Første omgang til 2T cyklerne
Fra : Rune Larsen

Dato : 18-02-02 18:21

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-02 18:38

On Mon, 18 Feb 2002 18:20:45 +0100, Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk>
wrote:

>http://www.motogp.com/Site/main/news_full_story.jsp?IDEdition=7337
>
>*hehehe*

Jamen-jamen,der mangler jo en helt afgørende cykel,så det er jo helt
værdiløst

-M

Fra : Henry

Dato : 18-02-02 20:42

> Jamen-jamen,der mangler jo en helt afgørende cykel,så det er jo helt
> værdiløst

med fører

mvh
Henry

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 19-02-02 01:37

> Jamen-jamen,der mangler jo en helt afgørende cykel,så det er jo helt
> værdiløst
>
> -M

Hvis det er Honda du mener, så er jeg helt enig i at det nok er den mest
lovende af firetakterne. Det er vel heller ikke så mærkeligt, i og med at
det vel primært er Honda, der i det hele taget har sørget for at indføre 4-T
GP maskiner (de har jo før prøvet at konkurere på lige fod(NR500), det gik
jo ikke ligefrem fremragende, og så må man jo bruge sin indflydelse til at
"snyde")
Anders

Fra : Rune Larsen

Dato : 19-02-02 21:37

Lisbeth & Anders wrote:

> [...]
> gik jo ikke ligefrem fremragende, og så må man jo bruge sin indflydelse

Jeg ku _ikke_ har sagt det bedre!

/Rune - 2T fan

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-02-02 21:52

On Tue, 19 Feb 2002 01:36:50 +0100, "Lisbeth & Anders"
<ll_ako@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvis det er Honda du mener, så er jeg helt enig i at det nok er den mest
>lovende af firetakterne.

Tjah - den (RC211V) har i hvert fald jævnligt kørt hurtigere til
forsæson træningerne...

> Det er vel heller ikke så mærkeligt, i og med at
>det vel primært er Honda, der i det hele taget har sørget for at indføre 4-T
>GP maskiner

Rigtigt - men bestemt ikke alene og da slet ikke for at "snyde",det er
der jo ligesom ikke rigtig behov for når de i forvejen havde den
bedste 2-takter.Næh det er mere for at få en kommerciel relatering og
så er det vel heller ingen hemmelighed at gamle Sochiro Honda (og
Honda som sådan) ikke havde meget til overs for 2-taktere - desværre.
Det afholdt dem dog ikke fra at lave nogle temmelig sjove af slagsen.

>(de har jo før prøvet at konkurere på lige fod(NR500), det gik
>jo ikke ligefrem fremragende, og så må man jo bruge sin indflydelse til at
>"snyde")

Som sagt "snyde" det kan man jo ikke rigtig tale om,snarere at man
søger at præge udviklingen i en anden retning for at tjene andre
formål end selve sporten,iøvrigt læste jeg en gang en længere historie
om netop NR500 og hvor krampagtigt Honda forsøgte at holde fast ved
den - morsomt faktisk .

-M
RS250 - 2T,V2

Fra : Armand

Dato : 19-02-02 23:40

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Tjah - den (RC211V) har i hvert fald jævnligt kørt hurtigere til
> forsæson træningerne...

Jeg kan ikke læse den slags uden at regne det for ren propaganda

Hvilket formål har en fabrikant med udbredelse af den slags historier -
Eller skal man snarere sige: fordel?
Modellen kører ikke hurtigere af at blive rost offentligt, ligesom at
hvis der er sandhed i sagen så skal offentligheden nok få nys derom når
der begynder at høstes guld - Nej eneformålet med sådanne udgydelser er
ren propaganda, der skal ramme fjenden :-|

Seneste OT-eksempel:
Rejsebereau'erne har netop udmeldt at 11/9 -skrækken tilsyneladende ikke
sidder i danskerne, idet sommer-rejserne næsten er udsolgt!
Lignende meddeleser har været bragt de seneste to forår, og som jeg har
oplevet rejse-udbuddet i sommerferierne efter, har oplysningen kun været
for at
lokke kunderne til at beslutte sig og handle deres sommerferie-rejse i
god tid - Måske ikke ligefrem propaganda; men så "forbruger-styrende
pressemeddeleser"!

