Bliver jeg frosset ud? Hvad har jeg gjort?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 18-02-02 15:12

Hej allerkæreste nyhedsgruppe
Der er ingen, som har villet svare mig på mine begynderspørgsmål, og min
selvtillid er snart på minusgrader i forhold til forummet her

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 18-02-02 15:17

For katten da! Den sendte pga. En eller anden tastekombination i nærheden af
space - og jeg har ellers ikke særligt fede fingre. Eller har jeg?! Jeg ved
snart ikke...

Det er bare min phpMyAdmin. Jeg fulgte Marc Liyanage og oprettede en bruger
'mysql' og et password 'mysql' (genialt?), men phpMyAdmin kan ikke se den ud
over test-databasen har jeg ingen rettigheder. Min config.inc.php ser sådan
ud:
// You can disable a server config entry by setting host to ''.
$cfgServers[1]['host'] = 'localhost'; // MySQL hostname
$cfgServers[1]['port'] = ''; // MySQL port - leave blank
for default port
$cfgServers[1]['socket'] = ''; // Path to the socket - leave
blank for default socket
$cfgServers[1]['connect_type'] = 'tcp'; // How to connect to MySQL
server ('tcp' or 'socket')
$cfgServers[1]['stduser'] = ''; // MySQL standard user
settings (this user must have read-only
$cfgServers[1]['stdpass'] = ''; // access to the
"mysql/user" and "mysql/db" tables)
$cfgServers[1]['auth_type'] = 'config'; // Authentication method
(config, http or cookie based)?
$cfgServers[1]['user'] = ''; // MySQL user
$cfgServers[1]['password'] = ''; // MySQL password (only
needed with 'config' auth)
$cfgServers[1]['only_db'] = ''; // If set to a db-name, only
this db is displayed at left frame
// It may also be an array of
db-names
$cfgServers[1]['verbose'] = ''; // Verbose name for this host
- leave blank to show the hostname
$cfgServers[1]['bookmarkdb'] = ''; // Bookmark db - leave blank
for no bookmark support
$cfgServers[1]['bookmarktable'] = ''; // Bookmark table - leave
blank for no bookmark support
$cfgServers[1]['relation'] = ''; // table to describe the
relation between links (see doc)

Kan nogen hjælpe?!

-Poul

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-02-02 15:38

Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> writes:

> [...]
> over test-databasen har jeg ingen rettigheder. Min config.inc.php ser sådan

Der er forskel paa at oprette en bruger på din maskine, og en
mysql-bruger. Har du blandet de to ting sammen?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-02-02 15:33

In article <B896CA42.A97%skovmand@mac.com>,
Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> wrote:

> Der er ingen, som har villet svare mig på mine begynderspørgsmål, og min
> selvtillid er snart på minusgrader i forhold til forummet her

Årsagen er sandsynligvis at ingen her kan svare på dine spørgsmål, men
der findes da en anden gruppe, der omhandler den slags spørgsmål.
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php vil nok være et godt bud.

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 18-02-02 16:03

On 18/02/02 15:33, in article
newsspam3-30BDCE.15331918022002@dtext.news.tele.dk, "Martin Edlich"
<newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> Årsagen er sandsynligvis at ingen her kan svare på dine spørgsmål, men
> der findes da en anden gruppe, der omhandler den slags spørgsmål.
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php vil nok være et godt bud.

Strejfede også mig, og det vil jeg prøve. Jeg tænkte bare, at der her måtte
være indtil flere der har brugt Marc Liyuanage (eller hvordan det nu staves)
metode, idet der bliver henvist til den fra mange sites - og så mange
forskellige "easy"-installationer er vist ikke til OSX endnu.

On 18/02/02 15:37, in article kku1sej1or.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjørn Ravn
Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> Der er forskel paa at oprette en bruger på din maskine, og en
> mysql-bruger. Har du blandet de to ting sammen?

Hm. Jeg har ikke blandet de 2 ting sammen tror jeg. Jeg ved simpelthen ikke,
hvordan man tildeler grundlæggende tabeloprettelses-tilladelser til den og
den bruger. Det er blandt andet derfor jeg har skrevet her og ikke i
dk.edb.....php - jeg har simpelthen brugt den opskrift og i den har jeg
benyttet samme brugernavn og adgangskode som til den bruger i OSX, jeg har
oprettet.
Det kan godt ske det var dumt.
Men lige nu er jeg glad for at jeg ikke er frosset ud. Puha. )

Poul

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-02-02 16:26

> [...]

> benyttet samme brugernavn og adgangskode som til den bruger i OSX, jeg har

Den eneste sammenkobling mellem en OS X bruger, og en bruger i MySQL
er at hvis en bruger ikke angives når MySQL kontaktes, bruges OS X
bruger navnet som standard.

For at komme igang kan du bruge databasen "test". Den har alle adgang til.

> Men lige nu er jeg glad for at jeg ikke er frosset ud. Puha. )

Du kan nå det endnu :_-)