Hvilke applikationer/tråde kører
Fra : Max Rotvel

Dato : 18-02-02 20:21

Kan man finde ud af om en applikation/tråd kører, uden at lave
et client-server setup?

Altså, jeg starter min applikation a og nu vil jeg gerne vide
om applikation b kører. Eller om applikation a allerede kører i
forvejen.

Venlig hilsen
--
Max

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 27-02-02 22:32

On Mon, 18 Feb 2002 20:20:39 +0100, Max Rotvel <rotvel@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Altså, jeg starter min applikation a og nu vil jeg gerne vide
> om applikation b kører. Eller om applikation a allerede kører i

Kan du ikke prøve at poste noget af din kode, så vil det være letterer
at hjælpe.
Det du ønsker kan sandsynligvis gøres på flere måder, men jeg er ikke
helt sikker på hvad du mener. Så post noget kode.

Martin
--
Jeg har det med min rumlige frihed som jeg har lagt mærke til at mænd
har det med deres testikler.

Fra : Max Rotvel

Dato : 03-03-02 00:53

Martin Ehmsen <thames@thames.basement87.homeip.net> wrote:

> [...]
> Det du ønsker kan sandsynligvis gøres på flere måder, men jeg er ikke
> helt sikker på hvad du mener. Så post noget kode.

Princippet er sådan her:

1.class med en main() bliver startet.

Når jeg starter 2.class (Også med en main()) vil jeg gerne vide
om 1.class kører.

Hvis jeg starter 1.class igen vil jeg gerne vide om den
allerede kører.

Den eneste måde at løse det på, er så vidt jeg kan regne ud ved
at åbne nogle sockets og kommunikere gennem dem. Jeg har prøvet
alverdens andre sjove ting med classloaders, singleton design
pattern osv, men det strander alt sammen på, at hver main()
kører i sin egen VM.

Venlig hilsen
--
Max