Kondomer
Fra : Ole Hansen

Dato : 18-02-02 14:34

Hejsa,

Så, nu har jeg vist været skabslæser af denne gruppe længe nok!

Efter længere tids stilstand, har jeg fået mig en kæreste! Min kæreste
bruger ikke p-piller, så derfor bruger vi kondom. Dette er helt fint
med min, men jeg kunne da godt lige tænke mig at høre, hvilke
erfaringer folk har med diverse mærker... Nu ved jeg godt, det ikke
kan lade sig gøre at svare objektivt på sådan et spørgsmål, men sådan
er det jo! :) Jeg er mest til tynde kondomer, som Nøkken og
Cho-San..

Lige et lille tillægsspørgsmål til de kvindelige skribenter i gruppen;
Er der nogen volsom forskel, om der er riller, dupper, knopper,
striber, farver eller lignende på sådan et kondom?

På forhånd tak,

--
Ole Hansen

Fra : Kat

Dato : 18-02-02 15:09

"Ole Hansen" skrev:

> Lige et lille tillægsspørgsmål til de kvindelige skribenter i
gruppen;
> Er der nogen volsom forskel, om der er riller, dupper, knopper,
> striber, farver eller lignende på sådan et kondom?

Jeg har heller aldrig kunne mærke riller/dupper - eller farver

--
/kat
---

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 18-02-02 18:32

> Så, nu har jeg vist været skabslæser af denne gruppe længe nok!
Ja, og jeg har holdt en laaaaang pause og vender nu tilbage...... *grin*
'
>Min kæreste
> bruger ikke p-piller, så derfor bruger vi kondom. Dette >er helt fint
Jeg vil da mene at når I har kendt hinanden et stykke tid, så kan I begge
lade jer teste for div. og så syntes jeg da ærlig talt din kæreste bør
begynde på p-piller. Med mindre der er et "problem" med at indtage mener jeg
at vi/kvinder bør bruge dette da det imo er dybt uromantisk liiiige at
skulle finde kondomet først !
Hermed ikke sagt at kondomer er yt ! Jeg mener bestemt at man skal bruge
disse i et nyt forhold eller hvis man har one-night stands...men i et
længerevarende forhold ! P-PILLER !

> med min, men jeg kunne da godt lige tænke mig at høre, >hvilke erfaringer
folk har med diverse mærker...

Ikke så vanvittig meget erfaring på dette punkt *grin* ! Og nej, som kat
skriver så gør det ingen forskel om der er "ting" på kondomet!

Jeg ved at dette ikke besvarede dit spørgsmål helt, men måske det kunne give
andre noget at tænke over ....din kæreste måske ?

Venligst Mette

Fra : Tomas O.

Dato : 18-02-02 19:54

Mette B. Rahm skrev:

Hej Mette

Velkommen tilbage!!

Hilsen
Tomas O.
fut dk.snak.snik

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-02-02 20:53

"Mette B. Rahm" wrote:

> [...]
> Hermed ikke sagt at kondomer er yt ! Jeg mener bestemt at man skal bruge
> disse i et nyt forhold eller hvis man har one-night stands...men i et

Du skal jo lige huske at vi faktisk er nogen der ikke kan tåle at komme
i nærheden af de almindelige p-piller. Selv bliver jeg halvt sindsyg af
dem. Sådan ligesom en god gang PMS sammen med generelt dårligt humør. Så
er det nok bedre at have en "normal" kæreste og bruge kondom end at have
en ekstrem humørsyg kæreste og ikke skulle bøvle med kondomer.

Det skal lige siges, at der nu er kommet en helt ny type piller på
markedet, som IKKE har givet disse humørsvingninger og som samtidig ikke
indeholder det stof som vi er så mange der forbander væk, nemlig det som
gør at der lige ryger 5 kg ekstra på sidebenene.

/Trine

Fra : T.T

Dato : 19-02-02 08:25

"Trine Kornum Christiansen" <tkc@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indeholder det stof som vi er så mange der forbander væk, nemlig det som
> gør at der lige ryger 5 kg ekstra på sidebenene.

Hej Trine

Hvad mærke er de P-Piller som ikke giver de ekstra kg på sidebenene???

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-02-02 18:30

<snip en hel masse om kondomer>

> Hej Trine
>
> Hvad mærke er de P-Piller som ikke giver de ekstra kg på sidebenene???