Spis brød til!

--
Armand.
(der på sportens vegne ærgrer sig over at firetaggerne har fået lov til

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-02-02 07:29

On Tue, 19 Feb 2002 23:40:07 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Jeg kan ikke læse den slags uden at regne det for ren propaganda

Så tager du fejl,det er faktisk bare tider fra helt åbne
træninger...Ingen propaganda i det såmænd.

-M

Fra : Armand

Dato : 20-02-02 16:25

> Så tager du fejl,det er faktisk bare tider fra helt åbne
> træninger...Ingen propaganda i det såmænd.

Hvem har målt disse tider, og hvem har offentliggjort dem???
Mon ikke at det kommer fra Honda? :-/
Og hvorfor har de så lige offentliggjort sagerne?
- Fordi at du som forbruger har krav på at kende til deres RR-udvikling?
- For at lokke købere til her inden sæson'en??

Mnjaeh :-/
Spis nu lige brød til!

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-02-02 16:44

On Wed, 20 Feb 2002 16:24:59 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Hvem har målt disse tider, og hvem har offentliggjort dem???

Div. kilder,som sagt fra åbne træninger ofte med flere mærker med
journalister fra forskellige blade og MotoGP...så en "fake" tid ville
være lidt svært at slippe afsted med.

>Mon ikke at det kommer fra Honda? :-/

Næh - tværtimod,Honda opgiver yderst sjældent sådanne,og er i det hele
taget oftest meget hemlighedsfulde omkring detaljer i udviklingen,har
du aldrig set hvor hurtigt de tit dækker dem til når de får revet
plasticen af i et crash...

>Spis nu lige brød til!

Get with the program ...Du har lov at være skeptisk,jeg synes bare
ikke du har så meget at ha' den i her ,det eneste der er skrevet er
at RC211V'eren kører pænt hurtige tider,ikke at den er overlegen eller
sådan noget,den er _stadig_ som alle de andre 4T under udvikling.

-M

Fra : Armand

Dato : 20-02-02 16:57

> Div. kilder,som sagt fra åbne træninger ofte med flere mærker med
> journalister fra forskellige blade og MotoGP...så en "fake" tid ville
> være lidt svært at slippe afsted med.

Jeg tror ikke at der er så meget som én journalist der har sit eget
stopur med.
De informerer sig alle i arrangementets pressecenter - Og hvorfra kommer
de oplysninger???

> [...]
> taget oftest meget hemlighedsfulde omkring detaljer i udviklingen,har
> du aldrig set hvor hurtigt de tit dækker dem til når de får revet

En ting er fabrikationshemmeligheder, en anden PRopaganda :-/

> [...]
> at RC211V'eren kører pænt hurtige tider,ikke at den er overlegen eller
> sådan noget,den er _stadig_ som alle de andre 4T under udvikling.

Af nævnte grunde er jeg ikke den der straks pisker igennem links til
slige sager; men jeg har da noteret mig at der er skrevet om Rossi slog
banerekorden ved første træning på fir'taggeren - Det er da lidt over
"kører pænt hurtige tider" :-/

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-02-02 17:10

On Wed, 20 Feb 2002 16:56:44 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Jeg tror ikke at der er så meget som én journalist der har sit eget
>stopur med.

Det må du selv om,men om tiderne stammer fra banernes,Hondas,andre
mærker eller journalisters udstyr så ændrer det ikke på at der som
sagt har ofte været flere mærker til test i samme session,det er
således _ikke_ "Hondapropaganda-tider" ,en "fake" sådan ville jo
lynhurtigt afsløres....men tro det da gerne for min skyld,egentlig
ligger jeg ikke så meget i det udover at cyklen er godt på vej.....

> [...]
>slige sager; men jeg har da noteret mig at der er skrevet om Rossi slog
>banerekorden ved første træning på fir'taggeren - Det er da lidt over

*LOL* jow-jow,men nu ville jeg jo helt bevidst ikke overdrive
betydningen af disse,som du sikkert ved (tror jeg da du gør) så er
banerekorden kun noteret i løbskonditioner så træningstider omtales
derfor kun som pænt hurtige...

-M