Andet multimedie
fONTE
Fra : Henrik Woer

Dato : 18-02-02 20:46

Hej Rasmus

Du sendte mig på et tidspunkt en masse pixelfonte bla. en med æøå. Nu er min
maskine gået ned med et brag og jeg har været fremme med penhgepungen for at
få en ny. Men mine pixelfonte mangler. Kan jeg ikke få dig til at sende dem
igen ?

Med venlig hilsen

Henrik Woer

Fra : Henrik Woer

Dato : 18-02-02 23:52

Fra : Ammitz

Dato : 19-02-02 11:48

> [...]
for at
> få en ny. Men mine pixelfonte mangler. Kan jeg ikke få dig til at

Hvad er pixelfonte og hvad bruger du dem til?
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 19-02-02 12:55

Ammitz skrev: (messageID: <news:jWpc8.20$PE.1555@news000.worldonline.dk>)

> Hvad er pixelfonte og hvad bruger du dem til?
> Ammitz

Pixelfont er normalt betegnelsen for en font, der er lavet specielt til at
blive vist i ret små størrelser uden anti-alias. (Fx. i Flash). Typisk er de
kun optimeret til at blive vist i een størrelse (Fx. 6 eller 8pt).

Der ligger et par ret gode her:
http://www.dsg4.com/04/extra/bitmap/index.html

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Henrik Woer

Dato : 19-02-02 14:05

Du skulle vel ikke også have et link eller selv have nogle med æøå som du
kunne sende btil mig ?

Henrik

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 19-02-02 14:43

Henrik Woer skrev: (messageID:

> Du skulle vel ikke også have et link eller selv have nogle med æøå som
> du kunne sende btil mig ?

Desværre, gode pixelfonte findes sjældent med æ, ø og å da der selvsagt er
problemer med at få specielt ø og å lavet pæne i meget små størrelser. Jeg
leder selv efter en.

Måske skulle man selv give sig i kast med at lave en pixelfont? Det er jo
knap så avanceret, når det ikke skal laves kurver, seriffer og anden
djævelskan...

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Eliasen

Dato : 19-02-02 15:18

> Måske skulle man selv give sig i kast med at lave en pixelfont? Det er
jo
> knap så avanceret, når det ikke skal laves kurver, seriffer og anden
> djævelskan...

Hvis der er en eller et par af dem der ligger på
http://www.dsg4.com/04/extra/bitmap/index.html du er interesseret i,
skal jeg da med glæde klappe et æ,ø og et å i r.... af dem. Det tager
ikke mere end to minutter.

--
Stor hilsen
Eliasen

Fra : Henrik Woer

Dato : 19-02-02 16:28

Tusinde tak for tilbuddet. Jeg vil da gerne have 04b-08 og 04b-20.

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : Ammitz

Dato : 19-02-02 14:18

> [...]
er de
> kun optimeret til at blive vist i een størrelse (Fx. 6 eller 8pt).

Tak for forklaringen - ja, man skal jo leve så længe man kan lære, -
derfor satser jeg på at blive rigtig gammel.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 19-02-02 19:43

Det er rigtigt Ammitz - særlig med det tempo jeg tænker og læser, så tænk
lige på næste gang du skriver et indlæg, at du skal s k r i v e m e g e
t l a a a n g s o m t, eller kan jeg ikke nå at læse hvad du skriver..

hilsen
HC

HC