Billede i Adresselinje
Fra : Lasse Christiansen

Dato : 18-02-02 22:30

Hejsa

Jeg søger hjælp til hvordan jeg får et billede i adresselinjen foran url´en
når den er bookmarked.
se ex på http://www.buddy-frederikshavn.dk (bookmark den og hent den igen
fra Foretrukne)

Er dette noget der indsættes som html-kode eller javascript elller?

Vh
Lasse

Fra : Gevaldi

Dato : 18-02-02 22:35

http://favicon.com/

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/Author/dhtml/howto/ShortcutIcon.asp

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-02-02 22:37

> [...]
> fra Foretrukne)
>
> Er dette noget der indsættes som html-kode eller javascript elller?

Lav en ikon fil ved navn favicon.ico og lig den i det rodbibliotek.
Så sørger browseren for resten.

Ikon filen (billedet) skal være 16x16 pixel.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : JSC

Dato : 20-02-02 12:56

[klip]
> [...]
> Så sørger browseren for resten.
>
> Ikon filen (billedet) skal være 16x16 pixel.

ikke helt..:)
Flg. skal sættes i <HEAD>

<LINK REL="SHORTCUT ICON" href="http://www.jsc.dk/vejle/vf.ico">

Ret selv stien til. Men du skal skrive stien til den, hvr den ligger på
webbet.
Ikonet behøves i øvrigt ikke hedde favicon...

Mvh
Jan
www.jsc.dk
Vejles Forandring - fra besættelsen til i dag

Fra : Gevaldi

Dato : 20-02-02 14:38

"JSC" <janskov@christensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> <LINK REL="SHORTCUT ICON" href="http://www.jsc.dk/vejle/vf.ico">
> Ret selv stien til. Men du skal skrive stien til den, hvr den ligger på

Det er ikke noget man skal, hvis .ico filen er
placeret i rodbiblioteket af webstedet, ja så
burde det være OK, men man kan gøre
som du skriver.

> Ikonet behøves i øvrigt ikke hedde favicon...

Helt korrekt:)

/gevaldi

Fra : Leon

Dato : 20-02-02 16:42

"Gevaldi" skrev
> Det er ikke noget man skal, hvis .ico filen er
> placeret i rodbiblioteket af webstedet, ja så
> burde det være OK, men man kan gøre
> som du skriver.

Hvordan opretter/redigerer I disse *.ico-filer?

--
_________
Pfh. tak.

Fra : Gevaldi

Dato : 20-02-02 16:51

"Leon" <JessenLeon@Hotmail.com> skrev i en meddelelse news:KmPc8.952$Rz2.52337@news010.worldonline.dk...

> Hvordan opretter/redigerer I disse *.ico-filer?

Ved at bruge en icon editor.

Du kan læse mere her:
http://favicon.com/

Fra : Gudrun

Dato : 21-02-02 19:29

Hejsa...prøv at kigge på nedenstående link - det er måske det du leder
efter...

http://www.favicon.com/

Mange hilsner Gudrun

Fra : Gevaldi

Dato : 22-02-02 09:47

"Gudrun" <great_gudrun@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c753c74$0$89097$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa...prøv at kigge på nedenstående link - det er måske det du leder
> efter...
>
> http://www.favicon.com/

Bare et lille skud i tågen:
Du læser ikke de andre indlæg i