Honda CBR 600F
Fra : Mickey

Dato : 18-02-02 20:51

Hej Gruppe.

Jeg ved godt, at jeg tidligere har nævnt, at jeg skulle være kommende ejer
af en ThunderCat...

Meeen...

Efter at have hørt lidt på salgstaler osv - og fået et par gode råd fra en
god gammel finne - faktisk tidligere mester i noget rodræsing heroppe - Dino
hedder han; lige så stor og buttet med hakker i håret som en rigtig dino har
det så mener han, at jeg vil blive mere tilfreds med en CBR600.

Så vidt vides er Thundercat'en jo ikke blevet "opdateret" siden 1998,
hvorden vistnok fik ændret noget med affjedring og et mindre face-lift...
Det fik mig også til at shoppe lidt mere efter en CBR, da jeg ved i forvejen
at der er kommet en "ny" model på gaden igen - næsten hvert år de seneste
3-4 år...

Jeg har fået gransket lidt i diverse materialer - men her stopper legen
også... :-/

Overgangen fra den såkaldte "F3" til "F4" (Det er vel egentlig PC34?)..
Forbedret motor, styring, efterløb, dæk/fælge (98-99)
2000-modellen skulle der så igen være opdateret noget på motoren, så den fik
2-3 heste mere.. der er smidt en startspærre med i hatten. Pris på gaden
139.995 (46,4KKR u/afgift)
2001-modellen har jeg ikke kunne finde nogle ændrede detaljer ved, udover at
den koster 10K mere, nede i "pris-uden-afgift-og-moms-området". Pris på
gaden 154.995 (~50KKR u/afgift)
2002-modellen - eller den model fra 2001 som blev kaldt for "Sport" har 4 hk
mere, kedeligere farve, indspritz-anlage og øhmm... masser af flere penge
dyrere (Pris på gaden 179.995 ~ 56KKR u/afgift)

Så er det store spørgsmål: Hvad får man mere for de penge man smider i
maskinen?
(Selvom det jo i mit tilfælde "kun" er 10K mere...

Et andet eksemplar jeg også godt kunne tænke mig at få fingrene i, er en
Viffer800.
Der skulle være enkelte modeller tilbage til "gammel pris" - 190Kkr
(u/afgift ~ 58,8K)
Men hvad er forskellene her, fra 2000/2001 til 2002-modellen?

MC-løfter
Mickey
-snart ejer af en ny mc - ved bare ikke hvilken

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-02 22:35

On Mon, 18 Feb 2002 21:51:03 +0200, "Mickey" <_news@my4ever.dk> wrote:

> [...]
>hedder han; lige så stor og buttet med hakker i håret som en rigtig dino har
>det så mener han, at jeg vil blive mere tilfreds med en CBR600.

Hvor ved han det fra )....omend det klart er en bedre cykel IMO.

> [...]
>at der er kommet en "ny" model på gaden igen - næsten hvert år de seneste

Hardly,½ opgradering hver andet år,ny model hvert 4. hvilket betyder
en helt ny F5'er i 2003 hvis planen skal holdes

>Overgangen fra den såkaldte "F3" til "F4" (Det er vel egentlig PC34?)..
>Forbedret motor, styring, efterløb, dæk/fælge (98-99)

Overgang fra F3 '98 (PC31B,øgenavn F3½ for markere den halve
opgradering i '97) til F4 i '99 (PC35)

>2002-modellen - eller den model fra 2001 som blev kaldt for "Sport" har 4 hk
>mere, kedeligere farve, indspritz-anlage og øhmm... masser af flere penge
>dyrere (Pris på gaden 179.995 ~ 56KKR u/afgift)

Der er nok lidt kuk i årgangene der hvis du bruger det danske
marked,såvidt jeg lige husker var den alm. F'er i 2001 en overgemt
2000,hvor FS var en reel 2001 nyhed med de ændringer der var
(sprøjt,kåbe,gearing m.v)

>Så er det store spørgsmål: Hvad får man mere for de penge man smider i
>maskinen?

Uden at gå alt for meget ind i de helt specifikke forskelle vil jeg
sige at hvis man skal betale fuld pris med afgift vil en gemt model
2000 som Honda-DK har på programmet til 140kkr være best buy,taler vi
uden afgift som du ligger lidt op til er valget mindre oplagt..

-M