Hej

De hedder Yasmin og kom på markedet i marts sidste år. Nu efter et år
har jeg ikke taget noget på, min lillesøster har taget dem nu en måned
uden noget ekstra, men hun plejer nu heller ikke at komme sig! Da jeg
som 14-årig prøvede almindelige piller kom der 5 kg på 2 måneder. Ud
over det, så er min menses kommet på klokkeslet de sidste 10 måneder og
varer kun 2 dage. Men sjovt nok så er jeg nu 8½ time bagefter.

/Trine

Fra : Ole Hansen

Dato : 19-02-02 09:12

"Mette B. Rahm" <robogirl@worldonline.dk> writes:

> [...]
> Hermed ikke sagt at kondomer er yt ! Jeg mener bestemt at man skal bruge
> disse i et nyt forhold eller hvis man har one-night stands...men i et

Min kæreste har en holdning til p-piller, som jeg kan eller vil
forsøge at lave om på. Det er hendes valg, og det kan jeg helt fint
acceptere. Jeg har godt nok altid været lidt "modstander" af kondomer,
men så slemme er de nu heller ikke!

> Ikke så vanvittig meget erfaring på dette punkt *grin* ! Og nej, som kat
> skriver så gør det ingen forskel om der er "ting" på kondomet!

Se, det var jo det, jeg anede! :)

--
Ole Hansen

Fra : merlin

Dato : 18-02-02 19:17

> [...]
> kan lade sig gøre at svare objektivt på sådan et spørgsmål, men sådan
> er det jo! :) Jeg er mest til tynde kondomer, som Nøkken og

Man kunne engang købe nogle fra Benneton, men jeg kan ikke finde nogle der
forhandler dem.... hmmm... de var lidt fede
Det er dog osse ved at være ret lang tid siden jeg har benyttet kondomer, da
min kæreste er på pillen.

> Lige et lille tillægsspørgsmål til de kvindelige skribenter i gruppen;
> Er der nogen volsom forskel, om der er riller, dupper, knopper,
> striber, farver eller lignende på sådan et kondom?

Skal hilse fra kæresten og sige, at hun ikke kan mærke forskel...

Fra : CJ

Dato : 18-02-02 19:23

> Lige et lille tillægsspørgsmål til de kvindelige skribenter i gruppen;
> Er der nogen volsom forskel, om der er riller, dupper, knopper,
> striber, farver eller lignende på sådan et kondom?

Jeg må sige at kondom med riller eller dupper er virkelig pirrende...Det gør
lige lidt ekstra...

Fra : Freja Nielsen

Dato : 19-02-02 15:11

"CJ" <trinetrolden0609@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg må sige at kondom med riller eller dupper er virkelig pirrende...Det
gør
> lige lidt ekstra...

Jaaaaa....hvis man vender dupperne eller rillerne indad..*GG*
For som kvinde kan jeg da kun svare at der ikke er nogen forskel, og da slet
ikke på hvad farve de har

Knus
Freja

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 19-02-02 16:24

On Tue, 19 Feb 2002 15:10:47 +0100, "Freja Nielsen"
<Freja@nowhere.com> wrote:

HI Igen freja med j :)
godt at se dig igen ... kunne du ikke skrive lidt mere stabilt :) ?

>Jaaaaa....hvis man vender dupperne eller rillerne indad..*GG*
>For som kvinde kan jeg da kun svare at der ikke er nogen forskel, og da slet
>ikke på hvad farve de har

ja der kan jeg sige som mand - at der gør det den helt store forskeld
ar det er suverænt bedst UDEN kondom

MvH
Bo
--
I'm deeper than the shit I'm in (Iggy Pop)
But to live outside the law you must be honest (Dylan)

Fra : Puk

Dato : 19-02-02 16:30

"Freja Nielsen" <Freja@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Jaaaaa....hvis man vender dupperne eller rillerne indad..*GG*
> For som kvinde kan jeg da kun svare at der ikke er nogen
forskel, og da slet
> ikke på hvad farve de har

Lol det havde jeg slet ikke tænkt på *G*. Har ellers altid
undret mig lidt over om jeg måske var ekstra følelsesløs i
skeden, fordi jeg ikke kunne mærke forskel på riller og dutter
eller ingenting *G*.

Hyg sig så vældigt
Puk