meget af det gode !!! ( det

Hej

Jeg har fra 1992-94 haft en GSX-R1100 årg. 88, forskellen til den 86 du
kigger på er bl.a ændret bagsvinger
bredder hjul samt en del andre småting.

Da jeg købte den havde den gået ca. 40.000 km og jeg kørte 25.000 km på den
de 2 år jeg havde den.
Svagheder:
- lejer i bagsvinger og til fjederben (hvis det ikke bliver smurt, er de
slidt op efter ca. 40 kkm)
- måtte også uskifte styrdæmperene på min ved 50 kkm.
- meget ømfindtlig overfor slidte dæk, du ved hvide striber o.lign.
- 86 modellen har kun 4`` bagfelge, hvilket er lige samlt nok til i
underkanten til 130 hk
- rimelige mange vibrationer fra motor = se plastik efter for revner.
- meget sportlig siddestilling.
- kan bruge op til 0,5-1 liter olie ved hård kørsel (mange acc.)

Stærke sider.
- kratig og slidstærk motor med rigtig godt moment, mine knaster fejlede
intet ved 65.000 km.
- lav vægt, 197 kg tør
- rimelig brændstof økonomi, up til 17-19 km/l ved fornuftig kørsel ;>)
- sjov motorcykel, sådan husker jeg den ihvertfald.
- gode bremser, sådan var det ihvertfald dengang ;>)
- elektrik anti-dive der ikke ødelægger følingen med forbremsen
- opbygningen er kvalitetsmæssigt en af de bedre fra Suzuki.

Jeg har en værkstedhåndbog (org. Suzuki) til at ligge til denne model
(86-88).
Har også del Das Motorrad/PS (tysk) med test af modellen.
Hvis det skulle havde interesse, send mig en mail.

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Per

Dato : 19-02-02 16:07

Jeg ville helt sikkert lave en kompressionstest på motoren - det virker på
mig højst udsædvanligt at en så "gammel" cykel kun har kørt 33000 km med
mindre der er ilagt en ny motor.

Tjek for blå/sort røg når den er varm - lad den stå i tomgang et minuts tid
og gas så op - der må ikke komme nævneværdig farvet røg fra udstødningen.

Personligt tror jeg ikke på de 33000 km - måske du kender sælgeren så er det
jo en anden sag.

Undersøg slid på pedaler og håndtag osv. osv. det giver også et vink om
km-tallet.

Ellers vil jeg tilslutte mig de andre forslag som du har fået.

Mvh. Per.